وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

وزارت خارجه روسیه ارسال جنگنده‌های F-۱۶ آمریکا به اوکراین را تهدید هسته‌ای تلقی می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه هواپیما‌های F- ۱۶ ساخت آمریکا در اوکراین را به عنوان حامل تسلیحات هسته‌ای در نظر خواهد گرفت. این وزارتخانه یادآوری کرد که انتظار می‌رود F- ۱۶ در آینده نزدیک در ... وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

معاون شورای امنیت روسیه به اظهارات برخی مقامات غربی درباره اعزام نظامیان این کشورها برای مشارکت در جنگ اوکراین واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» رییس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت روسیه امروز (دوشنبه) گفت اعزام نظامیان غربی به اوکراین متضمن ورود مستقیم این کشورها به جنگ است که روسیه مجبور خواهد ... مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنایات جنگی, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, ناتو

وزیر دفاع ایتالیا خواهان مذاکره غرب با روسیه شد

وزیر دفاع ایتالیا تحریم‌های غرب علیه مسکو را شکست خورده دانست و خواهان مذاکره با رئیس جمهوری روسیه شد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از مصاحبه امروز گیدو کروستو (Guido Crosetto) با روزنامه “ایل مساجرو” (Il Messaggero) نوشت که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه شکست خورده است و غرب باید برای پایان دادن به ... وزیر دفاع ایتالیا خواهان مذاکره غرب با روسیه شد

ادامه

اوکراین, ایتالیا, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, جنوب اروپا, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح

اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند

براساس گزارش‌ها، فرانسه اولین گروه از نیروهای خود را به طور رسمی به اوکراین اعزام کرد. آنها در حمایت از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت «ای‌پی‌ای» به نقل از «ایژیا تایمز» گزارش داد سربازان فرانسوی از هنگ ۳ پیاده‌نظام فرانسه که یکی از عناصر اصلی لژیون خارجی ... اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, ناتو

یک منطقه مسکونی دیگر حائز اهمیت استراتژیک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

نیروهای روسیه اوچریتینو در جمهوری خلق دونتسک را تصرف کردند. به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای روسی کنترل کامل روستای اوچریتینو در جمهوری خلق دونتسک را به دست گرفتند. در اعلامیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «آزادسازی اوچرتینو از نظر استراتژیک برای ارتش روسیه مهم است. این روستا در ارتفاع غالب ... یک منطقه مسکونی دیگر حائز اهمیت استراتژیک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب

دادگاه اوکراین حکم آزادی پروشنکو را صادر کرد

دادگاهی در پرچسک امروز (چهارشنبه) تدابیر محدودکننده علیه رئیس‌جمهوری پیشین اوکراین که به خیانت بزرگ و تامین مالی تروریسم متهم شده را لغو کرد.

 

به گزارش ایسنا، پترو پروشنکو، رئیس‌جمهوری پیشین اوکراین روز چهارشنبه با حکم دادگاهی در پرچسک آزاد شد. این دادگاه از پروشنکو خواسته است تا گذرنامه‌های خارجی خود را به این دادگاه تحویل بدهد.

 

پروشنکو گفته که علی‌رغم تصمیم دادگاه برای پس دادن گذرنامه‌هایش به فعالیت‌های سیاسی خود ادامه خواهد داد.

 

بر اساس گزارش رسانه‌های اوکراینی، جلسه رسیدگی دادگاه به دادخواست نهاد دادستانی برای بازداشت پترو پروشنکو، رئیس‌جمهوری سابق این کشور از بابت اتهام “خیانت بزرگ” در شهر کی‌یف دیروز (سه‌شنبه) آغاز شد.

 

دفتر دادستان کل اوکراین پیشتر از دادگاهی در این کشور خواسته بود حکم بازداشت پروشنکو را با وجود امکان گذاشتن وثیقه‌ای به ارزش ۳۷ میلیون دلار صادر کند.

 

پروشنکو پیش از شروع این جلسه دادرسی گفته بود که این جلسه “از سوی خائن‌ها سازماندهی شده است.”

 

چندین هزار نفر از طرفداران او در مقابل ساختمان دادگاه محل برگزاری این جلسه تجمع کرده‌ بودند. پروشنکو اوایل روز دوشنبه از شهر ورشو، پایتخت لهستان وارد شهر کی‌یف شد.

 

پروشنکو بابت اتهام خیانت مرتبط با تامین مالی جدایی طلبان از طریق فروش غیرقانونی زغال سنگ زمانیکه رئیس جمهوری اوکراین بود، تحت بازجویی قرار دارد. حزبش، زلنسکی را به تلاش برای خاموش کردن اپوزیسیون سیاسی متهم کرده است.

 

دولت کنونی کی‌یف خودش را از این تحقیقات کنار کشیده و می‌گوید، دادستان‌ها و دادگستری مستقل عمل می‌کنند و پروشنکو را به این متهم می‌کنند که می‌خواهد فراتر از قانون رفتار کند.

آلمان درخواست روسیه برای تضمین‌های امنیتی را قابل درک خواند

وزیر خارجه آلمان در دیدار با همتای روسی خود در مسکو درخواست این کشور برای تضمین‌های امنیتی را قابل درک دانسته و از تمایل آلمان برای انجام مذاکرات با روسیه درباره امنیت اروپا سخن گفت.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

هشدار پوتین به ناتو؛ جایی برای عقب‌نشینی وجود ندارد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره گسترش سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) به شرق و مذاکرات روسیه با ناتو و آمریکا در اظهاراتی هشدار گونه گفت: جایی برای عقب نشینی مسکو در این مورد وجود ندارد.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گرجستان, ناتو