کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

ترکیه گسترش مرز‌های آبی یونان را اعلان جنگ دانست

«فواد اوکتای» در مصاحبه با آناتولی ترکیه گفت تلاش‌های یونان برای گسترش مرز‌های آبی خود چیزی به غیر از اعلان جنگ نمی‌تواند باشد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «فواد اوکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه، اقدامات اخیر یونان در دریای مدیترانه را نشانه اعلان جنگ دانست.

 

اوکتای در مصاحبه اختصاصی با این خبرگزاری گفت آنکارا در بحبوحه تنش‌ها در شرق مدیترانه انتظار دارد اتحادیه اروپا به صورت بی‌طرف رفتار کند. او در ادامه اضافه کرد «اگر تلاش‌های آتن برای گسترش آب‌های سرزمینی خود دلیلی برای آغاز جنگ نیست پس چه هست؟» سپس اوکتای تاکید کرد که «آنکارا بدون توجه به هرچیز دیگری از وجب به وجب حق خود در آب‌های مدیترانه حفاظت خواهد کرد.»

 

معاون رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در این مصاحبه خواستار عدالت از سوی اتحادیه اروپا شد. او گفت «ترکیه انتظار عدالت را از اتحادیه اروپا دارد و هیچ کس نباید انتظار داشته باشد که آنکارا بر اساس این عدالت یک قدم به عقب بردارد.»

 

پیش‌تر، اوکتای در حساب توئیتری خود نوشته بود «غیرصادقانه است که اتحادیه اروپا از یک طرف خواستار گفتگو شود و از طرف دیگر با توجه به فعالیت‌هایی که ما در منطقه خود در مدیترانه شرقی انجام می‌دهیم برنامه‌های دیگری را در نظر بگیرد.» او در ادامه اضافه کرد «ما [ترکیه] به خوبی از صلح و زبان دیپلماتیک آگاه هستیم، اما در مورد حفاظت از حقوق و منافع ترکیه در انجام آنچه لازم است دریغ نخواهیم کرد. فرانسه و یونان این را بهتر می‌دانند.»

 

پیش‌تر در ساعات اولیه امروز خبر رویارویی نیروی هوایی یونان و ترکیه در آسمان دریای مدیترانه منتشر شد. بنا بر اعلام وزارت دفاع ترکیه شش فروند جنگنده یونان با پرواز از جزیره جیریت، به منطقه ناوتکس (محل ماموریت کشتی حفاری یاووز ترکیه) نزدیک شده بودند، اما با مداخله جنگنده‌های ترکیه از منطقه بیرون رانده شدند.

 

ترکیه عملیات اکتشاف منابع نفتی را در اطراف جزیره‌ای متعلق به یونان آغاز کرده و همین موضوع نگرانی یونان را برانگیخته است. همزمان، آماده‌باش نظامی در یونان به حداکثر رسیده است.

 

یونان دو جزیره «رودس» و «کاستلوریزو» در شرق دریای مدیترانه را خط قرمز خود اعلام کرده و از ترکیه خواسته تا از نزدیک شدن به این دو جزیره امتناع کند.

 

ارتش یونان نیز آماده‌باش نیرو‌های خود را به بالاترین سطح افزایش داد. این اقدام در واکنش به تصمیم ارتش ترکیه برای برگزاری مانور بین دو جزیره «رودس» و «کاستلوریزو» در شرق دریای مدیترانه صورت گرفت.

 

رویای ۷ میلیون بشکه‌ای عراق و وضعیت میادین مشترکِ با ایرانِ در شرایط تحریم

یک کارشناس اقتصادسیاسی اظهار داشت: خطری از جانب سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های خارجی در عراق نسبت به امنیت ایران نیست اما اینکه که ما چگونه بتوانیم از تحریم‌ها رها، سرمایه‌های خارجی را جذب و منابع مشترک را برداشت کنیم تا مغبون نشویم، حائز اهمیت است.

ادامه

افغانستان, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, سوریه, عراق

هشدار جدی اتحادیه اروپا به‌آنکارا؛ گفتگو‌ها بر سر مدیترانه پیش نرود تحریم می‌کنیم

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه هشدار داد که در صورت عدم پیشرفت در گفتگوها بر سر بحران شرق مدیترانه تحریم‌هایی جدیدی در انتظار آنکارا خواهد بود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, ایتالیا, بلژیک, ترکیه, جهان, خبر, فرانسه, قبرس, یونان

وزیر خارجه چین در اروپا با هدف مقابله با جنگ سرد آمریکا

سفر «وانگ یی» وزیر خارجه چین به برخی از کشورهای اروپایی در شرایطی صورت گرفته است که آمریکا درحال پیشبرد اقداماتی با ذهنیت جنگ سرد علیه پکن است و تلاش می‌کند صدماتی به وجهه بین‌المللی چین وارد کند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایتالیا, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, فرانسه, هلند

تمرین نظامی ترکیه و آمریکا در شرق مدیترانه و مشارکت ایتالیا و فرانسه در تمرین نظامی یونان و قبرس در مدیترانه

دو ناو نظامی ترکیه در آب‌های شرق مدیترانه به همراه نیروی دریایی آمریکا تمرین‌های نظامی انجام دادند. فرانسه و ایتالیا نیز برای مشارکت در تمرین نظامی مشترک با یونان و قبرس نیروها و تجهیزاتی دریایی به شرق مدیترانه اعزام کردند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایتالیا, ترکیه, جهان, حضور نظامی, خبر, فرانسه, قبرس, ناتو