چین: آمریکا مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه آمریکا عامل تشدید بحران در اوکراین است توصیه کرد که آمریکایی‌ها به آتش جنگ سوخت نریزند. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت ایالات متحده مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است، چین توصیه می‌کند که به آتش سوخت نریزد، بلکه برای یک راه حل سیاسی کاری ... چین: آمریکا مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

گام‌های راهبردی روسیه و چین برای مقابله با انحصارگرایی آمریکا

کارشناس مسائل روسیه، با اشاره به سفر اخیر «ولادیمیر پوتین» به چین و دیدار او با رئیس‌جمهور این کشور شرق آسیا تصریح کرد: این سفر به‌رغم فشارهای غرب در حوزه امنیتی و اقتصادی، سفر موفقیت‌آمیزی بود. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر رسمی خود به چین در روز پنجشنبه با «شی ... گام‌های راهبردی روسیه و چین برای مقابله با انحصارگرایی آمریکا

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, جهان, چین, روسیه, سازمان پیمان امنیت جمعی, شانگ‌های, شرق آسیا, غرب, کمونیسم, گزارش, همکاری استراتژیک

واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. ایالات متحده روز گذشته -پنج‌شنبه- اعلام کرد که رئیس‌جمهوری چین نمی‌تواند روابط ... واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

رسانه فنلاندی: غرب باید توسعه خودروهای برقی را از چین بیاموزد

پرتیراژترین روزنامه فنلاند «هلسینگین سانُمات» روز سه‌شنبه ۱۴ مه با انتشار سرمقاله‌ای اعلام کرد که در مواجهه با موفقیت خودروهای برقی چین، کشورهای غربی باید از این کشور بیاموزند. خودروهای برقی چین از نظر کیفیت شروع به پیشی گرفتن از خودروهای غربی کرده‌اند. محدود کردن چین روند گذار غرب به سوی عاری شدن از سوخت‌های ... رسانه فنلاندی: غرب باید توسعه خودروهای برقی را از چین بیاموزد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, چین, شرق, شرق آسیا, غرب, فنلاند, گزارش

بورل: اتحادیه اروپا، تایوان را به‌رسمیت نمی‌شناسد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به مسئله «چین واحد» صراحتا عنوان کرد که این اتحادیه، جزیره خودگردان تایوان را به عنوان «کشور» به‌رسمیت نمی‌شناسد و نخواهد شناخت. به گزارش ایسنا، همزمان با اینکه دولت ایالات متحده روابط غیررسمی با تایوان دارد و به این جزیره تسلیحاتی را ارسال می‌کند، تنش‌ها میان آمریکا و ... بورل: اتحادیه اروپا، تایوان را به‌رسمیت نمی‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

انتقاد تند چین از بی‌بی‌سی به دلیل پخش اخبار جعلی

سخنگوی وزارت خارجه چین، بی‌بی‌سی را شبکه پخش اخبار جعلی خواند و اعلام کرد این شبکه از استاندارد‌های روزنامه نگاری بسیار منحرف شده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس ۲۴، پکن امروز ( پنجشنبه) در انتقادی تند به شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی، آن را متهم به پخش اخبار جعلی کرد و گفت مردم چین از این شبکه به دلیل پوشش خبری دروغین درباره سیل‌ چین نفرت دارند.

 

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین با نامیدن بی‌بی‌سی به عنوان شبکه پخش اخبار جعلی اعلام کرد: این رسانه انگلیسی در خبرهای جعلی خود در زمان وقوع سیل به دولت چین حمله کرد. بی‌بی‌سی از استاندارد‌های روزنامه نگاری به طور جدی منحرف شده است.

 

او اضافه کرد: بی‌بی‌سی شایسته محبوبیت عمومی در بین مردم چین نیست و چیزی به نام نفرت بدون دلیل وجود ندارد.

 

شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی مدعی شده بود که چین با انتشار آنلاین پارازیت‌های اینترنتی مانع از پوشش خبری وقوع سیل از سوی خبرنگاران شده و بسیاری از آنها نیز توسط دولت و مردم چین مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفتند.

 

مدت هاست که مقامات و رسانه‌های دولتی چین، سازمان‌های خبری غربی را به تعصب ضد پکن متهم می‌کنند.

 

پیشتر نیز، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد جان سادورث، خبرنگار شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی بدون اطلاع قبلی و پس از مواجهه با شکایت مردمی در چین، این کشور را ترک کرده به تایوان رفته است.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشستی اعلام کرده بود: مردم استان سین‌کیانگ به ‌خاطر ادعا‌های این خبرنگار درباره اردوگاه‌های کار اجباری شکایتی را طرح کرده بودند.

 

خبرنگار بی‌بی‌سی در گزارش‌های خود مدعی شده بود در استان سین‌کیانگ چین به زنان اویغور تجاوز می‌شود و مردم در کمپ‌ها با آزار و شکنجه و کار اجباری روبه‌رو هستند.

چین از حضور تروریست‌های خارجی در کنار طالبان ابراز نگرانی کرده است

وزارت خارجه افغانستان روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای در خصوص سفر یک هیات از گروه طالبان به چین اعلام کرد که چین دولت این کشور را از سفر این هیأت مطلع ساخته بود و در این سفر از حضور تروریست های خارجی در کنار این گروه ابراز نگرانی کرده است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, تروریسم, جهان, چین, خبر, قطر

تأکید وزرای دفاع روسیه و چین بر همکاری منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم

وزیر دفاع چین در دیدار با همتای روس، بر لزوم همکاری دو کشور در زمینه پاسخ به تحولات منطقه و مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, تروریسم, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, لیبی

عدم تناسب یافته‌های WHO با داستان سرایی ضد چینی آمریکا

«تام فاودی» (Tom Fowdy) نویسنده انگلیسی در مقاله ای که اخیرا در شبکه تلویزیونی «راشا تودی» منتشر شده، نوشته است که آمریکا سازمان بهداشت جهانی را مجبور به آغاز تحقیقات جدید در زمینه ریشه یابی منشاء شیوع کرونا می کند تا از این طریق فشارها بر چین را افزایش دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان بهداشت جهانی, شرق آسیا

برگزاری دور تازه نشست کنترل تسلیحاتی روسیه و آمریکا در ژنو

پیش از این گفتگوها، وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که طرفین درباره مسائل مربوط به حفظ و تقویت ثبات راهبردی و همچنین دورنمای کنترل تسلیحات بحث خواهند کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سوئیس, شرق آسیا, شرق اروپا