زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

صدها نظامی انگلیسی، آماده اعزام به مرز اوکراین هستند

به نوشته “میرر”، به عوامل واکنش سریع این تیپ گفته شده است که ممکن است نیاز باشد در مدت زمان کوتاهی اعزام شوند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه نیویورک پست، روزنامه میرر گزارش داد که “سرویس هوایی ویژه” و “هنگ چترباز” انگلیس آماده‌اند تا به همراه پزشکان، مهندسان، متخصصین راداری و صدها چترباز، وارد مرز اوکراین شوند.

 

به نوشته “میرر”، به عوامل واکنش سریع این تیپ گفته شده است که ممکن است نیاز باشد در مدت زمان کوتاهی اعزام شوند.

 

در این گزارش آمده است: بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ نیرو آماده اعزام هستند. تجهیزات آن‌ها بسته‌بندی شده و آماده پرواز به اوکراین و فرود با هواپیما یا چتر هستند؛ آن‌ها برای هر دو احتمال آموزش دیده‌اند.

 

این حرکت نظامی، پس از آن صورت می‌پذیرد که اتحادیه اروپا، بلاروس را که با اوکراین و لهستان مرز مشترک دارد، به ایجاد یک بحران انسانی با ترغیب پناهجویان به عبور غیرقانونی از مرز لهستان به اتحادیه اروپا متهم کرد. الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس و متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، همتای روسی‌اش، هرگونه تخلفی را رد کرده است.

 

یک مقام ارشد دفاعی انگلیس به روزنامه میرر گفت، صدها چترباز انگلیسی که تحت حمایت واحدهای توپخانه‌ای قرار دارند، می‌توانند تا نهایتا ۳۶ ساعت از زمان صدور مجوز، وارد منطقه شوند.

 

ژنرال نیک کارتر، ارشدترین مقام ارتش انگلیس، در گفت‌وگویی با رادیو تایمز مدعی شد، تهدیدی “جدی و واقعی” از سوی روسیه، متوجه غرب شده است.

 

این ژنرال انگلیسی گفت: باید مراقب باشیم… (و نگذاریم) که ماهیت جنگ‌طلبانه برخی از سیاست‌هایمان، به موقعیتی ختم شود که در آن، تشدید اوضاع، منجر به اشتباه محاسباتی بشود.

 

کارتر در ادامه گفت که رقبای اقتدارگرا، مایل هستتند که از هر راهی برای بی‌ثبات کردن دشمنانشان استفاده کنند، راه‌هایی از جمله سوءاستفاده از مسئله پناهجویان، افزایش قیمت گاز، نیروهای نیابتی و “حملات ترکیبی”. وی افزود آن‌ها دیگر “ساز و کار و ابزارهای دیپلماتیک سنتی”  استفاده شده در دوران جنگ سرد را در اختیار ندارند.

 

لوکاشنکو استقرار سامانه موشکی هسته‌ای روسیه را خواستار شد

 

رئیس جمهور بلاروس در مصاحبه با یک مجله دفاعی روسیه تصریح کرد، کشورش خواستار استقرار موشک‌های اسکندر روسی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند در جنوب و غرب خاکش است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، روسیه متحد نزدیک بلاروس محسوب میشود که از سوی اتحادیه اروپا به مهندسی بحران در مرز خود، با پذیرش پروازهای حامل هزاران مهاجر و راندن آنها به سمت تلاش برای ورود غیرقانونی به لهستان متهم شده است. این در حالی است که بروکسل در تدارک برای تحریم مینسک است.

 

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس به مجله دفاع ملی روسیه گفت که نیازمند سامانه متحرک موشک های بالستیک اسکندر با برد ۵۰۰ کیلومتر و قابلیت حمل کلاهک‌های متعارف یا هسته‌ای است.

 

او اظهار کرد: من به چند لشکر در غرب و جنوب نیاز دارم، بگذارید آن‌ها آنجا استقرار یابند.

 

لهستان و لیتوانی که از اعضای اتحادیه اروپا هستند، در غرب بلاروس قرار دارند، در حالی که جنوب خاک آن با اوکراین هم مرز است.

 

لوکاشنکو به اینکه آیا با مسکو درباره دریافت این سامانه موشکی مذاکره داشته یا خیر، اشاره ای نکرد. به گزارش رویترز، وزارت دفاع روسیه نیز به درخواست برای اظهار نظر درباره این گزارش پاسخ نداد.

 

بلاروس و روسیه به طور رسمی بخشی از یک به اصطلاح “دولت اتحادیه” هستند و سال ها با هدف نزدیک شدن به یکدیگر مذاکره انجام داده اند. در جریان بحران در مرز بلاروس و لهستان هم، بمب افکن های هسته‌ای روسیه به تازگی بر فراز بلاروس به پرواز درآمده و این دو کشور چند مانور مشترک متوالی انجام داده اند.

روسیه: حقوق بشر غربی‌ها، ارزش کاغذی که روی آن نوشته شده را هم ندارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، غربی‌ها به جای تصمیم‌گیری و کمک به پناهجویان در مرزهای بلاروس، در مورد تهدیدات “ترکیبی” هشدار می‌دهند.

ادامه

بلاروس, تحریم, تحلیل, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, عراق, لتونی, لهستان, لیتوانی

رئیس ستاد ارتش انگلیس: خطر رویارویی غرب با روسیه زیاد است

بلندپایه ترین مقام نظامی انگلیس اعلام کرد خطر جنگی غیرمترقبه بین غرب و روسیه بیش از هر زمان دیگری از زمان جنگ سرد است، زیرا بسیاری از ابزارهای دیپلماتیک سنتی دیگر در دسترس نیست.

ادامه

امریکا, انگلستان, بلاروس, جهان, حقوق بشر, روسیه, رویارویی نظامی, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, لهستان

سیاستمدار فرانسوی: بهتر است مهاجران از یخبندان بمیرند

یک سیاستمدار فرانسوی در مصاحبه‌ای با اشاره به بحران مهاجران در مرز بلاروس- لهستان گفت که هرگز نباید اجازه ورود این مهاجران به اروپا داده شود و آنها از یخبندان بمیرند بهتر از آن است که به اروپا وارد شوند.

ادامه

بلاروس, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, خبر, شرق اروپا, فرانسه, لهستان

ردیابی موفق جنگنده‌های ناتو ازسوی پدافند هوایی روسیه

وزارت دفاع روسیه از ردیابی ۳ فروند جنگنده ناتو، ازجمله هواپیمای جاسوسی آمریکا، فرانسه و ایتالیا ازسوی پدافند هوایی این کشور خبر داد.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو