سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

تماس تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور چین درباره کرونا

رئیس‌جمهور آمریکا از تماس تلفنی با همتای چینی خود درباره شیوع ویروس جدید کرونا خبر داد.

 

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمور آمریکا امروز (جمعه) با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چینی به صورت تلفنی درباره آخرین وضعیت ویروس «کووید۱۹» در جهان گفت‌و‌گو کرد.

 

ترامپ با اعلام این خبر در صفحه توئیتر خود، نوشت: «لحظاتی پیش مکالمه بسیار خوبی با شی، رئیس‌جمهور چین داشتم. به‌طور مفصل درباره کروناویروس که در حال ویران کردن بخش‌های بزرگی از سیاره ما است، صحبت شد».

 

وی با ابراز احترام به چین و اقدامات در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، افزود: «چین سختی‌های زیادی تحمل کرده و درک خوبی از این ویروس به دست آورده است. ما با هم همکاری نزدیکی داریم».

 

تملق‌گویی ترامپ از چین در حالی است که وی پیشتر ضمن متهم کردن این کشور به انتشار عامدانه این ویروس، کرونا را «ویروسی چینی» توصیف کرده بود.

 

به نوشته وبگاه «اسکای‌نیوز»، رئیس جمهور چین نیز با بیان اینکه کشورش درباره آمار ویروس کرونا شفاف بوده، تصریح کرد: «چین آماده است با همه طرف‌ها از جمله ایالات متحده، برای مقابله با این ویروس همکاری کند».

 

وضعیت این ویروس در ایالات متحده نیز، که زمانی شاهد تمسخر این ویروس توسط ترامپ بود، اکنون به حدی وخیم شده که تعداد کل مبتلایان در این کشور از چین هم بیشتر شده و در صدر کشورهای آلوده به این ویروس قرار گرفت.

 

آمریکا تا کنون ۸۵۵۹۴ مورد ابتلا به ویروس کووید۱۹ و ۱۳۰۰ فوتی بر اثر آن گزارش کرده است.

 

تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۱۳۴۰ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۲۹۲ نفر رسیده است. از تعداد کل مبتلایان چینی، ۷۴۵۸۸ نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا ۳۴۶۰ مورد فعال ابتلا به کرونا در چین وجود دارد.

نوآم چامسکى: پاندمى کرونا محصول تخریب سیستم بهداشت و درمان توسط نئو لیبرالیسم است

این روزها که مثل باقى مردم در خانه زندانى شده ام تصمیم می‌گیرم ایمیلى به نوآم چامسکى بفرستم و خبرى از حال او بگیرم و از او نظرش را در مورد بحران به وجودآمده به خاطر کرونا ویروس و واکنش عقیده عمومى بپرسم.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, سرمایه‌داری, نئولیبرالیسم

انتقاد واشنگتن پست از آمریکا برای ادامه تحریم های علیه ایران همزمان با گسترش کرونا

روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله خود با انتقاد از اقدامات دولت آمریکا در تحریم شرکت‌های مرتبط با صنعت پتروشیمی ایران نوشت: آمریکا باید به جای چنین اقداماتی به کنترل همه‌گیری ویروس کرونا در ایران کمک کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, مقاله

ونزوئلا: اقدام خصمانه آمریکا علیه مادورو نشانگر “استیصال” نخبگان حاکم بر واشنگتن است

وزیر خارجه ونزوئلا در پی اقدام خصمانه دولت آمریکا در تعیین جایزه برای دستگیری نیکولاس مادورو و چند تن از مقام‌های دولتش با طرح اتهام قاچاق مواد مخدر علیه آنها، شدیدا به واشنگتن حمله کرده و این اتهام‌زنی را “شکل جدیدی از کودتا” علیه کاراکاس خواند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کلمبیا, ونزوئلا