روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

مسکو از حمایت بی‌قید و شرط کره شمالی از اقدام نظامی روسیه در اوکراین تشکر و اعلام کرد که مناسبات ۲ کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، «ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) ... مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

وال استریت ژورنال؛ آمریکا رزمایش‌هایش را برای جلوگیری از رویارویی با مسکو در اروپا محدود می‌کند

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد، با توجه به تنش کنونی در مرز روسیه و اوکراین، دولت جو بایدن در حال بررسی چندین گزینه برای اقدام از جمله امکان کاهش رزمایش‌ها در اروپا برای جلوگیری از رویارویی با مسکو است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه به نقل از نمایندگان دولت ایالات متحده اطلاع داده است.

 

بر اساس این داده‌ها، دولت آمریکا به عنوان یکی از گزینه‌های ممکن برای اقدام، تقویت توان دفاعی اوکراین از جمله افزایش تحویل تجهیزات نظامی به ویژه سیستم‌های ضد هوایی را بررسی می‌کند. این گزینه همچنین اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه فدراسیون روسیه را در نظر می‌گیرد.

 

این روزنامه آمریکایی همچنین می‌نویسد که یکی دیگر از برنامه‌های اقدامات “کاهش خطر رویارویی با مسکو، از جمله با محدود کردن تعداد رزمایش‌های ایالات متحده در اروپا” را پیش‌بینی می‌کند. این رزمایش‌ها انتقادات فدراسیون روسیه را برانگیخته است. این طرح همچنین شامل تعلیق کمک‌های نظامی آمریکا به کی‌یف است.

 

در همین حال آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین که از طریق تماس تلفنی با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا صحبت کرد، در توییتی گفت: ما توافق کردیم که برای کاهش تنش‌ها، تلاش‌های دیپلماتیک خود را هماهنگ کنیم و همچنین، تضمین‌هایی در مورد حمایت قاطعانه از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین دریافت کردیم.

روسیه با سامانه‌های اس۵۰۰ و۵۵۰ در برابر هر حمله هوایی مصون است

یک منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه گفت، سامانه‌های موشکی جدید زمین به هوای اس-۵۰۰ و اس-۵۵۰ روسیه، به صورت همزمان از تأسیسات با اهمیت استراتژیک در این کشور در برابر خطرات موشکی و فضایی محافظت خواهند کرد.

ادامه

جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

هشدار سیا به روسیه درباره عواقب ناشی از «سندروم هاوانا»

ویلیام برنز، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در جریان بازدید از مسکو، در خصوص عواقب ناشی از سندروم هاوانا به مقامات ارشد اطلاعاتی این کشور هشدار داد.  

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, کوبا

آمریکا نتوانست اروپایی‌ها را درباره قصد روسیه برای حمله به اوکراین متقاعد کند

در حالی‌که به گفته منابع دیپلماتیک، کشورهای اروپایی باور نمی‌کنند مسکو قصد حمله نظامی به اوکراین را داشته باشد، آمریکا درصدد انجام رایزنی‌هایی با شرکای خود در ناتو در رابطه با وضعیت مرزهای روسیه و اوکراین است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, دخالت نظامی, روسیه, شرق اروپا, مقاله