مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

صدراعظم اتریش: پوتین معتقد است در مسیر پیروزی در جنگ اوکراین قرار دارد

صدراعظم اتریش، اولین رهبر در اتحادیه اروپا که پس از حمله روسیه به اوکراین با ولادیمیر پوتین دیدار کرد، گفت که رئیس جمهوری روسیه “بر این باور است که دارد در جنگ اوکراین پیروز می‌شود.”

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه بیزنس اینسایدر، کارل نهامر، صدراعظم اتریش، اولین رهبر اتحادیه اروپاست که از زمان حمله روسیه به اوکراین به دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه رفت. نهامر در مصاحبه‌ای به ان.بی.سی گفت: این  مذاکره “صریح و سخت” بود.

 

او همچنین بیان کرد که پوتین “منطق خودش از جنگ را دارد و فکر می‌کند روسیه دارد در این جنگ برنده می‌شود.”

 

کارل نهامر عنوان کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نسبت به پیروزی عملیات نظامی خود در اوکراین، حتی پس از خروج نیروهای روسیه از بخشی از این کشور پس از چند هفته درجا زدن، نسبتاً مطمئن است.

 

نهامر روز دوشنبه گذشته تبدیل به اولین رهبر اتحادیه اروپا شد که از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، با پوتین دیدار می‌کند. نهامر در مصاحبه با شبکه ان.بی.سی در روز شنبه بیان کرد که گفت‌وگویش با پوتین “دوستانه” نبود بلکه “صریح و سخت بود”.

 

او ادامه داد: “فکر می‌کنم او اکنون منطق خودش از جنگ را دارد. او فکر می‌کند که جنگ برای تضمین امنیت فدراسیون روسیه ضروری است. او به جامعه بین‌المللی اعتماد ندارد. او اوکراینی‌ها را مسئول نسل‌کشی در منطقه دونباس می‌داند.”

 

نهامر در پاسخ به پرسش مجری این شبکه از او درباره اینکه آیا پوتین فکر می‌کند در این جنگ پیروز می‌شود، گفت که از نظرش “پوتین معتقد است که دارد در این جنگ پیروز می‌شود.”

 

نهامر چند روز پیش گفت که “پس از گفت‌وگوهایش با پوتین مشخصا خوش‌بین نیست.”

 

صدراعظم اتریش طی یک نشست مطبوعاتی در مسکو گفت: “من برای پوتین روشن کردم که کسی نگرش و دیدگاه او را ندارد. او آن را نوعی عملیات دفاع شخصی از جانب فدراسیون روسیه می‌داند. او آن را عملیات نظامی ویژه می‌نامد. من آن را جنگ می‌خوانم.”

 

او گفت: “ما باید به چشمان او نگاه کنیم و باید در ارتباط با آن چیزی که در اوکراین می‌بینیم با او مقابله کنیم.”

 

نهامر قبل از ورود به مسکو در روز دوشنبه گذشته، از شهر بوچا، واقع در حومه کی‌یف، شهری که چندی پیش شواهدی از وقوع خشونت‌ها در آنجا انتشار یافت، بازدید کرده بود.

 

این صدراعظم اتریش گفت که در ارتباط با آنچه که در شهر بوچا دیده بود با پوتین تقابل پیدا کرد و گفت‌وگویش با پوتین “یک گفت‌وگوی دوستانه نبود.”

 

وی افزود: “پوتین گفت از یک سو با تحقیقات بین‌المللی همکاری خواهد کرد و از سوی دیگر او به من گفت که به دنیای غرب اعتماد ندارد. بنابراین این در آینده مشکل‌ساز خواهد بود.”

هشدار آمریکا درباره اجرایی شدن توافقنامه امنیتی چین و جزایر سلیمان

آمریکا به شدت نگران اجرایی شدن توافقنامه امنیتی چین با جزایر سلیمان است و به همین دلیل قصد دارد بار دیگر سفارت خود را در این کشور جزیره‌ای اقیانوس آرام بازگشایی کند.

ادامه

استرالیا, اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, جزایر سلیمان, جنگ سرد, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا

روسیه هواپیمای حامل تسلیحات غربی برای اوکراین را سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه شامگاه شنبه خبر داد که یک هواپیما را که حامل حجم زیادی از تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین بوده را در نزدیکی شهر اودسا سرنگون کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

هشدار روسیه؛ در صورت پیوستن سوئد و فنلاند به‌ناتو، مسکو تسلیحات اتمی وارد بالتیک می‌کند

به گزارش فارس، بنابر بیانیه مطبوعاتی ناتو که روز پنجشنبه منتشر شد، گروهی از کشتی‌های جنگی ناتو متعلق به گروه یک نیروی دریایی دائمی ناتو (SNMG1) و گروه یک دائمی ناتو برای مقابله با مین‌های دریایی  (SNMCMG1) ورود به دریای بالتیک را برای شرکت در رزمایش‌های مشترک با کشورهای متحد و شریک آغاز کرده‌اند و برخی از آن‌ها در بندری ... هشدار روسیه؛ در صورت پیوستن سوئد و فنلاند به‌ناتو، مسکو تسلیحات اتمی وارد بالتیک می‌کند

ادامه

استونی, اوکراین, بالکان, بیانیه, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فنلاند, کانادا, ناتو