الحاق مصر به آفریقای جنوبی در شکایت علیه اسرائیل در لاهه / مصر از هر گونه هماهنگی با اسرائیل در گذرگاه «رفح» سر باز زد

وزارت امور خارجه مصر امروز یکشنبه، اعلام کرد که قاهره به طور رسمی به شکایت ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری می‌پیوندد. به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: مصر درصدد است برای حمایت از شکایت ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در ... الحاق مصر به آفریقای جنوبی در شکایت علیه اسرائیل در لاهه / مصر از هر گونه هماهنگی با اسرائیل در گذرگاه «رفح» سر باز زد

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, لیبی, مصر, نسل کشی, هلند

هشدار مصر درباره ادامه حمله اسرائیل به رفح

یک مقام بلندپایه مصری بیان کرد که کشورش به اسرائیل، آمریکا و دولت‌های اروپایی درباره عملیات اشغالگران در رفح اعتراض کرده است. به گزارش ایسنا، این مقام مصری عالی رتبه هشدار داد که این عملیات، پیمان صلح بین مصر و اسرائیل(پیمان صلحی که با وساطت آمریکا میان اسرائیل و مصر در سال ۱۹۷۹ در کمپ ... هشدار مصر درباره ادامه حمله اسرائیل به رفح

ادامه

آمریکا, اسراییل, اسلوونی, اشغالگری, پناهجویی, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

عضو ارشد دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شهادت رسید

عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله هوایی اسرائیل به محله «صبره» در جنوب غزه به شهادت رسید. به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله هوایی اسرائیل به محله «صبره» در جنوب غزه به شهادت رسید. خبرگزاری وفا و شبکه تلویزیونی المیادین ... عضو ارشد دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شهادت رسید

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل گزارش داد که نیمی از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه به دنبال صدور حکم بازداشت مسئولان این رژیم هستند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه اسرائیلی «کان»، دادگاه لاهه همچنین به دنبال صدور حکم توقف جنگ در غزه قبل از آغاز حمله به شهر رفح است. پیش ... رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, لیبی, نسل‌کشی, هلند

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

فرماندهان ارتش اشغالگر اعلام کردند بنیامین نتانیاهو جان صهیونیست‌ها و سربازان ارتش را به خطر انداخته است، هرتزی هالوی نیز تاکید کرد که جنگ غزه بی‌فایده است. به گزارش ایسنا، طبق گزارش کانال ۱۳ عبری زبان، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دلیل جنگی که ارتش در غزه به ... رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

اسراییل درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین را بلوکه کرد / فلسطینی‌ها: مصادره درآمد مالیاتی ما دزدی است

دادگاه اسراییل دستور بلوکه ۴۵۰ میلیون شیکل (۱۲۷ میلیون دلار آمریکا) از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگران فلسطین را صادر کرد.

 

خبرگزاری ” معا” فلسطین امروز (یکشنبه) با اعلام این خبر افزود: رادیو اسراییلی “کان” ادعا کرد که این تصمیم پیرو تصمیم قبلی دادگاه مرکزی صورت گرفته است که تشکیلات خودگران را مسؤول بسیاری از عملیات‎های شهادت طلبانه معرفی کرده بود.

 

طبق این حکم که روز جمعه در غیابی صادر شد، نخست دستور توقیف موقت تمام دارایی‎های بلوکه شده تشکیلات خودگران صادر شد و مقرر شد در مرحله دوم در صورت لزوم ۵۰ میلیون شیکل از اموال مالیات دهندگان به تشکیلات خودگردان توقیف شود.

 

کابینه امنیتی اسراییل در دی ماه سال گذشته نیز با طرح پیشنهادی نفتالی بنت وزیر جنگ این رژیم برای بلوکه کردن ۱۴۹ میلیون شیکل (۴۳ میلیوین دلار ) از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان موافقت کرد.

 

اسراییل در ژوئیه ۲۰۱۸ (تیر ۹۷) طرحی را تصویب کرد و طبق آن به صورت ماهیانه مقداری از مالیات تشکیلات خودگردان فلسطین را بلوکه می‌کند.

 

رژیم اسرائیل مدعی است که تشکیلات خودگردان از پول مالیات برای کمک به خانواده قربانیان عملیات شهادت طلبانه و اسرای فلسطینی استفاده می‌کند.

 

مبارزان فلسطینی در ۷ دهه گذشته به دنبال اشغال کشورشان از سوی اسراییلی ها با آنان مبارزه می‌کنند و بر آزادی سازی سرزمین‌های خود از دست اشغالگران تاکید دارند.

 

اسراییل بر خلاف همه موازین و قوانین معمول در جهان که مبارزه با اشغالگری را حق مردم هر سرزمین می‌داند ، همچنان به جنایت‌ها و اشغالگری‌های خود ادامه می‌دهد و در روزهای اخیر نیز به دنبال الحاق بخش‌های دیگری از کرانه باختری به مناطق اشغالی است.

 

“آویگدور لیبرمن” وزیر جنگ سابق اسراییل که پیش نویس این قانون را تحت عنوان کاهش حقوق خرابکاران ارائه کرده بود، مدعی شد: تشکیلات خودگردان حدود ۳۰۰ میلیون دلار یعنی ۷ درصد از بودجه خود را صرف پرداخت حقوق اسرا و خانواده های آنها می‌کند.

 

تشکیلات خودگردان: مصادره درآمدهای مالیاتی فلسطینی‌ها دزدی است

 

تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (یکشنبه) تصمیم دادگاه اسراییل برای مصادره درآمدهای مالیاتی این تشکیلات را محکوم و آن را دزدی توصیف کرد.

 

“حسین الشیخ” مسئول هماهنگی روابط میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسراییل در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: تصمیم جدید دزدی است. دزدی ۴۵۰ میلیون شیکل (۱۲۷ میلیون دلار آمریکا) از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگران فلسطین از سوی به اصطلاح دادگاه اسراییلی الصلح، در پاسخ به دادخواست شهرک‌نشینان اسراییل علیه تشکیلات خودگردان است.

 

وی افزود: اینگونه تصمیمات هر روز ما را به لحظه سرنوشت‌ساز و اجرای کامل تصمیمات دو شورای ملی و مرکزی در خصوص لغو همه توافق‌ها با رژیم اسراییل و توقف کامل انواع همکاری‌ها با آن نزدیک می‌کند.

 

کابینه امنیتی اسراییل در دی ماه سال گذشته نیز با طرح پیشنهادی نفتالی بنت وزیر جنگ این رژیم برای بلوکه کردن ۱۴۹ میلیون شیکل (۴۳ میلیوین دلار) از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان موافقت کرد.

 

اسراییل در ژوئیه ۲۰۱۸ (تیر ۹۷) طرحی را تصویب کرد و طبق آن به صورت ماهیانه مقداری از مالیات تشکیلات خودگردان فلسطین را بلوکه می‌کند.

 

اسراییل پیشتر حدود ۱۴۵ میلیون دلار از مالیاتی را که به نیابت از تشکیلات خودگردان فلسطین جمع‌آوری می‌کرد، تصاحب کرده است.

پاپ خواستار لغو تحریم‌های بین‌المللی و معافیت بدهی کشورهای فقیر شد

رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار لغو تحریم‌های بین‌المللی و همبستگی اروپا و معافیت بدهی کشورهای فقیر شد.

ادامه

اروپا, اسراییل, امریکا, اوکراین, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فرانسه, فلسطین, لبنان, موزامبیک, همبستگی, ونزوئلا, یمن

فلسطین: به جای مادورو باید برای دستگیری ترامپ جایزه تعیین شود

جبهه خلق برای آزادی فلسطین در واکنش به اقدام آمریکا در تعیین جایزه برای هرگونه اطلاعاتی که به دستگیری مادورو بینجامد این اقدام را قلدری دانست و اعلام کرد در این شرایط دشوار نیاز اصلی جهان همبستگی است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, ونزوئلا

بنی گانتس رییس پارلمان اسرائیل شد/ انشعاب در حزب آبی سفید

بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی _ سفید و رقیب اصلی بنیامین نتانیاهو در انتخابات، در یک چرخش غیرمنتظره به ریاست پارلمان اسرائیل (کنست) برگزیده شد. این تحول، راه را برای به قدرت رسیدن دوباره نتانیاهو باز می‌کند.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین