فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دغدغه اصلی شهروندان اروپایی که قرار است به زودی در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کنند، فقر و بحران هزینه‌های زندگی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نظرسنجی انجام شده توسط پارلمان اروپا نشان می‌دهد علی‌رغم برجسته نشان دادن مسئله مهاجرت غیرقانونی در رسانه‌ها، دغدغه اصلی رای‌دهندگان اروپایی «فقر، بحران هزینه‌های زندگی و محرومیت ... فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, انگلیس, بلژیک, پناهجویی, خبر, فقر, معیشت

روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

با گسترش گروه‌های تبهکار، مردم عادی در سوئد به پوشیدن جلیقه ضدگلوله روی آورده‌اند که واکنش منفی پلیس این کشور را به دنبال داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گفته می‌شود تعداد فزاینده‌ای از کودکان و نوجوانان در سوئد هنگام تردد در شهر‌ها جلیقه ضدگلوله می‌پوشند، زیرا سطح خشونت در این کشور افزایش یافته و ... روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

ادامه

پناهجویی, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا, فقر

پیرامون اعتراض کشاورزان آلمان؛ همبستگی با کشاورزان یک ضرورت اجتماعی است!

در اولین روزهای سال ۲۰۲۴ میلادی واضح گردید که بخار از ظرف جوشان رها شده است. مطالباتی که در اعتصابات هشدار دهنده سال گذشته بیان گردید، در اعتراضات امسال مجددا تکرار شد: مردم از سیاست های دولت ناراضی هستند. “هاگن لش” از مؤسسه اقتصاد آلمان، با نگرانی گفت: “اگر اعتراض کشاورزان الگو شود، ما با ... پیرامون اعتراض کشاورزان آلمان؛ همبستگی با کشاورزان یک ضرورت اجتماعی است!

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, پناهجویی, روسیه, زنان, فقر, کارگری, کشاورزی, کودکان, مقاله

سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و اصلاحات مرزی را ارائه کرد

سنای آمریکا بسته امنیت ملی را که مدت‌ها در انتظار ارائه بود و شامل کمک خارجی به اوکراین، اسرائیل و تایوان می‌شود، اعلام کرد و قرار است در روزهای آتی رای گیری اولیه درباره آن انجام شود. به گزارش ایسنا، از این بسته جدید کمک ۱۱۸ میلیارد دلاری، بیش از نیمی یا تقریبا ۶۰ میلیارد ... سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، اسرائیل و اصلاحات مرزی را ارائه کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امنیتی, اوکراین, پناهجویی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, فلسطین, هندو پاسیفیک

معترضان در۴۰ شهر آلمان علیه راستگرایان افراطی تظاهرات کردند

صدها هزار معترضان در آلمان روز یکشنبه در حدود ۴۰ شهر علیه گروه‌های راست افراطی تظاهرات کرده و بار دیگر مخالفت خود را با طرح اخراج میلیون‌ها مهاجر از این کشور اعلام کردند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه‌های «جمعه‌های آینده» و «کامپکت» که سازماندهی این تظاهرات را بر عهده داشتند، در ... معترضان در۴۰ شهر آلمان علیه راستگرایان افراطی تظاهرات کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, المان, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

سیاستمدار فرانسوی: بهتر است مهاجران از یخبندان بمیرند

یک سیاستمدار فرانسوی در مصاحبه‌ای با اشاره به بحران مهاجران در مرز بلاروس- لهستان گفت که هرگز نباید اجازه ورود این مهاجران به اروپا داده شود و آنها از یخبندان بمیرند بهتر از آن است که به اروپا وارد شوند.

 

به گزارش اقتصادآنلاین، «جولیان اودل» از سیاستمداران فرانسوی روز جمعه گفت که اگر مهاجرانی که در مرز بلاروس-لهستان هستند از سرما بمیرند بهتر از آن است که به آنها اجازه ورود به اروپا داده شود.

 

وی که با شبکه محلی BFM مصاحبه می‌کرد گفت که وظیفه اروپا در وهله نخست، حمایت از اروپایی‌هاست.

 

این سیاستمدار فرانسوی اضافه کرد: «قطعا نباید مرز را (در برابر مهاجران از بلاروس به سوی لهستان) باز کنیم و نباید از آنها استقبال شود و اکثر این مهاجران خطرناک هستند».

 

خبرنگار این شبکه در ادامه از اودل پرسید: «آیا این مهاجران را پشت سیم‌های خاردار رها کنیم تا از سرما بمیرند» که این سیاستمدار پاسخ داد: «بله، البته، منظورم کاملا بله است».

 

خبرنگار این شبکه که هنوز پاسخ این سیاستمدار را درک نکرده بود دوباره پرسید: «آیا آنها را رها کنیم تا از یخبندان بمیرند؟» اودل پاسخ داد: «اگر عکس آن شود، با تهاجم مهاجران مواجه خواهیم شد».

 

طی روزهای اخیر هزاران پناهجو در مرز بلاروس با لهستان مستقر شده و مقام‌های لهستانی با قرار دادن سیم خاردار و استقرار ارتش در مرز، مانع از ورود مهاجران به اتحادیه اروپا می‌شوند.

 

این در حالی است که شرایط در مرز بلاروس با لهستان بسیار بغرنج بوده و پناهجویان در سرمای شدید با کمبود موادغذایی و آب مواجه هستند.

دمشق و مسکو: آمریکا مانع اصلی بازگشت سوریه به وضعیت عادی است

هیأت‌های هماهنگی روسیه و سوریه تأکید کردند که حضور غیر قانونی آمریکا و همپیمانانش در سوریه، مانع اصلی بازگشت این کشور به وضعیت عادی است؛ زیرا منابع سوریه را غارت می‌کنند و در حال ایجاد تنش در منطقه هستند

ادامه

امریکا, امنیتی, پناهجویی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوریه, گزارش

استعفای نماینده بایدن در امورهائیتی دراعتراض به رفتار غیرانسانی آمریکا

دانیل فوت نماینده ویژه آمریکا در امور هائیتی، با ارائه استعفا نامه خود به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد با تصمیم غیرانسانی و مخرب آمریکا برای اخراج هزاران پناهنده هائیتی از مرز آمریکا و مکزیک مشارکت نخواهد کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, هائیتی

گزارش سازمان ملل: اتحادیه اروپا مقصر مرگ هزاران پناهجو است

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در مرگ هزاران پناهجو در دریای مدیترانه مقصر دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, ایتالیا, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, شمال افریقا, لیبی

سوریه و روسیه: آمریکا با حمایت از تروریسم در بازگشت آوارگان کارشکنی می‌کند

سوریه و روسیه تأیید کردند که ایالات متحده اقدامات خود را با هدف جلوگیری از بازگشت آوارگان سوریه به مناطق آزادشده از طریق حمایت از مزدوران تروریستی خود و سرمایه‌گذاری روی آنها برای انجام عملیات تروریستی علیه دولت سوریه و غیرنظامیان ادامه می‌دهد و به موازات آن تحریم‌های اقتصادی یکجانبه علیه سوریه را نیز افزایش ... سوریه و روسیه: آمریکا با حمایت از تروریسم در بازگشت آوارگان کارشکنی می‌کند

ادامه

امریکا, پناهجویی, تحلیل, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه