جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

دستکاری نتایج تحقیقات حمله دوما در سوریه توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی

یک رسانه مستقل از شواهدی پرده برداشت که نشان دهنده اقدامات گمراه کننده سازمان منع تسلیحات شیمیایی با هدف پنهان کردن حقیقت درباره “حمله شیمیایی ادعایی” ۲۰۱۸ در دوما در حومه دمشق است.

 

به گزارش ایسنا، وب سایت “The Grayzone” با انتشار گزارشی از اقدامات گمراه کننده سازمان منع تسلیحات شیمیایی با هدف پنهان کردن حقیقت درباره “حمله شیمیایی ادعایی” سال ۲۰۱۸ در دوما در حومه دمشق پرده برداشت.

 

در این گزارش آمده است که این سازمان نه تنها گزارش دانشمندانی را که استفاده از تسلیحات شیمیایی در حمله ادعایی دوما را تکذیب کردند، پنهان کرد، بلکه تحقیقاتی را با هدف بی‌اعتبار کردن کارشناسانی که عملکرد این سازمان و گزارش‌های ساختگی آن درباره این حادثه را زیر سوال بردند، آغاز کرد.

 

این رسانه در ادامه نوشت: دستکاری نتایج زمانی آغاز شد که کارشناسان تیم حقیقت یاب در این پرونده تاکید کردند که هیچ مدرکی دال بر حمله شیمیایی وجود ندارد و این واقعیت ادعاها و بهانه‌های دولت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه برای آغاز تجاوز سه جانبه خود به خاک سوریه در ۱۴ آوریل ۲۰۱۸ را تضعیف می‌کند.

 

این رسانه در ادامه گزارش داد که سازمان منع تسلیحات شیمیایی گزارش کارشناسان را منتشر نکرده و به جای آن گزارش جعلی را منتشر کرده است.

 

“The Grayzone” در تحقیق خود همچنین به سرکوب دانشمندان توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای خنثی کردن تحقیقات و جعل گزارش‌هایی درباره آن اشاره کرد.

ارتش سوریه کاروان آمریکایی را از حومه الحسکه بیرون کرد

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد، ارتش سوریه راه کاروان وابسته به نیروهای آمریکایی در شهر قامشلی در حومه الحسکه در شمال شرقی این کشور را سد کرد و اجازه نداد به سمت این شهر حرکت کند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه

گاردین؛ کردهای سوریه در مقابل دریافت پول داعشی‌ها را آزاد می‌کنند

روزنامه انگلیسی گاردین فاش کرد که شبه نظامیان کُرد شمال سوریه در قبال دریافت مبالغی اعضای وابسته به گروه تروریستی داعش را از زندان‌ آزاد می‌کنند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, سوریه, گزارش

پایگاه نظامی چین در امارات؛ آیا ابوظبی به متحد مشکوک آمریکا تبدیل شده است؟

پس از ادعای منابع خبری آمریکایی درباره وجود یک پایگاه نظامی چینی در خاک امارات، برخی تحلیلگران از مشکوک شدن واشنگتن به امارات و احتمال اثرگذاری این مسئله بر خریدهای تسلیحاتی ابوظی از آمریکا سخن به میان آورده‌اند.

ادامه

الجزایر, امارات, امریکا, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, قطر, مقاله, ناتو