وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

مرگ ومیر‌های ناشی از افراط درمصرف مواد مخدر امسال در امریکا بی‌سابقه است

گریگ مورفی نماینده جمهوریخواه کارولینای شمالی ضمن هشدار درباره ورود حجم بی سابقه ماده مخدر مرگبار فنتانیل به داخل آمریکا، بر این باور است «هر شهری، وضعیتی شبیه شهر مرزی دارد زیرا بحران مواد مخدر در این کشور، “هر جمعیتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی روز شنبه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: «این واقعیت که این مسئله در امتداد مرز بسیار رخنه پذیر (آمریکا) شایع شده است یک بار دیگر بر این “واقعیت” تاکید می‌کند که هر شهری در این کشور، شهر مرزی است و هر خیابانی، خیابان مرزی است.»

 

او گفت: «در اینکه دولت بایدن همچنان این مسئله را نادیده می‌گیرد، آن‌ها امیدوارند مسئله از نظر دور خواهد شد و مردم از آن صحبت نخواهند کرد… رسانه‌های جریان اصلی از آن صحبت نمی‌کنند، زیرا بار دیگر همچون معمول، آن‌ها از بازوی دموکراتیک این دولت حمایت می‌کنند و این مصیبت است.»

 

به گفته این قانونگذار کارولینای شمالی، دولت فعلی «بسیار در مرگ و ویرانی (کشور) و زندگی نسلی از آمریکایی‌ها مقصر است.» او در ادامه گفت مشکل مصرف بیش از حد و فزاینده مواد مخدر در کشور هیچ وابستگی سیاسی یا محدوده جغرافیایی نمی‌شناسد، زیرا مواد مخدر همه را بی تبعیض می‌کشد.

 

مورفی تاکید کرد: «اعتیاد به خودی خود بیماری است که ساختار شیمیایی مغز را تغییر می‌دهد و آن را به شکل جبران ناپذیری عوض می‌کند؛ بنابراین اکنون ما ممکن است نه تنها با مرگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر روبرو باشیم- کاری که ما می‌کنیم این است که سرگرم ایجاد مشکل روانی و سوءاستفاده از مواد در نسلی هستیم که مجبور خواهد بود به سختی در کل زندگی یک نسل برای فرد مبتلا مبارزه کند، بنابراین تسهیل شرایط محیطی برای اینکه این اتفاق بیفتد، مصیبت است.»

 

اوایل این ماه، مورفی که خود نیز پزشک است، در راس گروهی از پزشکان عضو انجمن حزبی نامه‌ای خطاب به الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا نوشت و او را تحت فشار گذاشت تا به این مشکل فزاینده و رو به وخامت در مرز جنوبی آمریکا رسیدگی کند؛ مشکل ورود فنتانیل غیرقانونی به داخل آمریکا.

 

بر اساس داده‌های حاصل از بررسی اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (سی دی سی)، فنتانیل به رایج‌ترین عامل مرگ آمریکایی‌های ۱۸ تا ۴۵ سال تبدیل شده است.

 

دومین عامل شایع بعدی، خودکشی است، در حالیکه کووید-۱۹ هم در رده این سه عامل مرگ و میر قرار می‌گیرد.

 

بر اساس بررسی سی دی سی، امسال تعداد مرگ و میر‌های ناشی از افراط در مصرف مواد مخدر، به رقم بی سابقه ۱۰۰ هزار نفر رسید که از سال ۲۰۱۹، تقریبا دو برابر شده است. مرگ و میر ناشی از مصرف این نوع ماده مخدر هم طی سال، ۴۹ و ۴ دهم درصد افزایش یافته و ۶۴ درصد موارد مرگ و میر ناشی از مصرف بالای مواد مخدر را در بر می‌گیرد. مورفی گفت: «ما باید همچنان در اینباره صحبت کنیم، زیرا دولت این کار را نمی‌کند.»

 

بر اساس برآورد‌های مرزی، ماموران امسال بیش از ۵ تن فنتانیل را ضبط کرده اند که در مقایسه با توقیف بیش از ۲۱۰۰ کیلوگرم فنتانیل در سال مالی ۲۰۲۰ افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد. در سال مالی ۲۰۲۲ که از اکتبر شروع شد، ماموران مرزی حدود ۹۵۰ کیلوگرم از این ماده مخدر را ضبط کرده اند.

۱۱۴ قانونگذار آمریکایی خواستار توجه به روابط با کوبا شدند

۱۱۴ عضو کنگره آمریکا شامل رئیسان سه کمیته مجلس نمایندگان این کشور از دولت بایدن خواستند با تعلیق برخی مقررات این کشور ارسال غذا، دارو و سایر نیازهای اساسی زندگی، از مردم کوبا حمایت کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

گزارش عفو بین‌الملل از ارتکاب “جرایم جنگی” مکرر در افغانستان

عفو بین‌الملل در گزارش جدیدی امروز (چهارشنبه) نوشت، طالبان، ارتش آمریکا و نیروهای امنیتی افغان همگی مسئول حملاتی هستند که باعث تلفات بیمشار غیرنظامیان پیش از سقوط دولت کابل در اوت سال جاری میلادی شد.

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم

کرونا بلینکن را از ادامه سفر آسیایی بازداشت

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه این کشور به دلیل ابتلای برخی اعضای هیات همراهش به بیماری کرونا، سفر آسیایی خود  را نیمه تمام گذاشت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اندونزی, تایلند, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق آسیا