رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

«ویکتور مدودچوگ» (Viktor Medvedchuk) رهبر «جنبش اوکراین دیگر» (OKM) در انتقاد از جنگ اوکراین گفت: آمریکا به دنبال آن است تا کشورهای منطقه بالتیک، لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش این جنگ بیفکند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وی که رئیس سابق حزب اپوزیسیون «برای زندگی» (FLP) و حزبی غیرقانونی در اوکراین شناخته می‌شود ... رهبراپوزیسیون اوکراین: آمریکا قصد دارد لهستان، آلمان و فرانسه را به آتش جنگ اوکراین بکشاند

ادامه

آلمان, آمریکا, امنیتی, اوکراین, بالتیک, تحلیل, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, لهستان

روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در درگیری‌های بین ارتش روسیه و اوکراین در مناطق مختلف، صدها نظامی اوکراینی کشته شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف ۹۳۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. آن‌گونه در بیانیه وزارت ... روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد

ادامه

اوکراین, جمهوری چک, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

نیروهای روسیه دست‌کم در سه محل از امتداد جبهه شرقی اوکراین از جمله برای اولین بار در چند ماه گذشته در شمال منطقه خارکیف، دستاوردهای بیشتری را کسب کرده‌اند. به گزارش ایسنا، پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» ... سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه: حقوق بشر غربی‌ها، ارزش کاغذی که روی آن نوشته شده را هم ندارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، غربی‌ها به جای تصمیم‌گیری و کمک به پناهجویان در مرزهای بلاروس، در مورد تهدیدات “ترکیبی” هشدار می‌دهند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در گفت‌وگویی زنده در یوتیوب گفت: ما از این کشورهای متمدن که همیشه در حال نصیحت کردن همه هستند، چه می‌بینیم؟ می‌بینیم که در مورد یک تهدید “ترکیبی” هشدار می‌دهند، درباره یک حمله؛ آن‌ها مدعی می‌شوند که نیروهایی مسلح اعزام شده‌اند، سیم خاردار می‌پیچند و مسئولیت را به گردن هر کسی می‌اندازند.

 

زاخارووا گفت، شرایط به گونه‌ای است که هرگونه گفت‌وگوی سیاسی، در واقع نامناسب است.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، با اشاره به “حمایت عملی، کمک و نگرشی از سوی مینسک” برای کمک به پناهجویان گفت: مردم دارند رنج می‌کشند، کودکان و زنان باردار دارند رنج می‌کشند؛ آن‌ها همین حالا به کمک نیاز دارند.

 

به گفته زاخارووا، “اسناد حقوق بشر” که غرب به تصویب رسانده است، “ارزش کاغذی که روی آن نوشته شده‌اند را هم ندارند.”

 

این دیپلمات روس گفت: آن جامعه‌ای که پناهجویان را به سمت خود می‌کشید و امروز به آن‌ها پشت کرده، کجاست؟ غرب باید کمک‌های حقوق بشری پزشکی عملی بکند؛ به کمک‌های سیاسی و قانونی با نگاه از بالا به پایین، نیازی نیست.

 

وی تاکید کرد جوامع غربی باید “به خاطر بیش از یک دهه، از عراقی‌ها عذرخواهی کند…آن‌ها باید ابراز ندامت کرده و عذرخواهی کنند و به گناهان خود اعتراف کنند، این فقط یک اشتباه ساده نیست. آن‌ها باید بهای آنچه را در آنجا مرتکب شده‌اند، بپردازند.”

 

بحران پناهجویان از ۸ نوامبر در مرز بلاروس با لهستان، لیتوانی و لتونی، به شکل چشم‌گیری تشدید شده است. پناهجویان از اوایل سال ۲۰۲۱، گروه گروه به آنجا آمده‌اند. چندین هزار پناهجو از خاک بلاروس به مرز لهستان رفته‌اند و منطقه مرزی را ترک نمی‌کنند. بعضی از آن‌ها سعی کردند با بالا رفتن از فنس‌ها و سیم‌های خاردار، با زور وارد خاک لهستان شوند.

 

هم‌اکنون حدود ۲۰۰۰ مهاجر در اردوگاه موقت به سر می‌برند. کشورهای اتحادیه اروپا، بلاروس را به تشدید عامدانه اوضاع متهم کرده و خواستار اعمال تحریم علیه این کشور شده‌اند. الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس کشورهای غربی را مقصر اوضاع می‌داند و می‌گوید اقدامات آن‌ها باعث شده که مردم از جنگ فرار کنند.

رئیس ستاد ارتش انگلیس: خطر رویارویی غرب با روسیه زیاد است

بلندپایه ترین مقام نظامی انگلیس اعلام کرد خطر جنگی غیرمترقبه بین غرب و روسیه بیش از هر زمان دیگری از زمان جنگ سرد است، زیرا بسیاری از ابزارهای دیپلماتیک سنتی دیگر در دسترس نیست.

ادامه

امریکا, انگلستان, بلاروس, جهان, حقوق بشر, روسیه, رویارویی نظامی, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, لهستان

سیاستمدار فرانسوی: بهتر است مهاجران از یخبندان بمیرند

یک سیاستمدار فرانسوی در مصاحبه‌ای با اشاره به بحران مهاجران در مرز بلاروس- لهستان گفت که هرگز نباید اجازه ورود این مهاجران به اروپا داده شود و آنها از یخبندان بمیرند بهتر از آن است که به اروپا وارد شوند.

ادامه

بلاروس, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, خبر, شرق اروپا, فرانسه, لهستان

ردیابی موفق جنگنده‌های ناتو ازسوی پدافند هوایی روسیه

وزارت دفاع روسیه از ردیابی ۳ فروند جنگنده ناتو، ازجمله هواپیمای جاسوسی آمریکا، فرانسه و ایتالیا ازسوی پدافند هوایی این کشور خبر داد.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو