امسال با پرچمِ فلسطین در برابر سودِ سرمایه‌داران برای زندگیِ خود قیام می‌کنیم!

WFTU در بیانیه‌ای اعلام کرد: کارگران در هر گوشه‌ای از جهان در برابر جنایتی که اسرائیلی‌ها مرتکب می‌شوند، سکوت نخواهند کرد. آن‌ها از فرصت اول ماه مه برای همبستگی با مردم مبارز فلسطین و محکومیت دولت قاتل اسرائیل و متحدان امپریالیست آن استفاده خواهند کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، فدراسیون جهانی ... امسال با پرچمِ فلسطین در برابر سودِ سرمایه‌داران برای زندگیِ خود قیام می‌کنیم!

ادامه

آمریکا, اروپا, استبداد, استثمار, امپریالیسم, بازنشستگان, بیانیه, جهان, سرمایه‌داری, سوریه, صلح, عدالت اجتماعی, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, کارگران, مداخله نظامی, ناتو, همبستگی

خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

سال نو فرارسید، اما معیشت هزاران ماهیگیر زحمتکش در شمال و جنوب کشور همچون سالیان گذشته نه‌تنها بهبود نیافته بلکه وخیم‌تر نیز شده‌ است. معیشت و امنیت شغلی ماهیگیران مانند دیگر کارگران و زحمتکشان رشته‌های صنعتی و خدماتی، با اجرای سیاست‌های نولیبرالی در رژیم ولایت ‌فقیه بیش از گذشته به‌مخاطره افتاده ‌است. ماهیگیران ۴ شهرستان ... خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگران, ماهیگیران, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

مبارزهٔ پرستاران و کادر درمان بر ضد مزدِ زیرِ «خط فقر» و برای «امنیتِ شغلی»

با تشدید استثمار وحشیانه پرستاران و کادر درمان و سرکوب اعتراض‌های‌شان از سوی رژیم ولایی، مبارزهٔ پرستاران برای اصلاح تعرفه‌های پرستاری، افزایش کارانه و دستمزد، حذف اضافه‌کار اجباری، برقراری فوق‌العادهٔ خاص برای کادر درمان، اجرای صحیح قانون بهره‌وری، و جز این‌ها نیز در ماه‌های اخیر شدت یافته است. “دبیرکل خانه پرستار” اخیراً از پرونده‌سازی توسط ... مبارزهٔ پرستاران و کادر درمان بر ضد مزدِ زیرِ «خط فقر» و برای «امنیتِ شغلی»

ادامه

بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, معیشت, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

حزب کمونیست ژاپن برای اولین بار یک رفیق زن، «توموکو تامورا»، را به‌مقام رهبری برگزید

حزب کمونیست ژاپن به‌تازگی با برگزیدن نخستین رهبر زن تاریخ‌ساز شد. نمایندگان حزبی در بیست‌ونهمین کنگرهٔ این حزب، روزهای پایانی دی‌ماه ۱۴۰۲، رفیق “توموکو تامورا” را به‌مقام رهبر جدید کمیتهٔ اجرایی حزب کمونیست ژاپن برگزیدند. او به‌جای رفیق “کازو شیی”، رهبر دیرین حزب کمونیست ژاپن، که از این پس ریاست نشست های کمیته مرکزی را ... حزب کمونیست ژاپن برای اولین بار یک رفیق زن، «توموکو تامورا»، را به‌مقام رهبری برگزید

ادامه

آمریکا, احزاب کمونیستی و کارگری, انگلیس, برزیل, جنبش دانشجویی, ژاپن, سوسیالیسم, شرق آسیا, شیلی, فرانسه, کارگران, کمونیسم, کوبا, لائوس, ویتنام

تظاهرات کارگران در ایتالیا در اعتراض به ارسال سلاح به اوکراین در پوشش محموله‌های بشردوستانه

شماری از شهروندان ایتالیا از جمله کارگران این کشور با برگزاری تظاهراتی در روزهای گذشته به ارسال سلاح به اوکراین تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه اعتراض کردند.

 

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «گلوبال تایمز» یکی از نمایندگان اتحادیه کارگری ایتالیا در زمینه ارسال سلاح به اوکراین تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه گفت: «ارسال سلاح وضعیت درگیری بین روسیه و اوکراین را حل نمی‌کند، زیرا این کار ما را در معرض خطر جنگ جهانی سوم قرار می‌دهد.»

 

حدود ۲۰۰۰ نفر روز شنبه در اعتراض به ارسال تسلیحات از سوی ایتالیا به اوکراین در شهر «پیزا» تظاهرات کردند. کارکنان فرودگاه «گالیله» در پیزا فاش کردند که تحت عنوان یک محموله بشردوستانه، جعبه‌هایی حاوی سلاح و مهمات به اوکراین ارسال شده است. رسانه‌های محلی گزارش دادند که این کارگران از بارگذاری این هواپیما خودداری کردند.

 

«سینزیا دلا پورتا» از نمایندگان اتحادیه‌های کارگری در ایتالیا گفت: «کارگران فرودگاه گفتند کالاهای داخل هواپیما غذا یا لباس نیست و در داخل هواپیما اسلحه وجود دارد. به همین دلیل محموله را برای پرواز آماده نکردند.»

 

«یواس‌بی» یکی از بزرگترین اتحادیه‌های کارگری ایتالیا که آغازگر این اعتراض بود، اعلام کرد: «طبق معیارهای ایمنی، نمی‌توان چنین محموله ای را از فرودگاه غیرنظامی ارسال کرد، زیرا برای کارگران خطرناک است.»

 

وی با بیان این که این تظاهرات در حمایت از صلح و علیه ناتو نیز برگزار شد گفت: «ما با ارسال سلاح موافق نیستیم، زیرا در خطر جنگ جهانی سوم قرار داریم.»

 

«ویاچسلاو ولودین» رئیس مجلس دومای روسیه از ناتو خواسته تا ارسال تسلیحات و مزدور به اوکراین را متوقف کند.

 

ولودین در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌‌ «تسلیحات و مهمات اوکراین از کشورهای ناتو تأمین می‌شود. مزدورانی که رتبه‌های مختلف گردان‌های ملی‌گراهای اوکراین را پر می‌کنند از کشورهای عضو اتحاد آتلانتیک شمالی آمده و تحت رهبری آن‌ها قرار دارند.»

 

رئیس مجلس نمایندگان روسیه افزود: «بنابراین هنگامی که “جو بایدن” رئیس جمهور آمریکا و شرکایش در ناتو دعوت به صلح می‌کنند، باید ابتدا از خود شروع کنند. در خصوص تأخیر ایجاد شده در نازی‌زدایی و خلع سلاح در اوکراین و آرام شدن اوضاع در این کشور، آن‌ها مقصر هستند.»

 

کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا طی سال‌های گذشته از دولت اوکراین حمایت‌های مالی و نظامی گسترده‌ای داشته و پس از شروع درگیری‌ها در این کشور نیز به حمایت‌های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌اند.

 

رئیس جمهور روسیه هشدار داده که اقدام کشورهای غربی در ارسال سلاح و مزدور به اوکراین، این کشور را به خون می‌کشد.