حمایت بلژیک از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

بلژیک حمایت خود را از عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کرد. به گزارش ایسنا، حجه لحبیب، وزیر خارجه بلژیک ضمن تاکید بر حمایت کشورش از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، خاطرنشان کرد که این امر نخستین گام به‌سوی برقراری صلح است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد جمعه همین هفته (۲۱ اردیبهشت‌ ماه) ... حمایت بلژیک از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

ادامه

آمریکا, انگلیس, بلژیک, جهان, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

فرار شش اسیر فلسطینی از زندان فوق امنیتی اسرائیل + فیلم فرار زندانیان

شش اسیر فلسطینی موفق شده‌اند از طریق حفر تونل از زندان «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی فرار کنند؛ زندانی که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه‌های فلسطینی به نقل از رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، شش اسیر فلسطینی موفق به فرار از زندان «جلبوع» اسرائیل در نزدیکی «بیسان» (در شمال فلسطین اشغالی) شده‌اند.

 

بر اساس گزارش‌ها، آنها از طریق تونلی که حفر کرده‌اند، فرار کرده‌اند و در میان آنها نام «زکریا زبیدی» فرمانده سابق «کتائب شهداء الاقصی» (وابسته به فتح) از اردوگاه «جنین» دیده می‌شود.

 

خبرگزاری «فلسطین الیوم»، ضمن اعلام این خبر تصاویر تونلی را که اسرای فلسطینی از آن فرار کرده‌اند، منتشر کرد.

 

فیلم منتشر شده در رسانه‌های اسرائیل حاکی از آن است که این تونل از داخل توالت زندان حفر شده است.

 

اولین اطلاع‌رسانی درباره فرار این اسرا در ساعت چهار بامداد ابلاغ شده است پس از آنکه کشاورزان اسرائیلی خبر داده‌اند چند نفر مشکوک که به گمانشان دزد هستند، در اراضی خود مشاهده کرده‌اند.

 

بر اساس تحقیقات اولیه اداره امور زندان‌های اسرائیل، عملیات فرار ما بین ساعت ۳:۳۰ تا ۴ بامداد امروز (دوشنبه/۱۵ شهریور) انجام شده است.

 

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد، در میان نظامیان صهیونیست وضعیت آماده‌باش اعلام شده، عملیات جستجوی گسترده‌ای برای پیدا کردن این اسرا آغاز شده و بالگردها و پهپادها نیز در این عملیات مشارکت دارند.

 

اسرائیل مدعی شده، پنج نفر از اسرا از جنبش جهاد اسلامی است و نفر ششم به نام زکریا الزبیدی از جنبش فتح فلسطین است.

 

کانال ۲۰ تلویزیون اسرائیل مدعی شده، این گمان وجود دارد که اسرای مذکور توانسته‌اند خود را به جنین برسانند.

 

بر اساس گزارش‌‎ها، طول کانالی که اسرای مذکور حفر کرده‌اند، به ده‌ها متر می‌رسد و خروجی آن در خارج از زندان تنها چند متر با دیوارهای زندان جلبوع فاصله دارد.

 

یک منبع در «شاباک» گفته که نگرانی‌ها در این باره به دلیل دو مسأله است؛ اول اینکه این اسرای فراری تلاش برای انجام عملیات در فلسطین اشغالی داشته باشند و دوم اینکه بخواهند از طریق مرزهای اردن از فلسطین اشغالی فرار کنند.

 

اسامی اسرایی که موفق به فرار شده‌اند به این شرح است:

 

–زکریا الزبیدی
– مناضل یعقوب نفیعات
– محمد قاسم عارضه
– یعقوب محمود قدری
– ایهم فؤاد کمامجی
– محمود عبد الله عارضه

 

نفر اول وابسته به جنبش فتح و پنج نفر بعدی وابسته به جنبش جهاد اسلامی معرفی شده‌اند.

 

منابع اسرائیلی این اتفاق را یکی از خطرناک‌ترین حوادث امنیتی خوانده‌اند و اعلام کرده‌اند، خبرنگاران نظامی و روزنامه‌نگاران از مخابره این خبر شوکه شده‌اند.

 

‫بر اساس گزارش‌ها، زندان جلبوع با نظارت کارشناسان ایرلندی ساخته و در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد. این زندان در نزدیکی زندان «شطه» قرار دارد و زندانی فوق امنیتی است که بیشترین حفاظت از آن انجام می‌شود. اسرائیل اسرایی را که محکوم به انجام عملیات در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ هستند در این زندان نگهداری می‌کنند.

 

اهالی جنین خوشحالی خود از فرار این اسرای فلسطینی را با تیراندازی هوایی ابراز کردند.

 

«عبدالناصر فروانه» رئیس بخش پژوهش‌ها و اسناد «کمیته امور اسرا و آزادگان» از محبوس بودن حدود ۴۸۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل خبر داد. در این آمار آمده است: حدود ۴۸۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های (رژیم) اشغالگر اسرائیلی هستند که در میان آنها ۳۹ زن و ۱۷۰ کودک و ده‌ها سالخورده حضور دارند.