پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده ... پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, مسابقه تسلیحاتی

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

مقامات آمریکایی همزمان با آغاز ماموریت فضایی کاوشگر قمری «چانگ‌ای‌۶» چین به نیمه پنهان ماه نسبت به شتاب پیشرفت‌های فضایی این کشور ابزار نگرانی ‌کردند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، چین روز جمعه یک فضاپیمای رباتیک برای سفر به نیمه پنهان ماه پرتاب کرد که ماموریتی از جنبه فناورانه (تکنولوژیک) دشوار است ... تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلیس, ایتالیا, پاکستان, تایلند, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوئد, سوئیس, غرب, فرانسه, گزارش, مصر

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

دیلی تلگراف: بیانیه پوتین و شی جین‌پینگ نشانگر عصر جدید روابط ژئوپلتیک است

روزنامه دیلی تلگراف نوشت، بیانیه مشترک چین و روسیه که در نتیجه سفر رئیس جمهوری روسیه به پکن به امضا رسید، نمایانگر گذاری به روابط بین‌الملل با ساختاری متفاوت است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، روزنامه تلگراف خاطرنشان کرد که ملاقات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با همتای چینی خود (شی جین‌پینگ) در پکن که “در لحظه تنش شدید بین‌المللی” صورت پذیرفت، آغازگر یک عصر جدید ژئوپلتیک است و “از حالا، دیگر سلطه غرب به رهبری آمریکا، تضمین شده نیست.

 

این مقاله می‌گوید: پس از چندین دهه حقارت، قدرت‌های اتوکرات جهان از جا برخاسته و به نظم جهانی پس از جنگ سرد پایان می‌بخشند.

 

این روزنامه رئیس جمهوری روسیه را “برنده فوری” دانسته و حضور چین در کنار روسیه را تقویت کننده موضع مسکو در عرصه سیاسی جهانی معرفی کرد.

 

این روزنامه همچنین اتحاد چین و روسیه را در تلطیف تحریم‌های احتمالی علیه مسکو در صورت حمله فرضی به اوکراین، موثر دانست. پوتین با قرار دادن چین به عنوان حامی دعوی خود در تضمین‌های درخواستی‌اش از غرب، قدرت بیشتری برای خود به ارمغان آورده است.

 

دیلی تلگراف همچنین تاکید کرد که رابطه نزدیک مسکو و پکن مانع تغییر تمرکز به روی وضعیت منطقه اقیانوسیه می‌شود که واشنگتن آن را اولویت مسیر سیاست خارجی می‌داند.

 

به نوشته این روزنامه، گرچه روسیه زرادخانه هسته‌ای عظیم و ارتش قدرتمند و موثری دارد؛ اما حضور چین با جمعیت و قدرت بیشتر در کنار مسکو، باعث می‌شود چین در روابط مسکو-پکن دست بالا را داشته باشد؛ اما در حال حاضر، دو کشور هدف مشترکی دارند: پایان بخشیدن به “پکس امریکانا”

زاخارووا؛ اوکراینی‌ها متوجه شده‌اند که غرب صرفا از کشور آنها برای منافع ژئوپولیتیکی خود استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از نخست‌وزیر انگلیس خواست انتشار و بازگو کردن ایده‌های ساختگی درباره تهدید ادعاشده حمله روسیه به اوکراین را متوقف کند.

ادامه

امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا

بیانیه مشترک پوتین و شی: با گسترش ناتو و ذهنیت جنگ سرد مخالف هستیم

سخنگوی کرملین می‌گوید «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «شی جین‌پینگ» همتای چینی او طی بیانیه‌ای مشترک ضمن مخالفت با گسترش ناتو، از رویکرد مشابه جنگ سرد در بین کشورهای غربی به امور بین‌المللی انتقاد کردند.

ادامه

امریکا, امنیتی, انگلستان, بیانیه, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

فشارهای توطئه‌گرانه ضد روسی امریکا صدای متحدان برزیلی این کشور را هم در آورد

رئیس‌جمهور برزیل به گزارش‌ها در خصوص فشار واشنگتن به وی از بابت برنامه‌اش برای سفر به مسکو در اواسط فوریه واکنش نشان داد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, امنیتی, اوکراین, برزیل, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

لاوروف به غرب: امنیت یا برای همه است یا برای هیچ‌کس!

وزیر خارجه روسیه در نامه‌ای به وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کرد که امنیت قابل تجریه و تقسیم شدن نیست، امنیت یا برای همه است یا برای هیچ‌کس.

ادامه

اروپا, امریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه