دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

عربستان: سوریه باید به اتحادیه عرب بازگردد

سفیر دائم عربستان سعودی در سازمان ملل که کشورش نقش اصلی در تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب داشت، در چرخشی معنادار گفته که سوریه باید بزودی به این اتحادیه بازگردد و این اقدام به گام‌های اولیه‌ای نیاز دارد.

 

به گزارش ایرنا؛ «عبدالله بن یحیی المعلمی» سفر دائم عربستان در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت: در صورتی‌که بحران سوریه پایان یابد و گروه‌ها و جریان‌های سوری بر سر رویکردهایی در خصوص آینده این کشور به توافق برسد،‌ روابط میان ریاض و دمشق هم ممکن است به سادگی در هر روز یا هر لحظه از سر گرفته شود.

 

عضویت سوریه در اتحادیه عرب از نوامبر سال ۲۰۱۱ و با آغاز درگیری‌های در این کشور به حالت تعلیق درآمد و کشورهای عربی تحت فشارهای غرب و برای تسلیم شدن دمشق در برابر تروریست‌ها، سفرای خود را از این شهر خارج کردند.

 

تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه با مدیریت عربستان انجام شد و اکنون ریاض با چرخش محسوسی در مناسبات خود با دمشق درصدد از سرگیری روابط دیپلماتیک خود با سوریه است.

 

المعلمی درباره امکان بازگشایی سفارت عربستان در دمشق مانند اقدام امارات،‌ تصریح کرد: عربستان در حال حاضر هیچ اقدام مشابهی در این زمینه در دستور کار ندارد، زیرا زمان آن هنوز فرانرسیده است.

 

این در حالی است که برخی رسانه‌های لبنانی از جمله سایت لبنان۲۴،‌ طی روزهای اخیر از مذاکرات پشت‌پرده میان دمشق و ریاض به دور از چشم رسانه‌ها خبر دادند.

 

منابع مطلع در این باره تاکید کردند که عربستان و سوریه در حال بررسی مسائل مورد اختلاف از جمله حضور برخی نیروها در سوریه، روابط سوریه با ترکیه و افتتاح سفارت عربستان در دمشق هستند.

 

پس از پایان جنگ سوریه، بسیاری از کشورهای منطقه درصدد برقراری مجدد روابط خود با سوریه برآمدند و در این راستا امارات در سال ۲۰۱۸ سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد.

از خامنه‌ای تا ترامپ: پاسخِ رهبران خودکامه به اعتراض مردم به بی‌عدالتی‌ اجتماعی-اقتصادی، تشدید اختناق و سرکوب است!

رخدادهای چند روز گذشته در آمریکا، یعنی اعتراض سراسری علیه نژادپرستی و خشونت عریان پلیس در قتل جورج فلوید در شهر مینیاپولیس، بی‌درنگ به خیزشی وسیع و جنبش مردمی‌ای عدالت‌خواهانه علیه خودکامگی دونالد ترامپ در سراسر آمریکا رویید.

ادامه

امریکا, ایران, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سرمایه‌داری, سیاسی, فاشیسم, مقاله, نئولیبرالیسم

اهالی استان الحسکه سوریه علیه نیروهای وابسته به آمریکا تظاهرات کردند

منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند؛ اهالی مناطقی در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه علیه نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که مورد حمایت آمریکا هستند، تظاهرات کردند.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, سوریه

ورود محموله‌های کمکی چین به ونزوئلا و سوریه

مقامات ونزوئلا با اشاره به دریافت ششمین محموله کمکی چین برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کردند این اقدام گامی تاریخی در تقویت روابط کاراکاس و پکن است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, همبستگی, ونزوئلا