کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی/ حال «رابرت فیکو» وخیم است + فیلم

در حادثه تیراندازی به نخست‌وزیر اسلواکی، وی به‌شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد. به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون با انتشار خبری فوری از تیراندازی در ساختمانی در اسلواکی که نشست عقب نشینی دولت این جمهوری در آن برگزار می شد، خبر داد. بر اساس اعلام این رسانه، «رابرت فیکو» (Robert Fico) ... سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی/ حال «رابرت فیکو» وخیم است + فیلم

ادامه

اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, تروریسم, جهان, خبر, روسیه

واکنش کارشناسان مصری به اظهارات جنجالی گراهام/ استفاده از بمب اتمی تروریسم و اعتراف به شکست است

جمعی از کارشناسان مصری به اظهارات اخیر «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که با اشاره به جنگ غزه از تصمیم آمریکا برای بمباران اتمی ژاپن در جنگ جهانی دوم مثال آورد و خواستار دادن بمب به اسرائیل برای بمباران نوار غزه شد، واکنش نشان دادند. به گزارش ایسنا، گراهام در مصاحبه‌ای با شبکه «nbc news» ... واکنش کارشناسان مصری به اظهارات جنجالی گراهام/ استفاده از بمب اتمی تروریسم و اعتراف به شکست است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, تبعیض‌نژادی, تروریسم, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, لبنان, مصر, هژمونیسم

آمریکا از نیجر خارج شد/ نیجر دردام سیاست فاجعه‌بار ناتو درباره لیبی نیفتاد

نیجر دریافته است تنها دلیل حضور آمریکا در کشور‌های حوزه ساحل آفریقا کنترل منابع استراتژیک این قاره نه پیشبرد ماموریت مقابله با تروریسم است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شبکه راشاتودی در مطلبی به بررسی زوایای اخراج آمریکا از نیجر پرداخت و نوشت: لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده اخیراً تأیید کرد که نیرو‌های روسیه وارد ... آمریکا از نیجر خارج شد/ نیجر دردام سیاست فاجعه‌بار ناتو درباره لیبی نیفتاد

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, بورکینافاسو, تروریسم, روسیه, فرانسه, گزارش, لیبی, مالی, ناتو, نیجر

اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد

اتحادیه اروپا چهارشنبه اعلام کرد که ماموریت آموزش نظامی خود را در کشور آفریقایی مالی پایان می‌دهد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت که ماموریت آموزشی این اتحادیه ۱۸ می (۲۹ اردیبهشت) به پایان می‌رسد و آن را تمدید نمی‌کند. بر اساس این بیانیه، اتحادیه اروپا به ... اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد

ادامه

اتحادیه اروپا, بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, مالی, نیجر

کشته شدن ۲ کودک در حمله تروریستی به حومه درعا

منابع سوری اعلام کردند که در حمله گروه های تروریست به منطقه ای در حومه شهر «درعا» دو کودک کشته شدند.

 

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز (یکشنبه) در این باره نوشت که تروریست ها در حمله به شهرک «قرفا» در حومه درعا دو کودک را کشتند و سه برادر و مادر آنها را زخمی کردند.

 

این حادثه در اثر اصابت گلوله خمپاره تروریست ها به شهرک قرفا واقع در حومه شمالی درعا روی داد.

 

یک منبع پزشکی در بیمارستان ملی درعا به خبرگزاری سانا گفت که بر اثر حمله خمپاره ای تروریست ها به شهرک قرفا، دو کودک شهید و سه برادر و مادر این خانواده زخمی شدند.

 

در خبر دیگر، سانا اعلام کرد که گروه های تروریستی مستقر در محله« درعا البلاد» و« جاده السد» حملات خود را با استفاده از گلوله خمپاره به محله های مسکونی شهر درعا و ایست و بازرسی ارتش سوریه در اطراف درعا البلاد ادامه می‌دهند.

 

ارتش سوریه نیز در پی این اقدام با آتش متقابل  به حملات تروریست‌ها پاسخ داد.

 

یک منبع میدانی توضیح داد که گروه های تروریستی شنبه شب گذشته و تا ساعات اولیه صبح امروز با گلوله خمپاره به مواضع ارتش در محله« منشیه» و اطراف درعا البلد و به محلات مسکونی حمله کردند.

 

وی گفت که این حملات منجر به وارد آمدن آسیب‌های مادی شد و یگان‌های ارتش با ابزارهای مناسب به حملات و منابع شلیک گلوله ها پاسخ دادند.

 

با وجودی که ارتش سوریه اواسط جولای ۲۰۱۷ اکثر مناطق درعا را تحت کنترل خود در آورده است  اما همچنان گروهی از تروریست ها و مخالفان دولت سوریه بر مناطقی از این استان کنترل دارند.

 

اکنون نیروهای سوریه محله درعا البلد واقع در جنوب شرقی درعا را که تحت کنترل گروه‌های مخالف قرار دارد، محاصره کرده اند تا آنها را برای تحویل این محله یا خروج از آن به سمت شمال سوریه تحت فشار قرار دهند.

 

علی رغم اینکه ارتش و کمیته‌های مرکزی شهر درعا برای لغو محاصره و پایان دادن به عملیات نظامی علیه درعا به توافق رسیده‌اند اما عناصر مسلح و تروریستی به حملات و خشونت‌های خود در سطح شهر و حومه آن ادامه می‌دهند.

 

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرک‌های مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته است.

 

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

 

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

بررسی چرایی شکست آمریکا در افغانستان از زبان هنری کسینجر

وزیر خارجه اسبق و نظریه‌پرداز سرشناس آمریکایی در مقاله‌ای خروج این کشور از افغانستان را یک شکست استراتژیک دانست.

ادامه

اتحاد شوروی, اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, انگلستان, پاکستان, تروریسم, جهان, عراق, مقاله, ویتنام

رئیس جمهور فرانسه: در عراق می‌مانیم حتی اگر آمریکا برود

رئیس جمهور فرانسه که برای شرکت در کنفرانس همکاری و شراکت به بغداد سفر کرده گفت، حتی در صورت خروج آمریکا، این کشور در عراق باقی خواهد ماند.

ادامه

امارات, امریکا, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, عربستان سعودی, فرانسه, قطر, کویت

احیای اتحاد قدیمی عربستان و طالبان بعید است

“عربستان سعودی و طالبان که زمانی متحد بودند، با جنگ، خیانت و یازده سپتامبر دچار اختلاف شده‌اند. با تغییرات در افغانستان و تغییر روابط در خاورمیانه مناسبات این دو زنده نمی‌شود، اما کشور دیگری از نزدیک کابل را رصد می‌کند.”

ادامه

اتحاد شوروی, اسیای مرکزی, افغانستان, امارات, امریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, عربستان سعودی, قطر, مقاله