بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

رشد چشمگیر ۸.۱ درصدی اقتصاد چین در سال ۲۰۲۱

آمارهای دولتی چین در روز دوشنبه نشان داد که اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته و ۸.۱ درصد رشد را تجربه کرده است که بیشترین رشد اقتصادی در ۱۰ سال گذشته را به خود اختصاص می‌دهد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «کیودو»، یکی از مهمترین دلایل افزایش رشد اقتصادی چین در سال گذشته میلادی، بهبود شرایط شیوع کرونا در این کشور بوده است.

 

گفتنی است سرعت رشد اقتصادی بسیار سریع‌تر از رشد ۲.۲ درصدی در سال ۲۰۲۰ است که این مساله نشان دهنده افزایش اعتماد مصرف‌کننده ها و شرکت‌ها در این کشور آسیایی است که در مهار این ویروس مهلک موفق عمل کرده است.

 

بر اساس این گزارش، چین تنها اقتصاد بزرگ در جهان بود که در سال ۲۰۲۰ به رشد دست یافت. آمارها نشان می‌دهد رشد ۸.۱ درصدی چین در سال ۲۰۲۱ از رقم هدفگذاری شده، بیش از ۶ درصد بیشتر بود.

 

این گزارش می‌افزاید: در سال ۲۰۲۱، خرده فروشی کالاهای مصرفی ۱۲.۵ درصد افزایش یافت، درحالی که سرمایه گذاری در دارایی‌های ثابت، بدون احتساب خانوارهای روستایی، ۴.۹ درصد افزایش داشته است.

 

همچنین میزان تولید صنعتی چین در سال گذشته، ۹.۶ درصد افزایش یافت و ارزش کل صادرات این کشور به ۲۱.۲ درصد افزایش یافت.

 

به نظر می‌رسد چشم‌انداز اقتصاد چین به این مساله بستگی داشته باشد که آیا دولت این کشور می‌تواند جلوی شیوع موج جدید کرونا را پیش از برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی پکن که قرار است در ۴ فوریه سال جاری میلادی آغاز شود، بگیرد؟

 

۹۰ درصد چینی‌ها در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند

 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری «چاینا اُ آر جی» چین، «هی کینگهوآ» یکی از مقامات کمیسیون بهداشت ملی چین طی کنفرانس خبری در پکن اعلام کرد، بیش از یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون نفر معادل ۹۰ درصد کل جمعیت چین واکسن کرونا دریافت کرده اند که از آن میان بیش از یک میلیارد و ۲۶ میلیون نفر هر دو دُز واکسن را دریافت کرده و به صورت کامل واکسینه شده اند.

 

وی در ادامه مردم را به دریافت هر چه زودتر دُز تقویتی واکسن کرونا ترغیب کرد و از مردم خواست به استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و تهویه مناسب محیط های سرپوشیده برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ادامه دهند.

 

براساس گزارش کمیسیون بهداشت ملی این کشور تا روز جمعه حدود ۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون دُز واکسن در سراسر چین تزریق شده است.

رژیم ولایی و فساد کلانِ صاحبانِ قدرت و متنفذها

یک استاد دانشگاه گفت: اقداماتی از قبیل مالیات بر خانه‌های خالی و خودروهای لوکس خیلی نمی‌تواند ضعف کشور در زمینه‌ی درآمدهای مالیاتی را رفع کند. باید جلوی فرار مالیاتی را که عمدتا در بخش فعالیتهای دلالی است، گرفت.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, فساد, کارگری, گزارش

هیل: خلأ آمریکا در غرب آسیا باعث گشایش‌های جدیدی در سیاست خارجی چین شده است

یک وبگاه خبری آمریکایی نوشت، رویکرد سیاست خارجی آمریکا موجب شده، باب‌های جدیدی از روابط میان کشورهای غرب آسیا و چین باز شوند.

ادامه

اروپا, امارات, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, بحرین, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, سوریه, عربستان سعودی, عمان, قطر, کره جنوبی, کویت, مصر, مقاله

ساینس مانیتور: مذاکرات ایران وکشورهای عرب خلیج فارس درحال شکوفایی است

روزنامه آمریکایی با اشاره به شکست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران نوشت اعراب حاشیه خلیج فارس می‌توانند به ایران به عنوان یک بازیگر منطقه‌ای بنگرند.

ادامه

امارات, امنیتی, ایران, تحریم, تشنج زدایی, جهان, خاورمیانه, عربستان سعودی, عمان, قطر