شمار قربانیان سیل در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت + فیلم

همزمان با افزایش باران‌ها در برزیل و زیر آب رفتن چندین شهر در این کشور، منابع محلی اعلام کردند مرگ ۹۵ نفر تایید شده است. درحالیکه که همچنان پیش بینی‌ها در برزیل مبنی بر ادامه بارش باران‌های شدید است، تلفات سیل‌های عظیم در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت. براساس گزارش الیوم السابع، امروز چهارشنبه، ... شمار قربانیان سیل در برزیل به ۹۵ نفر افزایش یافت + فیلم

ادامه

آمریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, فیلم, محیط زیست

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

کوبا ششمین روز است که قربانی کرونایی ندارد/ ورود یک گروه ۳۰۰ نفره پزشکان و پرستاران این کشور به کویت

مقامات بهداشتی کوبا اعلام کردند، ۱۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده اما در طول ۶ روز گذشته کسی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست نداده است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از پرنسا لاتینا، «فرانسیسکو دوران» مدیر ملی اپیدمولوژی کوبا روز جمعه به خبرنگاران گفت که از ۲۱۵ نفر آزمایش کرونا گرفته شده که نتیجه آزمایش ۱۴ نفر مثبت تشخیص داده شد.

 

بنابر گفته وی ۱۳ نفر از این ۱۴ نفر بدون علائم بیماری بودند.

 

بر اساس آمار رسمی دولت کوبا، تاکنون ۲۱۳۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

گروه ۳۰۰ نفره پزشکان و پرستاران کوبایی وارد کویت شدند

 

نماینده معاونت امور فنی وزارت بهداشت کویت از ورود ۳۰۰ پزشک و پرستار کوبایی به این کشور جهت کمک به کویت برای مقابله با شیوع «ویروس کرونا» خبر داد.

 

«عبدالرحمن المطیری» روز شنبه به شبکه تلویزیونی «الرای» کویت گفت که این پزشکان و پرستاران کوبایی برای رسیدگی به بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه کار خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه گروه پزشکان و پرستاری کوبا از بسیاری از کشورها بازدید کرده‌اند، افزود: کویت برای بهره‌مندی از تجربیات پزشکان و پرستاران کوبایی تفاهم نامه‌ای را در زمینه سلامت با این کشور منعقد کرده است.

 

به گفته وی، گروه ۳۰۰ نفره پزشکان و پرستاران کوبایی به مدت ۶ ماه در کویت حضور خواهند داشت و در زمینه‌ مراقبتهای ویژه، داخلی و حوادث تخصص دارند.

 

” خوزه لوئیس نورویگا ” مسوول گروه کوبایی نیز با ابراز خرسندی از حضور پزشکان اینک کشور در کویت برای ارائه خدمات پزشکی به شهروندان این کشور، گفت: حضور حدود ۳۰۰ کادر پزشکی و پرستاری در کویت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور، نشان دهنده روابط قوی دو کشور است.

کوبا: ورود نفتکش ایرانی به ونزوئلا محاصره جنایتکارانه آمریکا را درهم شکست

رییس جمهوری کوبا روز دوشنبه با اشاره به ورود نفت‌کش ایرانی به سواحل ونزوئلا گفت: این اقدام محاصره “غیرقابل قبول و جنایتکارانه” تحمیل شده آمریکا بر ونزوئلا را شکست. 

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, جنگ سرد, جهان, خبر, کوبا, ونزوئلا