توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلی سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای ... توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, فلسطین, گزارش

استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

وزیر امور خارجه استرالیا به دنبال رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین، اعلام کرد که کانبرا می‌تواند پیش از تکمیل فرایند صلح، کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه ای‌بی‌سی، پنی وونگ امروز (شنبه) در یک نشست خبری در آدلاید گفت: آنچه ما می‌گوییم، این ... استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

ادامه

آمریکا, استرالیا, اندونزی, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کره جنوبی, نیوزلند

بلژیک: کشور‌های اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند

وزیر کابینه بلژیک اعلام کرد که کشور‌های اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کرده و به غزه کمک بشردوستانه کنند. «کارولین گنز» وزیر توسعه همکاری بلژیک امروز چهارشنبه از کشور‌های اروپایی خواسته تا صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند. این مقام بلژیکی بر لزوم افزایش کمک بشردوستانه به غزه تاکید کرد و از ... بلژیک: کشور‌های اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند

ادامه

اروپا, اسراییل, اشغالگری, بلژیک, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, مصر

۵ کشور اروپایی به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

منابع خبری اعلام کردند، برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله ایرلند و اسپانیا در حال بررسی به رسمیت شناختن کشور فلسطین در روز ۲۱ ماه مه هستند. به گزارش ایسنا، تماس‌ها میان ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین افزایش یافته است. شبکه رادیویی و تلویزیونی ایرلند گزارش کرد، ... ۵ کشور اروپایی به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسلواکی, اسلوونی, ایرلند, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, خبر, رومانی, سوئد, فلسطین, قبرس, لهستان, مالت, مجارستان, نروژ

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

به دنبال هدف قرار گرفتن فرودگاه «ابها» عربستان ترافیک هوایی آن متوقف شد

رسانه ها از هدف قرارگرفتن فرودگاه «ابها» عربستان توسط نیروی موشکی و پهپادی ارتش و کمیته های یمن و اخلال در حرکت پروازها در این فرودگاه خبر دادند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، فرودگاه ابها عربستان امروز (پنجشنبه) با پهپاد ارتش و کمیته های مردمی یمن هدف قرار گرفته و پروازها در این فرودگاه دچار اختلال شده است.

 

شبکه الجزیره در خبری فوری اعلام کرد که داده‌های ناوبری  وب‌سایت «والت رادار» از اختلال در فرود پروزاهای فرودگاه ابها در عربستان سعودی خبر داده است.

 

خبرنگار الجزیره با اشاره به اینکه یک برنامه راداری نشان می دهد که ترافیک هوایی در فرودگاه ابها در عربستان متوقف شده است، افزود: یکی از هواپیماهای سعودی که از فرودگاه «دمام» به مقصد «ابها» نتوانسته است فرود آید و در هوا سرگردان است.

 

در همین حال خبرگزاری عربستان سعودی (واس) به نقل از نیروهای ائتلاف عربی نوشت که گزارش‌های اولیه از زخمی شدن دست‌کم چهار نفر بر اثر واکنش پدافند هوایی عربستان به حمله جدید به فرودگاه ابها در جنوب غرب این کشور حکایت دارد.

 

واس به نقل از نیروهای ائتلاف اضافه کرد: پدافند هوایی عربستان یک پهپاد که به سمت فرودگاه ابها در حرکت بود را منهدم کرد و قطعات آن در محیط فرودگاه ابها سقوط کرده است.

 

خبرگزاری عربستان افزود: بر اساس گزارش اولیه، بر اثر این حمله چهار نفر زخمی شدند.

 

در همین حال برخی رسانه‌های غیر رسمی عربستان از زخمی شدن ۱۲ نفر بر اثر این حمله خبر دادند.

 

حمله پهپادی به فرودگاه ابها در جنوب عربستان در حالی انجام شده است که منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند، جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته ۳۸ بار مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور را بمباران کردند.

 

به گزارش المسیره، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی ۱۱ بار شهرستان حرض استان حجه و ۱۶ بار مناطقی در شهرستان‌های باقم و کتاف استان صعده را بمباران کردند.

 

بر اساس این گزارش، جنگندهای ائتلاف سعودی، چهار بار استان مأرب، یک بار استان البیضاء، ۲ بار منطقه الربوعه در محور عسیر، یک بار منطقه نجران و سه نوبت نیز شهرستان‌های سنحان، السبعین و بنی حشیش استان صنعا را هدف قرار دادند.

 

همچنین بنابر اعلام منابع نظامی، نیروهای ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ بار آتش بس ادعایی در استان الحدیده را نقض کردند.

 

ائتلاف سعودی طی روزهای گذشته به شدت مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

 

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

افت محبوبیت اردوغان در آستانه انتخاباتی و اعتراضات در ترکیه نسبت به افزایش قیمت برق

در ادامه اعتراضات مردم ترکیه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی، رهبر حزب اپوزیسیون اعلام کرده است قبض برق خود را پرداخت نخواهد کرد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر

گوترش: اوضاع فلسطین همچنان چالشی برای امنیت جهانی است

دبیر کل سازمان ملل متحد تأکید کرد که اوضاع اراضی اشغالی فلسطین در سال ۱۹۶۷ از جمله بیت‌المقدس همچنان چالش بزرگی برای صلح و امنیت جهانی است.

ادامه

اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین

ارتش روسیه در حمله امروز تل‌آویو به‌سوریه از سیستم‌های جنگ الکترونیک استفاده کرد

یک شبکه عبری زبان اعلام کرد که نیروهای روس مستقر در سوریه، در جریان حمله بامداد امروز (چهارشنبه) ارتش اسرائیل به اطراف دمشق، سیستم‌های جنگ الکترونیک را فعال کردند.

ادامه

اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه