دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به برنامه ارتش کشور متبوعش مبنی بر برگزاری رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی، تاکید کرد که سیاست گستاخانه و تهاجمی غرب، مسکو را وادار به برگزاری این رزمایش کرده است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف با بیان اینکه روسیه کسی را تهدید نمی‌کند، افزود: ... دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب, فرانسه

مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه تائید کرد رئیس‌جمهور این کشور برای مقابله با تهدید‌های غرب دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده ... پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, مسابقه تسلیحاتی

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

مقامات آمریکایی همزمان با آغاز ماموریت فضایی کاوشگر قمری «چانگ‌ای‌۶» چین به نیمه پنهان ماه نسبت به شتاب پیشرفت‌های فضایی این کشور ابزار نگرانی ‌کردند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، چین روز جمعه یک فضاپیمای رباتیک برای سفر به نیمه پنهان ماه پرتاب کرد که ماموریتی از جنبه فناورانه (تکنولوژیک) دشوار است ... تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلیس, ایتالیا, پاکستان, تایلند, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوئد, سوئیس, غرب, فرانسه, گزارش, مصر

ناوگروه تهاجمی آمریکا وارد دریای چین جنوبی شد

ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا اندکی بعد از بالا گرفتن تنش میان پکن و تایپه در دریای چین جنوبی، وارد این آبراه کلیدی شد.

 

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» آمریکا و ناوگروه همراه آن، همزمان با بالا گرفتن ادعاهای جدایی‌طلبانه تایوان که با مقابله به مثل پکن مواجه شده است، وارد دریای چین جنوبی شد.

 

ورود این ناوگروه به دریای چین جنوبی در حالی انجام شد که صبح امروز ۱۲ جنگنده و بمب افکن هسته‌ای چین، به قدرت نمایی در حریم هوایی تایوان در محدوده جزایر «پراتاس» پرداختند.

 

فرماندهی ایندوپاسیفیک ایالات متحده، مدعی شد حضور روزولت در آب‌های دریای چین جنوبی با هدف حراست از آزادی دریانوردی انجام می‌شود.

 

فرماندهی ناوگروه تئودور روزولت نیز مدعی شد با توجه به اینکه دو سوم از حجم تجارت جهانی از طریق این آبراه کلیدی انجام می‌شود؛ حضور ما برای حراست از نظم قانون محور ضروری است.

 

با توجه به اظهارات «آنتونی بلینکن» نامزد پیشنهادی پست وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه چین بزرگترین چالش ایالات متحده است و از آنجا که واشنگتن صبح امروز نیز در اظهاراتی مداخله جویانه از التزام به حمایت نظامی از تایوان خبر داد؛ به نظر می‌رسد که دولت دموکرات جو بایدن که چند روزی است زمام قدرت را در کاخ سفید به دست گرفته، ادامه دهنده رویکرد خصمانه دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در مواجهه با پکن است.

توافق آمریکا و انگلیس برای ادغام نیروها به‌ منظور تشکیل گروه حمله مشترک

مقامات دفاعی ارشد آمریکا و انگلیس این هفته توافق‌نامه‌ای را برای ادغام برخی نیروهای نظامی در ۲۰۲۱ به منظور تشکیل گروه حمله ترکیبی، امضا کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تهدید صلح جهانی, جنگ سرد, جهان, غرب اروپا

چین، پمپئو و ۲۷ مقام دیگر آمریکا را تحریم کرد

به دنبال تحریم مقام های آمریکا از سوی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه چین هم روز چهارشنه در بیانیه ای اعلام کرد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و ۲۷ تن دیگر را تحریم کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

وزیر دفاع بایدن: چین جدی‌ترین رقیب

جلسه تأیید ژنرال “لوید آستین”، گزینه انتخابی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای سرپرستی پنتاگون، ۱۹ ژانویه و یک روز قبل از تحلیف بایدن، در کمیته خدمات مسلح سنا برگزار شد.

ادامه

استرالیا, افغانستان, امریکا, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, ژاپن, کره جنوبی

دولت ترامپ چین، کوبا، ونزوئلا، کره شمالی، روسیه و ایران را دشمنان ایالات متحده خواند

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا با صدور دو دستورالعمل دولتی اعلام کرد موازین نظارتی جدیدی را برای کنترل انتقال فنآوری‌ها و فعالیت‌های افرادی که ممکن است با سرویس‌های نظامی خارجی همکاری کنند، افزایش می‌دهد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا