مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

هشدار مسکو به ناتو

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که در صورت رد پیشنهادات روسیه در مورد تضمین‌های امنیتی، مسکو وارد یک رژیم ضد تهدید خواهد شد.

 

به گزارش ایرنا از مسکو، «الکساندر گروشکو» روز شنبه در یک برنامه زنده که در یوتیوب منتشر شد، افزود: روابط میان روسیه و ناتو به سطح خطرناکی رسیده و پیشنهادات مسکو درباره تضمین‌های امنیتی برای ورود به یک گفت و گو مورد نیاز است.

 

وی با بیان اینکه روسیه معتقد است، ناتو نمی‌تواند پیشنهادهای امنیتی مسکو در اروپا را نادیده بگیرد، تصریح کرد: «غرب دو راه دارد،  جدی گرفتن پیشنهادهای روسیه، یا یک جایگزین نظامی-فنی».

 

وی ادامه داد: در صورت رد پیشنهادات در مورد تضمین‌های امنیتی، وارد رژیم ضد تهدید خواهیم شد.

 

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: «امروز واقعاً در چنین وضعیتی (در روابط با ناتو) قرار داریم، پیشنهادهایی که تدوین کرده‌ایم، کاملاً اساسی است، پیش نویس و پیشنهادها دقیق و بدون هیچ‌گونه ابهامی توصیف می‌کند که منافع ملی خود را چگونه می‌بینیم و توصیف می‌کنیم.»

 

به گفته این دیپلمات، امروز روسیه در روابط با ائتلاف آتلانتیک شمالی «به لحظه حقیقت»  رسیده است، زمانی که لازم است «در اصل تصمیم گیری شود».

 

گروشکو بیان کرد: مسکو پیشنهادات خود را به صراحت اعلام می‌کند که آماده است در یک روند سیاسی که در واقع امنیت نظامی همه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا، اروپا و آتلانتیک و اوراسیا را تقویت می‌کند،  صحبت کند.

 

وی اظهار داشت:  «اگر این کار به نتیجه نرسد، مسکو نیز باید به حالت ایجاد ضد تهدید روی بیاورد.»

 

به گفته وی، پیشنهادهای ارائه شده از سوی روسیه با هدف دور شدن از خط خطرناک در روابط با آمریکا و حرکت به سمت گفت و گو است.

 

پیش‌تر، وزارت امور خارجه روسیه پیش نویس توافقنامه‌هایی بین روسیه و ایالات متحده در مورد تضمین‌های امنیتی و توافق نامه اقدامات لازم برای تضمین امنیت فدراسیون روسیه و کشورهای عضو ناتو را به طرف آمریکایی تحویل داد.

صدها دانشمند از بایدن خواستند که ازحق پیشدستی درحمله هسته‌ای صرفنظر کند

صدها دانشمند از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواسته‌اند تا رسماً اعلام کند که واشنگتن قصد ندارد در استفاده از سلاح هسته‌ای پیشدستی کند.

ادامه

المان, امریکا, ایتالیا, بلژیک, ترکیه, جنگ سرد, جهان, خبر, ناتو, هلند

مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا