بورل: اتحادیه اروپا، تایوان را به‌رسمیت نمی‌شناسد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به مسئله «چین واحد» صراحتا عنوان کرد که این اتحادیه، جزیره خودگردان تایوان را به عنوان «کشور» به‌رسمیت نمی‌شناسد و نخواهد شناخت. به گزارش ایسنا، همزمان با اینکه دولت ایالات متحده روابط غیررسمی با تایوان دارد و به این جزیره تسلیحاتی را ارسال می‌کند، تنش‌ها میان آمریکا و ... بورل: اتحادیه اروپا، تایوان را به‌رسمیت نمی‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد اعزام نیروهای ناتو برای آموزش دادن به سربازان اوکراین در خاک این کشور اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد ممکن است ناتو در نهایت سربازان خود را در قالب یک ماموریت آموزشی به اوکراین اعزام کند. با تشدید وخامت اوضاع برای سربازان اوکراین، کی‌یف از ... پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, تحلیل, تنش‌زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, دخالت نظامی, صلح, غرب, فرانسه, ناتو

تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که پکن در قبال صادرات محصولات نظامی، از جمله صادرات پهپادهای غیرنظامی، جایگاهی مسئول دارد. در این میان ایالات متحده به اوکراین کمک نظامی می‌کند، اما از همکاری عادی میان روسیه و چین انتقاد می‌کند و این ریاکاری است. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در ... تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, چین, روسیه, سازمان تجارت جهانی, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

در پی تشدید تهدیدهای غرب به سرکردگی آمریکا علیه روسیه که اخیرا پاریس، مسکو را با زرادخانه‌های اتمی خود تهدید کرد، مسکو پس از انجام آزمایش موفقیت‌آمیز موشک قاره پیما «بولاوا» (Bulava)، آنرا در ترکیب موشک‌های بالستیک در ناوگان زیردریایی خود جای داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک با انتشار این ... روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, انگلیس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه

سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی/ حال «رابرت فیکو» وخیم است + فیلم

در حادثه تیراندازی به نخست‌وزیر اسلواکی، وی به‌شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد. به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون با انتشار خبری فوری از تیراندازی در ساختمانی در اسلواکی که نشست عقب نشینی دولت این جمهوری در آن برگزار می شد، خبر داد. بر اساس اعلام این رسانه، «رابرت فیکو» (Robert Fico) ... سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی/ حال «رابرت فیکو» وخیم است + فیلم

ادامه

اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, تروریسم, جهان, خبر, روسیه

پرواز جنگنده‌های چین در منطقه جهت نمایش قدرت به ارتش آمریکا

چند جنگنده، بمب افکن چین با پرواز بر فراز شبه جزیره تایوان آمادگی رزمی بالای خود را به نیروی دریایی آمریکا نشان دادند.

 

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «گلوبال تایمز» دو فروند بمب افکن «جی اچ-۷» و دو فروند هوائیمای تجسسی و ضد زیر دریایی پنجشنبه گذشته وارد منطقه پدافندی جنوب غربی تایوان شدند. این پرواز نسبت به موارد مشابه نزدیک به خط فرضی که این جزیره را به دو قسمت تبدیل می‌کند، انجام شد.

 

یک کارشناس نظامی مستقر در پکن در این باره گفت، که پرواز یک بمب افکن JH-7 در روز پنجشنبه در این منطقه به عنوان یک هشدار قدرتمند و بازدارنده قوی برای نیروهای تایوان و همچنین پاسخی به تردد ناو آمریکایی «کورتیس ویلبور» در منطقه و نزدیک تنگه تایوان است.

 

این کارشناس نظامی گفت: «بمب افکن‌های JH-7 ویژه ماموریت‌های ضد کشتی و حمله زمینی طراحی شده اند و مشارکت آنها در این ماموریت و عبور از خط میانی فرضی، آمادگی رزمی بالای آن‌ها را نشان می‌دهد.»

 

«ژانگ چونوهویی» سخنگوی فرماندهی چین نیز در این باره گفت آمریکا با ارسال ناوشکن به تنگه تایوان، پیام‌های اشتباهی را به ارسال کرد. وی افزود که کشتی آمریکایی در رصد نیروهای چین بود.

 

در واکنش به حرکت تحریک آمیز اخیر ناو جنگی آمریکا ، «تان کافی» سخنگوی وزارت دفاع چین، نیز گفت که ارتش این کشور تمام اقدامات لازم را برای مقابله با همه تهدیدها و تحریکات انجام خواهد داد و از حاکمیت وتمامیت ارضی چین دفاع خواهد کرد.

 

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

 

ارتش چین در هفته‌های گذشته بارها با پرواز شماری از جنگنده‌ها و هواپیماهای نظامی خود، پدافند ارتش تایوان را به چالش کشید.

شکست آمریکا در پشتیبانی از شرکت تایوان در نشست سازمان بهداشت جهانی

در آستانه برگزاری هفتاد و چهارمین نشست بهداشت جهانی، آمریکا و معدودی از کشورهای غربی بار دیگر با «برگ تایوان» بازی کردند که در نتیجه، سازمان بهداشت جهانی همانند سال‌های گذشته از صدور دعوتنامه به تایوان برای شرکت در نشست یاد شده خودداری کرد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان بهداشت جهانی

ورود غیرقانونی رزم‌ناو آمریکایی به آب‌های سرزمینی چین

فرماندهی جنوبی ارتش چین روز پنجشنبه بیانیه‌ای صادر کرد که می‌گوید ناو آمریکایی “یواس‌اس کورتیس ویلبور”، بدون اجازه به آب‌های سرزمینی چین در نزدیکی جزایر پاراسل وارد شده است.

ادامه

امریکا, تجاوز نظامی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق آسیا