آزادی یک شهرک دیگر در دونتسک توسط نیروهای روسیه

نیروهای روسیه توانستند مواضع تحت کنترل خود را بهبود بخشند. به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد، یگان‌های نیروهای مسلح روسیه شهرک های کوتلیاروکا در منطقه خارکف و سولوویوو در دونتسک را آزاد کردند. وزارت دفاع روسیه گزارش داد: “یگان های “غرب” در نتیجه اقدامات فعال، شهرک کوتلیاروفکا در منطقه خارکف را آزاد کردند. ... آزادی یک شهرک دیگر در دونتسک توسط نیروهای روسیه

ادامه

آلمان, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد

وزارت خارجه فرانسه با تکذیب اظهارات یک مقام دفاعی سابق آمریکا درباره اعزام نظامیان فرانسه به اوکراین، گفت پاریس هیچ سربازی را به کی‌یف نفرستاده است. به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فرانسه گزارش‌های منتشرشده درباره اعزام ارتش نیروهای خارجی فرانسه به اوکراین را تکذیب کرد و گفت این کشور هیچ سربازی به اوکراین نفرستاده است. ... فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, شرق اروپا, فرانسه

مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» تصریح کرد اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این شبکه خبری، جفریس تاکید کرد ایالات متحده باید به حمایت ... رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

وزارت خارجه روسیه ارسال جنگنده‌های F-۱۶ آمریکا به اوکراین را تهدید هسته‌ای تلقی می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه هواپیما‌های F- ۱۶ ساخت آمریکا در اوکراین را به عنوان حامل تسلیحات هسته‌ای در نظر خواهد گرفت. این وزارتخانه یادآوری کرد که انتظار می‌رود F- ۱۶ در آینده نزدیک در ... وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

پوتین: فروپاشی شوروی یک رویداد غم انگیز بود

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، یک تراژدی (رویداد غم انگیز) بزرگ بود.

 

به گزارش ایرنا، پوتین روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۱ گفت: فروپاشی شوروی به عنوان برحه ای از تاریخ روسیه صورت گرفت که ۱۶ جمهوری و منطقه شوروی اعلام استقلال کردند.

 

وی افزود: مردم شوروی که می‌دانستند این کشور دچار فروپاشی می‌شود، سعی کردند با این روند مقابله کنند اما این تلاش‌ها موفق نبود.

 

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که هم اکنون نیز نقشه هایی را دیده است که در اروپا طراحی شده و در آن روسیه به چند کشور مستقل تجزیه شده است.

 

پوتین در ادامه سخنانش بدون اشاره به نام کسی که در مورد نقشه روسیه تجزیه شده سخن راند گفت: مساله این نیست بلکه این است که به یک نفر اجازه ندادم تا بطور علنی و در ملاء عام در این مورد (تجزیه روسیه) سخن گوید.

 

منظور پوتین ، الکسی ناوالنی منتقد اصلی حکومت روسیه است که از ۱۱ ماه پیش به جرم اختلاس مالی در زندانی در منطقه ولادیمیر روسیه بسر می برد و دوره حبس ۲.۵ ساله خود را می گذراند.

 

رئیس جمهوری روسیه به نقل از یکی از آشنایان خود گفت که در اروپا تجزیه روسیه را اجتناب ناپذیر می خواندند و فقط به این مساله فکر می کردند که چه پیامدهایی برای این کشور و محیط پیرامونی در سطح جهانی خواهد داشت زیرا روسیه یک قدرت بزرگ اتمی است.

 

روسیه با تروریسم مواجه بود 

 

پوتین در ادامه سخنان خود گفت که روسیه در سال های دهه ۹۰ میلادی علاوه بر مسائل سیاسی و اجتماعی داخلی با تروریسم مواجه شد که از خارج به این کشور وارد شده بود.

 

وی افزود: جدایی طلبی در روسیه در ان زمان در عمل بدون زمینه بروز نکرده بود و این پدیده تا اندازه قابل توجهی با میراث سنگین باقی مانده از دوره اتحاد جماهیر شوروی و اسکان اقوام در مناطق مختلف در ارتباط بود. نیروهای مخرب در خارج از کشور از این مساله استفاده کردند.

 

وی ادامه داد: منطقه قفقاز شمالی جولانگاه عوامل تروریستی گوناگون از منطقه خاورمیانه بود. پوتین گفت: در واقع روسیه دچار جنگ داخلی شده بود.

 

سالهای پس از فروپاشی شوروی (روز هشتم دسامبر سال ۱۹۹۱) در روسیه و ۱۴ جمهوری دیگر وضعیت بسیار دشواری بروز کرد و این کشورها دستخوش بحران اقتصادی شدید شدند.

 

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شووری در سال ۱۹۹۱، بوریس یلتسین به مدت ۱۰سال رئیس جمهوری روسیه بود و پوتین از سال ۲۰۰۰ تا کنون به استثنای یک دوره چهار ساله از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس جمهوری این کشور بوده است.

 

رئیس جمهوری روسیه در ادامه سخنانش به پیشرفت های کشورش در دو دهه اخیر اشاره کرد و از جمله صادرات گسترده تسلیحات به کشورهای دیگر را نام برد و گفت: روسیه امروز در عرصه فروش تسلیحات پیشرفته در موقعیت پیشرو قرار دارد.

 

وی افزود: امروز فقط روسیه سلاح مافوق صوت در اختیار دارد اما دیر یا زود قدرت های نظامی بزرگ جهان نیز به این نوع تسلیحات دسترسی خواهند داشت.

روسیه: ناتوانی غرب در پذیرش مسئولیت اشتباهاتش نمایان شد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به بیانیه‌ گروه هفت علیه این کشور اعلام کرد که این رویکرد حاکی از ناتوانی غرب است.

ادامه

اتحاد شوروی, المان, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, فرانسه, کانادا, ناتو

هشدار روسیه درخصوص تکرار بحران موشکی در اروپا

اعتمادآنلاین| «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت، مسکو راه جایگزینی برای تکرار بحران موشکی کوبا در اروپا را به آمریکا و ناتو ارائه خواهد کرد.

ادامه

امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, کوبا, ناتو

ولادمیر پوتین: جنگ در شرق اوکراین “وضعیتی شبیه به نسل کشی دارد”

اعتمادآنلاین| ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهور روسیه این اظهارات را در پاسخ به پرسشی که در جریان نشست شورای حقوق ریاست جمهوری عنوان شد، مطرح کرد. در جریان این نشست پوتین به موضوع تعیض علیه روس زبان‌های خارج از مرزهای کشورش پرداخت.

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, ناتو, نسل کشی