چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌ شمالی وزارت امورخارجه چین با بیان اینکه بازی واشنگتن با «کارت تایوان» نتیجه معکوس خواهد داشت، تاکید کرد که دنبال کردن سیاست «استفاده از تایوان برای مهار چین» به شکست ختم خواهد شد. به گزارش یکشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، یانگ تائو مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌شمالی وزارت امورخارجه چین در پاسخ ... چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقیانوسیه, ایران, تایوان, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا

مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که در پیروزی مسکو در جنگ جاری با اوکراین هیچ شکی ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم رژه «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو، ضمن محکوم کردن تلاش‌های اوکراین و متحدان غربی این کشور برای تحریف تاریخ و به‌راه‌انداختن جنگ‌های ... پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

ادامه

استعمار, اوکراین, تاریخ, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, نئونازیسم

تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: متخصصان روسی در پاسخ به اقدامات بی‌ثبات‌کننده آمریکا برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد و کوتاه‌برد در مناطق مختلف جهان، به طور پیشگیرانه در حال برنامه ریزی ایجاد پایگاه‌هایی برای استقرار موشک‌هایی از این نوع است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس،‌ سرگئی ریابکوف در این باره افزود:‌ همانطور ... تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

ادامه

آسیا, آمریکا, اروپا, اقیانوسیه, بالتیک, جنگ سرد, جهان, روسیه, کالینینگراد, گزارش

روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

رسانه‌های ایتالیا از احتمال تصممی ناتو در نشست آتی برای عدم مداخله مستقیم در اوکراین خبر دادند. به گزارش ایلنا، روزنامه ایتالیایی کوریه دلا سرا با استناد به پیش‌نویس سند بیانیه نشست ناتو برای جولای آینده ممکن است این ائتلاف در نشست آتی خود تصمیم به عدم مداخله مستقیم در درگیری در اوکراین بگیرد. به ... روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

ادامه

آمریکا, اوکراین, ایتالیا, بالتیک, بلژیک, بلغارستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق, غرب, گزارش, ناتو

درماندگی ارتش آمریکا در تقابل با موشک‌های ابرفراصوت و یگان جنگال چین

مقام‌های نظامی و تحلیلگران ابراز نگرانی کرده‌اند که واشنگتن در شماری از فناوری‌های مهم از جمله هوش مصنوعی و موشک‌های ابرفراصوت از چین عقب مانده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌رغم بودجه هنگفت نظامی ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ ، مقام‌های نظامی و تحلیلگران ابراز نگرانی کرده‌اند که واشنگتن در شماری از فناوری‌های حیاتی از جمله هوش مصنوعی و موشک‌های ابرفراصوت از چین عقب مانده است.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «ویکرام میتال»، از تحلیلگران بخش هوا،فضا و دفاعی نشریه آمریکایی «فوربس»، پیشنهاد کرده که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) برای مقابله با سیستم‌ها و تسلیحات پیشرفته‌ای که چین در حال توسعه و عرضه می‌کند باید به مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید دست یابد.

 

تهدید‌های جدی چین علیه آمریکا

 

در تحلیلی که روز جمعه منتشر شد آمده است، در حالی که تهدید رویارویی نظامی آشکار بین ابرقدرت‌های اقتصادی امروز قریب‌الوقوع نیست، اما پنتاگون قبل از درگیری احتمالی برای تحقیق، ساخت و کشف سلاح‌های جدید و دفاعی به زمان نیاز دارد و سیستم‌های کشور در بخش‌هایی از سوی توانایی‌های چین در تهدید است.

 

تحلیلگر نشریه فوربس به شماری از زمینه‌هایی اشاره می‌کند که ارتش ایالات متحده در معرض خطر عقب ماندن است، از جمله فناوری سلاح ضد پهپاد که در آن توانایی‌های کنونی آمریکا عمدتاً به سمت سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین ساده توسط شورشیان در مناطق فقیر استفاده می‌شود.

 

پهپادهای چین بسیار پیشرفته هستند

 

این تحلیلگر با اشاره به فیلمی که سال گذشته از آزمایش ارتش چین از آزمایش یک پهپاد انتحاری جدید منتشر شد، هشدار می‌دهد پهپادهای مورد استفاده چین بسیار پیشرفته‌تر هستند و می‌توانند اثرات مخرب‌تری داشته باشند.

 

به گفته میتال ،تلاش چین در ساخت سلاح‌های ابرفراصوت مشکل دیگری است و نشان می دهد که ارتش ایالات متحده برای مقابله با چنین تسلیحاتی نیاز فوری به ایجاد سیستم‌های دفاع هوایی دارد.

 

چین به طور رسمی در سال ۲۰۱۹ به باشگاه تسلیحات ابرفراصوت صوت ملحق شد، زمانی که ارتش چین موشک ابرفراصوت و دارای قابلیت اتمی «دانگ فنگ زی اف» را اعلام کرد.

 

برتری چین در بخش سایبری و جنگال

 

میتال معتقد است بخش‌های دیگری نیز وجود دارد که ارتش ایالات متحده با خطراتی روبرو است از جمله نقاط ضعف در شبکه‌های ارتباطی نظامی ایالات متحده است. به گفته وی، شبکه‌های ارتباطی نظامی ایالات متحده قابل اعتماد نیستند و تا حدودی از هم گسسته بوده و نیازمند به نوسازی دارند.

 

به گفته این تحلیلگر امور نظامی، چین قابلیت‌های سایبری و جنگال (جنگ الکترونیک) قابل توجهی دارد که می‌تواند شبکه ارتباطی نظامی ایالات متحده را تخریب یا مختل کند. علاوه بر این، حتی بدون حمله خصمانه، شبکه‌های ارتباطی نظامی ایالات متحده قابل اعتماد نیستند، تا حدودی ازهم گسسته هستند و نیازمند نو‌سازی هستند.

 

چندی قبل نیز رسانه‌ها از تجهیز نیروی دریایی چین به زیردریایی جدید مجهز به موشک‌هایی که قادر به هدف قرار دادن سراسر خاک آمریکا هستند، خبر دادند.

 

به نوشته روزنامه «چاینا مورنیگ پست» زیردریایی اتمی جدید چین که اخیرا رونمایی شد، مجهز به موشک‌های بالستیکی است که می‌توانند سراسر خاک آمریکا را هدف قرار دهند. زیردریایی جدید اتمی چین «تایپ ۰۹۹» است و موشک‌های بالستیک آن اهدافی در فاصله ۱۰ هزار کیلومتری را منهدم می‌کنند. به گفته یک منبع نظامی، زیردریایی جدید اتمی چین مجهز به قدرتمندترین موشک بالستیک زیردریایی (SLBM) و قادر به ضربه به سراسر ایالات متحده است

 

چین؛ آمریکا دموکراسی را به ابزار و سلاح تبدیل کرد

دولت چین ضمن انتقاد از اقدام آمریکا برای برگزاری “اجلاسی برای دموکراسی”، اعلام کرد که این کشور ارزش‌های واقعی دموکراسی را از بین برده و بیشتر سعی دارد از آن به عنوان ابزار و سلاحی علیه دیگران استفاده کند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا

هشدار روسیه درخصوص تکرار بحران موشکی در اروپا

اعتمادآنلاین| «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت، مسکو راه جایگزینی برای تکرار بحران موشکی کوبا در اروپا را به آمریکا و ناتو ارائه خواهد کرد.

ادامه

امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, کوبا, ناتو

ولادمیر پوتین: جنگ در شرق اوکراین “وضعیتی شبیه به نسل کشی دارد”

اعتمادآنلاین| ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهور روسیه این اظهارات را در پاسخ به پرسشی که در جریان نشست شورای حقوق ریاست جمهوری عنوان شد، مطرح کرد. در جریان این نشست پوتین به موضوع تعیض علیه روس زبان‌های خارج از مرزهای کشورش پرداخت.

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, ناتو, نسل کشی