پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده ... پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, مسابقه تسلیحاتی

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

مقامات آمریکایی همزمان با آغاز ماموریت فضایی کاوشگر قمری «چانگ‌ای‌۶» چین به نیمه پنهان ماه نسبت به شتاب پیشرفت‌های فضایی این کشور ابزار نگرانی ‌کردند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، چین روز جمعه یک فضاپیمای رباتیک برای سفر به نیمه پنهان ماه پرتاب کرد که ماموریتی از جنبه فناورانه (تکنولوژیک) دشوار است ... تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلیس, ایتالیا, پاکستان, تایلند, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوئد, سوئیس, غرب, فرانسه, گزارش, مصر

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

احتمال استقرار سلاح‌ اتمی در بلاروس برای مقابله با غرب

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس در بازدید از رزمایش نظامی مشترک این کشور و روسیه درباره احتمال استقرار سلاح‌های اتمی در بلاروس به منظور مقابله با تهدیدات غربی‌ها حرف زد.

 

به گزارش فارس، طبق گزارش بلتا، رئیس‌جمهور بلاروس البته خطاب به کشورهای غربی تاکید کرد: «اگر هیچ تهدیدی از سوی کشورهای غیردوست وجود نداشته باشد، در آن صورت ما در اینجا به سلاح اتمی نیاز نداریم».

 

به گفته الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس، دولت این کشور در حال بررسی احتمال خرید سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه به منظور استقرار آنها در نزدیکی مینسک پایتخت این کشور است.

 

پنجشنبه هفته گذشته بود که وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش مشترک نظامی با بلاروس تحت عنوان «عزم متحد ۲۰۲۲» خبر داد. طبق اعلام مسکو، در جریان رزمایش اقداماتی برای «تقویت حفاظت از مرزهای دولتی برای جلوگیری از نفوذ گروه‌های شبه نظامی مسلح» اتخاذ می‌شود.

 

برگزاری رزمایش مشترک نظامی مسکو و مینسک در بلاروس که با اوکراین مرز مشترک دارد، با واکنش‌های زیادی از سوی کشورهای عضو ناتو مواجه شد و رسانه‌های غربی درباره احتمال حمله به اوکراین به بهانه این رزمایش جنجال‌های زیادی ایجاد کردند.

 

مینسک و مسکو بارها اعلام کرده‌اند که رزمایش‌های مشترک بلاروس و روسیه ماهیت کاملاً دفاعی دارند و هیچ تهدیدی برای کل جامعه اروپایی و به‌ویژه کشورهای همسایه ندارند.

 

نیوزویک: روسیه به تجهیزات سرّی زیردریایی هسته‌ای آمریکا دست پیدا کرد

منابع خبری روز چهارشنبه (۲۷ بهمن/ ۱۶ فوریه) گزارش داده‌اند مسکو به تجهیزات سری متعلق به یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا که گفته می‌شود در حال انجام مأموریت در آب‌های سرزمینی روسیه بوده دست یافته است.

ادامه

امریکا, اوکراین, بلاروس, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, سوئد, شرق آسیا, فنلاند, گرجستان, ناتو

رئیس جمهوری چک: ادعای “حمله روسیه به اوکراین” شکست دیگری برای آمریکاست

رئیس‌جمهور جمهوری چک، اظهارات غربی‌ها درباره برنامه‌های روسیه برای «تهاجم به اوکراین» در ۱۶ فوریه را شکست دیگری برای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا دانست.

ادامه

افغانستان, امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چک, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا در پاسخ به‌نمایش مسخره غرب؛ غرب زمان حمله ما به اوکراین را مشخص کند که برای تعطیلاتم برنامه‌ بریزم!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با لحنی کنایه‌آلود، از رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی خواست تا جدول زمانی “تهاجم‌های آتی” روسیه به اوکراین در سال جاری را منتشر کنند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

چین: تبلیغات اغراق‌آمیز “جنگ قریب‌الوقوع” از سوی واشنگتن به اقتصاد و ثبات اجتماعی اوکراین ضربه وارد کرده است

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) در یک نشست خبری گفت که تبلیغات اغراق‌آمیز “جنگ قریب‌الوقوع” از سوی واشنگتن به اقتصاد و ثبات اجتماعی اوکراین ضربه وارد کرده است.

ادامه

امریکا, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, ناتو