آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

«آکسیوس» گزارش داد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده سازی پیش‌نویس تحریم مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر حکم احتمالی دستگیری مقام‌های اسرائیل هستند. به گزارش ایسنا، پایگاه آکسیوس همچنین افزود اعضای حامی اسرائیل در کنگره آمریکا در ۲ حزب جمهوری خواه و دموکرات بارها هشدار داده‌اند که ... آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, جهان, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش

سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

حمایت بلژیک از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

بلژیک حمایت خود را از عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کرد. به گزارش ایسنا، حجه لحبیب، وزیر خارجه بلژیک ضمن تاکید بر حمایت کشورش از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، خاطرنشان کرد که این امر نخستین گام به‌سوی برقراری صلح است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد جمعه همین هفته (۲۱ اردیبهشت‌ ماه) ... حمایت بلژیک از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

ادامه

آمریکا, انگلیس, بلژیک, جهان, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

شهادت ۴ فلسطینی در کرانه باختری به دست جنایتکاران صهیونیست‌

منابع خبری گزارش دادند که در درگیری و تبادل آتش میان رزمندگان مقاومت و نیروهای اسرائیل در میدان “عربه” در جنوب شهر جنین سه فلسطینی شهید شدند. همچنین به دنبال یورش نیروهای اسرائیلی به شهر الخلیل، درگیری شدیدی میان آنها و ساکنان فلسطینی صورت گرفت که منجر به کشته شدن یک جوان ۲۹ ساله فلسطینی شد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، ارتش اسرائیل، امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در چارچوب عملیات مشترک یگان “الیمام”، سه فلسطینی به نام‌های “خلیل توالبه”، “صائب عباهره” و “سیف ابو لبده” در شهرهای “جنین” و “طولکرم” در جریان تبادل آتش کشته شدند.

 

طبق این بیانیه این سه تن از نیروهای سرایا القدس در شهر جنین بودند.

 

ارتش اسرائیل در این بیانیه مدعی شده است که این افراد قصد انجام عملیات “تروریستی” در اسرائیل را داشتند.

 

رادیو ارتش اسرائیل نیز مدعی شد فلسطینی‌هایی که در جریان تبادل آتش با نیروهای اسرائیلی در نزدیکی شهر جنین کشته شدند، در آستانه انجام یک “عملیات تروریستی” بودند.

 

ارتش اسرائیل در این بیانیه اعلام کرد که در جریان درگیری که بامداد امروز در شهر جنین رخ داد و منجر به کشته شدن سه فلسطینی شد، چهار نظامی اسرائیلی نیز زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

 

خبرگزاری فلسطینی “معا” نیز به نوبه خود براساس گفته‌های شاهدان عینی اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی سه فلسطینی را در نزدیکی میدان “عربه” جنوب شهر جنین به شهادت رسانده و از ورود آمبولانس‌های هلال احمر فلسطینی به منطقه جلوگیری کردند.

 

به گفته این خبرگزاری، نیروهای اسرائیلی بعداً به خدمه آمبولانس اطلاع دادند که قصد ندارند اجساد کشته‌شدگان را تحویل دهند.

 

در همین راستا مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، نظامیان اشغالگر اسرائیلی، جمعه به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و با شلیک گسترده گلوله و گاز اشک آور اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند که در پی آن درگیری شدیدی در این مناطق به وقوع پیوست.

 

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در نهایت در درگیری‌های روز جمعه در کرانه باختری ۲۱۵ نفر زخمی شدند. شماری از مجروحان برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

 

این در حالی است که به گفته هلال احمر فلسطین، در درگیری‌های شهر “الخلیل” نیز یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

 

منابع محلی اعلام کردند که “احمد یونس اطرش” جوان ۲۹ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیل شهید شد.

 

اطرش آزاده فلسطینی بود که حدود یک سال پیش از زندان اسرائیل آزاد شده بود.

 

در این درگیری‌ها ده‌ها نفر دیگر زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

آموزه‌‌ای برای باورمندان به اسلام سیاسی؛ اردوغان با محمد بن سلمان بیعت کرد!

“رئیس جمهور ترکیه اخیرا تسلیم شروط محمد بن سلمان، ولیعهد و حاکم فعلی عربستان شده و پرونده ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را بعد از موافقت وزیر دادگستری ترکیه با درخواست انتقال پرونده و اسناد آن به عربستان در ازای بهبود روابط میان دو کشور و لغو ممنوعیت غیررسمی ورود کالاهای ساخت ترکیه، ... آموزه‌‌ای برای باورمندان به اسلام سیاسی؛ اردوغان با محمد بن سلمان بیعت کرد!

ادامه

اسراییل, اسلام سیاسی, ترکیه, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, عربستان سعودی, فلسطین, مصر, مقاله

سازمان فلسطینی: اسرائیل ۸۵درصد سرزمین تاریخی فلسطین را اشغال کرده است

سازمان آمار فلسطین روز چهارشنبه همزمان با چهل و ششمین سالگرد روز زمین اعلام کرد که اسرائیل همچنان به مصادره زمین‌های فلسطینی‌ها در داخل و در کرانه باختری با هدف شهرک‌سازی ادامه می‌دهد، زیرا بیش از ۸۵ درصد از سرزمین‌های تاریخی فلسطین را تصرف کرده است.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

موج گسترده واکنش‌ها علیه «گاف وحشتناک» بایدن درباره پوتین

ادعای رئیس جمهور آمریکا درباره لزوم برکناری همتای روس وی از قدرت، واکنش‌های گسترده‌ای را در جهان به‌دنبال داشت.

ادامه

اتحاد شوروی, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, چین, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, فلسطین, گزارش, لهستان

محمود عباس در دیدار با بلینکن: جنگ اوکراین از معیارهای دوگانه غرب پرده برداشت

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با وزیر خارجه آمریکا از معیارهای دوگانه غرب در قبال مسائل جهان انتقاد کرد.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, اوکراین, بحرین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, غرب, فلسطین, مراکش, مصر