چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌ شمالی وزارت امورخارجه چین با بیان اینکه بازی واشنگتن با «کارت تایوان» نتیجه معکوس خواهد داشت، تاکید کرد که دنبال کردن سیاست «استفاده از تایوان برای مهار چین» به شکست ختم خواهد شد. به گزارش یکشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، یانگ تائو مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌شمالی وزارت امورخارجه چین در پاسخ ... چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقیانوسیه, ایران, تایوان, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا

مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که در پیروزی مسکو در جنگ جاری با اوکراین هیچ شکی ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم رژه «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو، ضمن محکوم کردن تلاش‌های اوکراین و متحدان غربی این کشور برای تحریف تاریخ و به‌راه‌انداختن جنگ‌های ... پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

ادامه

استعمار, اوکراین, تاریخ, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, نئونازیسم

تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: متخصصان روسی در پاسخ به اقدامات بی‌ثبات‌کننده آمریکا برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد و کوتاه‌برد در مناطق مختلف جهان، به طور پیشگیرانه در حال برنامه ریزی ایجاد پایگاه‌هایی برای استقرار موشک‌هایی از این نوع است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس،‌ سرگئی ریابکوف در این باره افزود:‌ همانطور ... تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

ادامه

آسیا, آمریکا, اروپا, اقیانوسیه, بالتیک, جنگ سرد, جهان, روسیه, کالینینگراد, گزارش

روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

رسانه‌های ایتالیا از احتمال تصممی ناتو در نشست آتی برای عدم مداخله مستقیم در اوکراین خبر دادند. به گزارش ایلنا، روزنامه ایتالیایی کوریه دلا سرا با استناد به پیش‌نویس سند بیانیه نشست ناتو برای جولای آینده ممکن است این ائتلاف در نشست آتی خود تصمیم به عدم مداخله مستقیم در درگیری در اوکراین بگیرد. به ... روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

ادامه

آمریکا, اوکراین, ایتالیا, بالتیک, بلژیک, بلغارستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق, غرب, گزارش, ناتو

سوئد و فنلاند همکاری امنیتی خود را تقویت می‌کنند

نخست وزیران کشورهای سوئد و فنلاند درخصوص حمله روسیه به اوکراین اعلام کردند که هر دو کشور “همکاری امنیتی” خود را بیشتر تقویت خواهند کرد اما “هیچ تعهدی” نسبت به پیوستن به ناتو ندارند.

 

گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «سانا مارین»، نخست وزیر فنلاند در یک کنفرانس خبری در هلسینکی به همراه «ماگدالنا آندرسون»، نخست وزیر سوئد، به خبرنگاران گفت: جنگ روسیه علیه حاکمیت اوکراین، امنیت اروپا را به خطر انداخته است. در چنین موقعیتی که فضای امنیتی تغییر پیدا کرده است، فنلاند و سوئد همکاری خود را درخصوص امنیت بیشتر تقویت خواهند کرد.

 

سوئد و فنلاند روابط تاریخی قوی و محکم و همچنین همکاری امنیتی نزدیکی از جمله برگزاری رزمایشات مشترک را با یکدیگر دارند.

 

حمله روسیه به اوکراین که روسیه آن را “عملیات ویژه نظامی” نامیده است، همچنین باعث تغییراتی سریع در رویه و نگاه هر دو کشور نسبت به ناتو شده است؛ کشورهایی که در حال حاضر خارج از این ائتلاف هستند.

 

نتایج نظرسنجی‌ها در روزهای اخیر حاکی از آن است که اکثریت مردم در هر دو کشور موافق پیوستن به ناتو هستند. مارین اظهار کرد که چنین چیزی “قابل درک” است که اکثر مردم در سوئد و فنلاند در حال حاضر می‌خواهند به ناتو بپیوندند.

 

مارین افزود: ما در حال حاضر گفت‌وگوهایی را در فنلاند داریم. ما با پارلمان، با رئیس جمهور، با دولت و با تمامی احزاب گفت‌وگو خواهیم کرد.

 

آندرسون گفت: مسئله امنیت به شکل “خیره کننده‌ای” تغییر پیدا کرده است. من رهبران احزاب مختلف سوئد را بارها در هفته اخیر ملاقات کرده‌ام و درخصوص مسائل مختلفی گفت‌وگو کرده‌ایم.

 

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در ماه ژانویه عنوان داشت که این دو کشور (سوئد و فنلاند) اگر قصد دارند، “خیلی سریع” باید عضو این ائتلاف شوند.

 

همچنین کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد که روسای جمهوری آمریکا و فنلاند درباره اهمیت سیاست “در باز” ناتو و همکاری بین اروپا و آمریکا علیه روسیه گفت‌وگو کردند.

ناو هواپیمابر ترومن آمریکا وارد شمال دریای اژه شد

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد همزمان با تشدید تنش بین اوکراین با روسیه، ناو هواپیمابر بزرگ آمریکا به شمال دریای اژه وارد شد.

ادامه

امریکا, امنیتی, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: اوکراین به دستور آمریکا برای مذاکرات تعلل می‌کند

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که هدف عملیات نظامی روسیه اوکراین خلع سلاح این کشور است.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, امریکا, امنیتی, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, کانادا, ورزشی

لاوروف: زمان آن رسیده آمریکا تسلیحات هسته‌ای خود را به خانه ببرد

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که ایجاد تأسیسات نظامی در خاک جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق و همچنین استقرار و نگهداری سلاح‌های هسته‌ای آمریکایی در برخی کشورهای اروپایی برای مسکو غیرقابل قبول است.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, امریکا, امنیتی, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه