مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که در پیروزی مسکو در جنگ جاری با اوکراین هیچ شکی ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم رژه «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو، ضمن محکوم کردن تلاش‌های اوکراین و متحدان غربی این کشور برای تحریف تاریخ و به‌راه‌انداختن جنگ‌های ... پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

ادامه

استعمار, اوکراین, تاریخ, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, نئونازیسم

تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: متخصصان روسی در پاسخ به اقدامات بی‌ثبات‌کننده آمریکا برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد و کوتاه‌برد در مناطق مختلف جهان، به طور پیشگیرانه در حال برنامه ریزی ایجاد پایگاه‌هایی برای استقرار موشک‌هایی از این نوع است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس،‌ سرگئی ریابکوف در این باره افزود:‌ همانطور ... تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

ادامه

آسیا, آمریکا, اروپا, اقیانوسیه, بالتیک, جنگ سرد, جهان, روسیه, کالینینگراد, گزارش

روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

رسانه‌های ایتالیا از احتمال تصممی ناتو در نشست آتی برای عدم مداخله مستقیم در اوکراین خبر دادند. به گزارش ایلنا، روزنامه ایتالیایی کوریه دلا سرا با استناد به پیش‌نویس سند بیانیه نشست ناتو برای جولای آینده ممکن است این ائتلاف در نشست آتی خود تصمیم به عدم مداخله مستقیم در درگیری در اوکراین بگیرد. به ... روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

ادامه

آمریکا, اوکراین, ایتالیا, بالتیک, بلژیک, بلغارستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق, غرب, گزارش, ناتو

زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

یکی از روزنامه‌های سوئد گزارش داد که در جریان رزمایش ناتو در این کشور ده‌ها سرباز زخمی شدند. به گزارش ایسنا، روزنامه «آفتونبلادت» چاپ سوئد نوشت، در جریان رزمایش چتربازی ناتو در این کشور بیش از ۱۰ سرباز شرکت‌کننده در این مانور نظامی زخمی شده‌اند. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش آمده است، ... زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

ادامه

آمریکا, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, خبر, سوئد, مجارستان, ناتو

مسکو ادعای حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین را «چرند» توصیف کرد

سخنگوی کاخ کرملین گزارش رسانه‌های غربی درباره حمله روسیه به اوکراین را چرند توصیف کرد و درمورد تنش‌زایی چنین ادعاهایی هشدار داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «دمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه روز دوشنبه گفت، ادعای رسانه‌های غربی درباره احتمال حمله کشورش به اوکراین، «چرند» است.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف گفت: «شاهد هستیم که یک کمپین هدفمند اطلاعات ایجاد شده است. برخی روزنامه‌های آمریکایی، به‌طور فعالانه در این قضیه دخیل هستند».

 

سخنگوی کرملین افزود: «چنین اقدامی تنش‌ها را تشدید می‌کند و در واقع بار دیگر، تلاشی برای معرفی روسیه به عنوان طرفی است که روند مصالحه را تهدید می‌کند».

 

وی با اشاره به اینکه مسکو با نگرانی نظاره‌گر کمک ناتو به تقویت نیروهای اوکراینی است گفت، گزارش‌هایی که رسانه‌های غربی درباره تجمع نیروها و تجهیزات روسیه در مرز این کشور منتشر می‌کنند چرند است.

 

پسکوف در ادامه گفت: «کی‌یف خود در حال تقویت نیرو است و به این کشور در تقویت نیرو کمک می‌شود. مقادیر چشمگیری از تسلیحات از جمله تسلیحات مدرن و با تکنولوژی بالا به کی‌یف می‌رسد. ما با نگرانی شاهد این مسئله هستیم و از نفوذسیاست‌مداران تندرو در اوکراین مطلع هستیم».

 

علاوه بر سخنگوی کرملین، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز امروز (دوشنبه) ادعای «تهاجم» این کشور به اوکراین را که در رسانه‌های غربی مطرح شده، افسانه توصیف کرد.

 

پسکوف روز گذشته (یکشنبه) نیز در واکنش به این گزارش‌ها گفته بود: «این تنش به‌صورت مصنوعی تشدید شده است. کسانی که نیروهای مسلح خود را از آن‌سوی اقیانوس [اطلس] آورده‌اند، ما را به فعالیت‌های نظامی غیرمعمول در قلمرو خود متهم می‌کنند. این کشور ایالات متحده آمریکا است. چنین کاری منطقی و مؤدبانه نیست».

 

پسکوف با اشاره به اینکه اوکراین‌ می‌خواهد مشکلات خود را با توسل به زور حل کند گفت، روسیه از ناتو خواسته است که از «متمرکز کردن مُشت نظامی» در مجاورت مرزهای روسیه و تجهیز اوکراین به سلاح‌های مدرن دست بردارد.

 

«کایرلو بودانوف» رئیس سازمان اطلاعات دفاعی اوکراین روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با وبگاه «میلیتری تایمز» مدعی شد روسیه بیش از ۹۲۰۰۰ نظامی اطراف مرزهای اوکراین مستقر کرده و در حال آماده شدن برای حمله به اوکراین تا پایان ژانویه یا اوایل فوریه است.

 

پیش از آن «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز شنبه گفت: «ما نگرانی واقعی درباره فعالیت نظامی غیرعادی روسیه در مرز با اوکراین داریم. ما نگرانی‌های واقعی درباره نحوه گفتاری که از روسیه می‌شنویم و شاهد آن هستیم و همچنین در رسانه‌های اجتماعی داریم».

 

وزیر خارجه آمریکا گفت که نگرانی‌های این کشور به صورت گسترده با متحدان آمریکایی به اشتراک گذاشته شده اما از بیان این موضوع که آیا سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند که مسکو به دنبال حمله به اوکراین بوده، خودداری کرد.

 

 

شی جین پینگ: چین به دنبال هژمونی بر همسایگان نیست

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین طی نشست روز دوشنبه خود با رهبران ۱۰ کشور اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ. سه. آن) گفت که پکن در بحبوحه افزایش تنش‌ها بر سر دریای جنوب چین، بر همسایگان کوچکتر منطقه‌ای خود “قلدری” نخواهد کرد.

ادامه

آ. سه. آن, اقتصادی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

زاخارووا: ناتو هشدارهای مسکو را نادیده گرفته و همچنان در آتش تنش‌ها می‌دمد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، ناتو همچنان در آتش تنش‌ها در مرزهای روسیه می‌دمد و هشدارهای مسکو را نادیده می‌گیرد. این دیپلمات روس، رزمایش‌های مشترک آمریکا و استونی را نمونه دیگری از این اقدامات دانست.

ادامه

استونی, امریکا, جهان, روسیه, شرق اروپا, ناتو

پایگاه نظامی چین در امارات؛ آیا ابوظبی به متحد مشکوک آمریکا تبدیل شده است؟

پس از ادعای منابع خبری آمریکایی درباره وجود یک پایگاه نظامی چینی در خاک امارات، برخی تحلیلگران از مشکوک شدن واشنگتن به امارات و احتمال اثرگذاری این مسئله بر خریدهای تسلیحاتی ابوظی از آمریکا سخن به میان آورده‌اند.

ادامه

الجزایر, امارات, امریکا, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, قطر, مقاله, ناتو

کیسینجر؛ چین به تایوان حمله نمی‌کند

وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت که پیوستن نهایی تایوان و چین هدف پکن است، اما چین به این جزیره حمله نمی‌کند.   به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا روز یکشنبه گفت که چین همچنان به تایوان طمع دارد، اما انتظار نمی‌رود این کشور به این جزیره حمله کند.   به نوشته وبگاه ... کیسینجر؛ چین به تایوان حمله نمی‌کند

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین