کانادا: اسرائیل از دستور دیوان لاهه تبعیت کند

نخست وزیر کانادا گفت: اسرائیل باید از دستور جدید دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه پیروی و فورا عملیات نظامی در رفح را متوقف کند. به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از تارنمای سی‌بی‌سی، جاستین ترودو در واکنش به دستور جدید دادگاه لاهه گفت: عملیات نظامی در رفح باید هم اکنون متوقف شود. نخست وزیر ... کانادا: اسرائیل از دستور دیوان لاهه تبعیت کند

ادامه

آزادی, استرالیا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کانادا, هلند

هشدار بورل: از تهدید قضات دیوان کیفری بین‌المللی دست بردارید

مسئول سیاست خارجی اروپا نسبت به تهدید کردن قضاتی که قصد دارند پرونده جنایت جنگی نتانیاهو را بررسی کنند، هشدار داد. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اسرائیل هشدار داد که قضات دیوان کیفری بین‌المللی را که دادستان اصلی آن به دنبال صدور حکم بازداشت نتانیاهو است، «تهدید نکند». به گزارش الجزیره، این ... هشدار بورل: از تهدید قضات دیوان کیفری بین‌المللی دست بردارید

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, نسل‌کشی

ابراز امیدواری چین از عینی بودن حکم دادگاه بین‌المللی

وزارت خارجه چین پس از درخواست دادگاه لاهه برای صدور حکم بازداشت برای روسای اسراییل، ابراز امیدواری کرد که این حکم، عینی باشد. وزارت خارجه چین پس از درخواست دادستان کل برای صدور حکم بازداشت برای روسای اسراییل درپی جنگ در نوار غزه، ابراز امیدواری کرد که دادگاه کیفری بین‌المللی عینی عمل کند. براساس گزارش ... ابراز امیدواری چین از عینی بودن حکم دادگاه بین‌المللی

ادامه

آفریقای جنوبی, استقلال, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, چین, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, شرق آسیا, فرانسه, فلسطین, هلند

تاکید بورل بر پیروی از حکم بازداشت نتانیاهو توسط دیوان کیفری لاهه

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت تمامی اعضای این اتحادیه باید به طور قانونی از حکم صادر شده توسط دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه مبنی بر بازداشت برخی مقامات ارشد اسراییل پیروی کنند. به گزارش ایسنا، روز دوشنبه دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه برای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسراییل و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این ... تاکید بورل بر پیروی از حکم بازداشت نتانیاهو توسط دیوان کیفری لاهه

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, اوکراین, ایتالیا, ترکیه, جنایات جنگی, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کودکان, گزارش

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

سازمان ملل: عفو جنایتکاران آمریکایی مشوق تکرار آن است

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از اقدام رئیس جمهوری آمریکا در عفو چهار نیروی شرکت بدنام امنیتی خصوصی «بلک واتر» آمریکا که ۱۴ غیرنظامی عراقی را در سال ۲۰۰۷ میلادی به قتل رساندند، به شدت ابراز نگرانی کرد و این اقدام را مشوق تکرار این جنایت‌ها دانست.

 

به گزارش ایرنا، «مارتا هورتادو» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای که امروز (پنجشنبه) در تارنمای رسمی این کمیساریا منتشر شد، از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای عفو چهار نیروی سابق شرکت بلک واتر که غیرنظامیان عراقی را به قتل رساندند، “به شدت ابراز نگرانی” کرد.

 

هورتادو گفت: ما در قبال تصمیمات اخیر رئیس جمهوری آمریکا برای عفو چهار کارمند شرکت نظامی خصوصی بلک واتر احساس نگرانی شدید می‌کنیم و عفو آنها فرار از مجازات را تقویت و دیگران را به ارتکاب چنین جنایت هایی در آینده تشویق می کند.

 

وزارت خارجه عراق چهارشنبه شب در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: معتقد است که این تصمیم خطرات جنایت مرتکب شده را مد نظر قرار نداده و منسجم با تعهد دولت آمریکا در خصوص ارزش‌های حقوق بشر، عدالت و حکومت قانون نیست و به طور تاسف بار کرامت قربانیان و احساسات و حقوق بستگان آنها را نادیده می‌گیرد.

 

این بیانیه افزوده است: وزارت خارجه عراق موضوع را با دولت آمریکا از طریق کانال‌های دیپلماتیک دنبال خواهد کرد که آن را برای صرف نظر کردن از این تصمیم ترغیب کند.

 

در همین حال، کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق این اقدام رئیس جمهوری آمریکا را مشارکت در جنایت خواند و تاکید کرد که در قبال این اقدام ترامپ موضعگیری خواهد کرد.

 

ترامپ فرمان عفو چهار نیروی شرکت بدنام آمریکایی خصوصی بلک واتر را که به دلیل به قتل رساندن ۱۴ غیرنظامی عراقی در سال ۲۰۰۷ میلادی در بغداد به زندان طولانی مدت محکوم شدند، صادر کرد.

 

این چهار نفر بخشی از یک کاروان زرهی بودند که به طور پراکنده و بی‌هدف با تیربار و پرتاب نارنجک به سمت گروهی از مردم بی‌پناه در پایتخت عراق، تیراندازی کردند که به «کشتار میدان النسور بغداد» مشهور شد.

افشاگری نظامیان هلندی درباره کشتار عامدانه مردم افغانستان

دو نظامی هلندی که در افغانستان مستقر بودند بتازگی افشا کردند در یک ماموریت به دستور مافوق‌های خود به سوی شهروندان افغانستانی تیراندازی کرده و آن‌ها را کشتند.

ادامه

استرالیا, اسیای مرکزی, افغانستان, جهان, حضور نظامی, خبر, هلند

اعتراف انگلیس به جنایات جنگی خود در عراق

یک روزنامه انگلیسی از پرداخت ۲۵ میلیون دلار از طرف وزارت دفاع انگلیس برای حل و فصل دعاوی اثبات نشده مربوط به «جنایات جنگی» نظامیانش در عراق خبر داد که برخی آن را اذعان ضمنی به ارتکاب این جنایات قلمداد می‌کنند.

ادامه

انگلستان, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, غرب اروپا

رای الیوم؛ “اسرائیل و آمریکا پشت انفجار بیروت هستند”

عبد الباری عطوان در تحلیلی در واکنش به انفجار بندر بیروت شبهاتی را در باره این انفجار مطرح کرده از جمله اینکه چه کسی کشتی حامل نیترات آمونیوم را به بندر بیروت در چند سال قبل فرستاد و چه کسی در مسیر درخواست‌ها برای انتقال این کشتی سنگ‌اندازی کرد و آیا اسرائیل و آمریکا و ... رای الیوم؛ “اسرائیل و آمریکا پشت انفجار بیروت هستند”

ادامه

اسراییل, امریکا, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, لبنان, مقاله