مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

افسر اطلاعاتی بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درخواست اخیر دولت‌های چاد و نیجر برای خروج نیروهای عملیات ویژه آمریکایی از خاک این کشورها را یک شکست دیگر برای سیاست گسترش نفوذ آمریکا در قاره آفریقا می‌داند. به گزارش ایسنا، رسانه‌ها اخیرا گزارش دادند نیروهای عملیات ویژه آمریکایی بعد از آنکه مقام‌های چاد حضور نظامیان ... شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

ادامه

آفریقا, آلمان, آمریکا, استعمار, بلژیک, بورکینافاسو, تحلیل, تروریسم, جهان, چاد, چین, حقوق بشر, روسیه, فرانسه, لیبی, مالی, ناتو, نیجریه, هلند

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

طالبان و قتل‌های زنجیره‌ای افغانستان

در ۲ ماه گذشته  و پس از تسلط  طالبان بر کابل و شهرهای افغانستان ترورهای هدفمند که هیچ گروهی مسوولیت آن را به عهده نمی‌گیرد، در این کشور افزایش یافته است.

 

به  گزارش ایرنا، تاکنون مقامات طالبان به رغم وعده های مکرر برای  پیگیری و مجازات عاملان این ترورها ،هیچ فرد و گروهی به عنوان عاملان این ترورها معرفی و  مجازات نشده است.

 

این ترورها در هفته جاری با ترور تصویر بردار صدا و سیما، معاون سابق حفاظت سفارتخانه ها در کابل و کشته شدن پنج نفر در غزنی ادامه یافت که تاکنون عاملان این ترورها نیز مانند موارد قبلی شناسایی نشده‌اند.

 

“عبدالله” معاون سابق  پلیس حفاظت سفارتخانه‌ها شب گذشته درمنطقه «تانک تیل دشت برچی» توسط افراد مسلح ناشناس مورد حمله قرار  گرفت و  کشته شد.

 

وی در دوران دولت حامد کرزی و محمد اشرف غنی بعنوان فرمانده حفاظت سفارتخانه ها خدمت می‌کرد و پس از اعلام عفو عمومی طالبان در کابل زندگی می‌کرد که شب گذشته مورد سوء قصد قرار گرفت و کشته شد.

 

جمعه شب گذشته نیز “علی رضا شریفی” تصویربردار محلی صدا و سیما نیز در منطقه چهار راهی «حاجی نوروز» در غرب شهر کابل هدف حمله دو موتورسیکلت قرار گرفت و از ناحیه صورت مجروح شد.

 

هرچند شریفی از این حمله جان سالم به در برد  اما خانواده وی نسبت به امنیت جان شریفی بشدت ابراز نگرانی کردند.

 

چهارشنبه هفته گذشته نیز اجساد پنج نفر از هزاره‌های شهرستان «جاغوری» استان غزنی در شهرستان «قره باغ» این استان پیدا شدند.

 

یک منبع در بیمارستان جاغوری گفت که این افراد چند روز پیش ناپدید شده بود که امروز جسد این افراد در شهرستان قره باغ پیدا و به بیمارستان انتقال داده شد.

 

مردم شهرستان جاغوری با ابراز نگرانی از این وضعیت از مقامات محلی طالبان خواستند عاملان این  کشتارها  را پیدا و مجازات کنند.

 

فرماندار طالبان به مردم وعده داد که این موضوع را پیگیری کند.

 

“محمدنسیم جعفری” نویسنده و فعال فضای مجازی افغانستان امروز یکشنبه در صفحه فیسبوک خود نوشت بعد از تسلط طالبان بر افغانستان، قتل‌های مرموز و پیداشدن اجساد در شهرها افزایش یافته است.

 

وی  با انتشار تصویری از یک جسد پیدا شده در غرب کابل اضافه کرد این چهارمین جسدی است که در یک هفته در این منطقه پیدا می‌شود.

 

این فعال اجتماعی درادامه نوشت در هرات، قندهار، مزارشریف و ننگرهار قتل‌های هدفمند در حال افزایش است.

 

وی اظهار داشت به علت اختناق  هیچ خبرنگاری جرئت رسانه ای  کردن این قتل ها  را ندارد و اگر اینگونه خبرها را منتشر کنند پس از چندی خودشان  به همین سرنوشت گرفتار  می‌شوند.

 

این نویسنده افغان مدعی شد طالبان به ‌صورت خاموش و بی صدا در حال کشتار هدفمند مخالفان ،نیروهای سابق امنیت ملی، ارتش و پلس هستند.

دمشق: با تجاوزات ترکیه مقابله و خاک خود را آزاد می‌کنیم

وزارت خارجه سوریه در واکنش به مصوبه پارلمان ترکیه برای ادامه حضور نظامی در این کشور و عراق، تأکید کرد که حق دفاع و آزادسازی اراضی را برای خود محفوظ می‌داند

ادامه

ترکیه, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوریه, عراق

روایت دست‌ اول یک زندانی از شکنجه‌های سیا در گوانتانامو خطاب به‌اعضای هیئت منصفه‌

یک زندانی زندان بدنام گوانتانامو که در دوره پس از حملات ۱۱ سپتامبر هدف شکنجه‌های یک برنامه بی‌رحمانه دولت آمریکا برای بازجویی قرار گرفت، برای نخستین بار توصیفاتی صریح از این شکنجه‌ها ارائه و تاکید کرد، تجربه این متدهای شکنجه‌ای که سیا مدت‌ها در پی مخفی نگه داشتنشان بود، او را دچار وحشت و توهم ... روایت دست‌ اول یک زندانی از شکنجه‌های سیا در گوانتانامو خطاب به‌اعضای هیئت منصفه‌

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, گزارش