نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

پاسخ «گوستاوو پترو» به نتانیاهو: اسرائیل در غزه، بربریت و نسل‌کشی انجام می‌دهد

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری کلمبیا در پاسخ به «بنیامین نتانیاهو» که وی را به یهودستیزی متهم کرده بود، خود را نه یهودستیز بلکه مخالف بربریت، نسل‌کشی و اقدام ضدبشری نخست وزیر اسرائیل علیه غزه توصیف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، درگیری لفظی گوستاوو پترو و بنیامین نتانیاهو تشدید شده است و رئیس‌جمهوری کلمبیا ساعاتی پس ... پاسخ «گوستاوو پترو» به نتانیاهو: اسرائیل در غزه، بربریت و نسل‌کشی انجام می‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کلمبیا, کودکان, نسل کشی

“حفره وحشت”، قبرستان قربانیان داعش در شمال شرق سوریه

دیده‌­بان حقوق بشر امروز (دوشنبه) در گزارش مفصلی به دو حفره در سوریه پرداخته است که گروه تروریستی داعش قربانیان خود را داخل آنها انداخته بود.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محققان این سازمان از پهپاد برای تصویربرداری از عمق حفره­ای به عمق حدود ۵۰ متر که قربانیان نظامی و غیرنظامی داعش در آن انداخته شده‌اند، استفاده کردند. این حفره در شمال شرقی سوریه در ۸۵ کیلومتری شمال شهر رقه واقع شده است.

 

تصاویری که پهپاد ثبت کرده یک صحنه دلخراش از اجساد قربانیان را نشان می­‌دهد که باتلاقی کوچکی در کف حفره آنها را دربرگرفته به طوریکه دست کسی به این اجساد نمی‌رسد.

 

در این گزارش بر لزوم اقدامات مقامات برای بیرون آوردن اجساد و جمع­‌آوری شواهد و مدارک کیفری موجود در این منطقه و تلاش برای شناسایی هویت قربانیان تأکید شده است.

 

همچنین گزارش مذکور دیده­‌بان حقوق بشر به شناسایی اجسادی می­‌پردازد که اخیرا به حفره الهوته انداخته شده­­­‌اند. خبری کوهی از سؤال را برجای می­‌گذارد اینکه این مردم چه کسانی هستند، چگونه مرده­‌اند و چه کسی جسد آنها را به این حفره انداخته است؟

 

در این گزارش بیان شده که در زمان نگارش آن، نیروهای مسلح ترکیه و ارتش آزاد سوریه تحت حمایت ترکیه بر منطقه میان تل­‌ابیض و رأس­‌العین کنترل داشتند و بخشی از بزرگ­راه “ام۴” را که در امتداد جنوب شرقی ترکیه و شمال شرقی سوریه قرار دارد، قطع کردند.

 

بخشی از این منطقه شامل شهرک سلوک است که حفره الهوته در آن قرار دارد.

 

دیده­‌بان حقوق بشر به منظور یافتن سرنوشت قربانیان زیادی که داخل این حفره انداخته شده­‌اند از آنتوان دی هالر، زمین­‌شناس سوئیسی کمک گرفته است. او پس از دیدن تصاویر و فیلم این حفره گفت، تعیین عمق حفره الهوته با تکیه بر تصاویر پهپادی غیرممکن است.

 

وی در ادامه به سطح آب در کف حفره اشاره کرد و گفت، احتمالا آب رویت شده، کف حفره و قسمت تحتانی آن نیست و ممکن است این حفره عمیق‌­تر بوده و بخشی از بزرگترین غارها باشد یا به عبارت دیگر ممکن است اجساد بیشتری در قسمت پایین­‌تر حفره وجود داشته باشند.

 

همچنین یکی از اعضای تیم جست­‌وجو در این حفره گفت: حفره الهوته که زمانی محلی طبیعی زیبا به شمار می­‌رفت به حفره وحشت تبدیل شده است و افشای آنچه در این حفره و سایر گورهای جمعی در سوریه اتفاق افتاده برای تعیین سرنوشت هزاران تنی که داعش آنها را اعدام کرده و به قتل رسانده ضروری است.

 

سانا: نیروهای آمریکایی در حال انتقال داعش از سوریه به عراق هستند

منابع محلی می‌گویند که نیروهای آمریکایی در حال انتقال تروریست‌های داعش از زندان‌های تحت سیطره نیروهای دموکراتیک کرد موسوم به «قسد» در استان الحسکه سوریه به پایگاههای خود در عراق هستند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه, عراق, ویدیو

نیوزویک: جنگ احتمالی با ایران بدترین جنگ آمریکا خواهد بود

نیوزویک در گزارشی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: شکست یا پیروزی در جنگ احتمالی میان ایران و آمریکا مهم نیست مهم هزینه این جنگ برای آمریکا و اقتصاد آمریکاست. جنگ با ایران بدترین جنگ برای ما خواهد بود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, یمن

سفیر آمریکا در ترکیه: آنکارا اس ۴۰۰ را فعال کند تحریم خواهد شد

سفیر آمریکا در ترکیه در خصوص فعال سازی سامانه اس ۴۰۰ از سوی ترکیه و موضع آمریکا گفت: ما به صراحت موضع خود را به طرف ترک اعلام کرده‌ایم که اگر فعال شود این کشور مشمول قانون کاتسا خواهد شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحریم, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر