زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

جلسه شورای امنیت؛ روسیه مدارکی درباره جنایات ارتش اوکراین ارائه کرد

نماینده روسیه در شورای امنیت با ارائه مدارکی گسترده درباره جنایات اوکراینی ها اعلام کرد که اینها کلمات یا تبلیغات مسکو نیست، بلکه از جانب کسانی است که این جنایات را به چشم خود دیده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیپلمات‌های روسیه در جلسه غیر رسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز جمعه شواهد بسیاری از جنایات ارتش اوکراین و گروه‌های ملی‌گرای این کشور، ارائه کردند.

 

«واسیلی نبنزیا» نمایده دائم روسیه در سازمان ملل در این رابطه تاکید کرد که مقامات اوکراینی و حامیان غربی آنها تمام تلاش خود را می‌کنند تا این حقیقت تلخ در کانون توجهات قرار نگیرد.

 

نبنزیا همچنین از همتایان خارجی خود خواست تا توجه لازم را به این واقعیت داشته باشند که ارتش اوکراین بارها تسلیحات سنگین را در مناطق مسکونی مستقر کرده و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند که این مسئله نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است.

 

وی گفت: ما دلایل کافی داریم تا باور کنیم که تمام این اصول به طور نظام‌مند توسط ارتش و شبه نظامیان اوکراین نقض می‌شود. روایات بسیاری از شاهدان عینی درباره این مسئله که چطور ارتش اوکراین از غیرنظامیان به عنوان گروگان و سپر انسانی استفاده می‌کند، وجود دارد.

 

سپس افراد حاضر در این جلسه از تاکتیک‌های ارتش اوکراین درباره موارد یادشده مطلع شدند.

 

دیپلمات‌های روسی در ادامه مصاحبه‌هایی ویدئویی را از غیرنظامیان اوکراینی که موفق به فرار از مناطق درگیری شده بودند، نشان دادند. بسیاری از آنها شهادت دادند که ارتش اوکراین به خودروهای افرادی که سعی در استفاده از راهروهای بشردوستانه برای خروج را داشتند، شلیک کرده است. یک زن ساکن شهر بندری «ماریوپل» در جنوب اوکراین نیز با قاطعیت شایعاتی را مبنی بر اینکه ارتش روسیه مسئول وقوع انفجار در سالن تئاتر این شهر است، رد کرد.

 

سپس در ادامه تعدادی از خبرنگاران برداشت‌های دست اول خود را از تجربه چندین هفته‌ای خود در جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق تحت کنترل ارتش روسیه، با مخاطبان به اشتراک گذاشتند.

 

یک خبرنگار و مستندساز ایتالیایی با اشاره به اینکه تبلیغات و اطلاعات نادرست باعث تأخیر در توقف درگیری‌ها می‌شود، گفت: من یک اروپایی ام و مایل نیستم شاهد گسترش اخبار نادرست در اروپا باشم.

 

خبرنگاری دیگر از کشور بلغارستان نیز اعلام کرد که خود شاهد بوده است که ساکنان جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک هیچ‌گاه نخواسته‌اند که بحران اوکراین تبدیل به یک جنگ شود.

 

رئیس دفتر شبکه خبری المیادین در مسکو نیز تاکید کرد تفاوت زیادی بین برداشت فردی از وقایع از مکانی امن که صدها کیلومتر دورتر از محل درگیری است با آنچه واقعاً اتفاق می‌افتد، وجود دارد.

 

برخی از خبرنگاران نیز گزارش‌ها و مصاحبه‌های خود را با مردم جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک از جمله مردم شهر ماریوپل نشان دادند. هر یک از مصاحبه شوندگان از مواجهه شخصی خود با گلوله باران منازل، به خطر انداختن جان غیرنظامیان و استقرار سلاح در مناطق مسکونی توسط نظامیان اوکراینی و اعضای گردان «آزوف» صحبت می‌کردند.

 

نبنزیا در پایان افزود: امروز ما از طرف خودمان صحبت نمی‌کنیم. ما تریبون را به افرادی که تجربه آنچه در خط مقدم اتفاق می‌افتد را دارند، داده‌ایم تا توضیح دهند که چگونه جان سالم به در برده اند و چه کسانی در آنجا مرتکب جنایات شده اند. تک تک کلماتی که می‌شنوید کلمات آنهاست نه ما. اگر نمی‌خواهید به آنها گوش دهید، بحث دیگری است. اگر ساکت ماندن باعث می‌شود احساس راحتی بیشتری کنید، انتخاب این هم با شماست. اما هدف از رویداد امروز این است که به کسانی که می‌توانند شهادت دهند، حق صحبت داده شود، نه اینکه بخواهیم تبلیغ کنیم.

وزارت دفاع آلمان؛ برلین ۷ سامانه توپخانه به اوکراین ارسال می‌کند

وزیر دفاع آلمان با اشاره به موافقت دولت این کشور جهت ارسال تسلیحات سنگین بیشتر به اوکراین، از تصمیم برلین برای ارسال هفت سامانه توپخانه خودکششی «هویتزر» به کی یف خبر داد.

ادامه

اسلواکی, المان, اوکراین, جهان, جهان غرب, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

چین تلاش ناتو برای توسعه جناح شرقی را “دستورالعملی برای فاجعه” توصیف کرد

معاون وزیر امور خارجه چین هشدار داد، تلاش آمریکا برای حل مسائل امنیتی اروپا از طریق توسعه ناتو می‌تواند تنها به یک فاجعه عظیم‌تر تبدیل شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقیانوسیه, امریکا, امنیتی, اوکراین, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, چین, حضور نظامی, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو