خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

چین خطاب به آمریکا: آتش تنش در شبه جزیره کره را شعله‌ور نکنید

بنماینده چین در مسائل کره شمالی روز گذشته جمعه، در شورای امنیت سازمان ملل در اعتراض به تحریم های جدید آمریکا پس از آزمایش بالستیک اخیر پیونگ یانگ از آمریکا خواسته تا به آتش این تنش نیافزاید.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  لیو ژیائومینگ در توییتر نوشت که شورای امنیت باید نقشی فعالانه در حل و فصل سیاسی مشکلات مرتبط با شبه جزیره کره ایفا کند. وی در ادامه گفت: هر اقدامی باید به جای شعله ور کردن آتش، نقش سازنده در جهت رفع تنش و مذاکره داشته باشد.

 

آمریکا از چین و روسیه به عنوان اعضای دائم شورای امنیت خواسته که در جهت اعمال تحریمهای بیشتر علیه کره شمالی همکاری کنند. شرایط در شبه جزیره کره به واسطه آغاز به کار دولت جدید کره جنوبی پیچیده شده و به نظر می‌رسد پیونگ یانگ به دنبال ارسال پیامی واضح به رئیس جمهور جدید کره جنوبی است.

 

اخیرا خواهر رئیس کره شمالی اخیرا به همسایه جنوبی خود هشدار داده که کشورش مخالف جنگ است اما درصورت مواجهه با حمله کره جنوبی، با سلاح هسته‌ای پاسخ خواهد داد.

 

از سوی دیگر مشاور رئیس جمهور منتخب کره جنوبی در جریان مذاکرات خود در واشنگتن به دنبال استقرار مجدد تسلیحات راهبردی آمریکا ازجمله بمب افکن ها و زیردریایی‌های هسته‌ای در شبه جزیره کره است.

 

تیم سیاست خارجی و مشاوران امنیتی کره جنوبی با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند که به دنبال حضور امنیتی ماندگارتری از سوی آمریکا در شبه جزیره کره هستند.

چین نسبت به “سیاسی‌شدن” مسئله حقوق بشر هشدار داد

پس از آنکه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر این سازمان رای مثبت داد، وزارت خارجه چین گفت که پکن “مخالف سیاسی شدن” مسئله حقوق بشر است.

ادامه

جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, گزارش

بی‌محلی کره شمالی به درخواست‌های مکرر آمریکا

نماینده آمریکا هشدار داد که کره شمالی هفته آینده ممکن است آزمایش هسته‌ای انجام دهد و امریکا تا کنون چندین پیام به کره شمالی فرستاده که آن‌ها پاسخ نداده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, خلع سلاح, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, کره شمالی

چین؛ کشورهای غیر درگیر نباید پیامدهای درگیری‌های ژئوپلیتیکی و بازی‌های قدرت‌های بزرگ را تحمل کنند

چین نخستین واکنش رسمی خود را درباره گزارش‌ها و تصاویر مربوط به کشته شدن غیرنظامیان در بوچا، واقع در اوکراین ابزار داشت و نماینده پکن در سازمان ملل آن را “بسیار نگران‌کننده” توصیف کرد.

ادامه

اوکراین, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, شرق اروپا