سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

سی‌ان‌ان؛ پنج هزار نفر از نیروهای پلیس نیویورک مشکوک به کرونا

درحالیکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا رو به فزونی نهاده و آمار آن در صدر دیگر کشورهای جهان قرارگرفته است، موضوع ابتلای نیروهای پلیس در این کشور پس از وضعیت پرستاران و پزشکان به ویروس کرونا به زنگ خطری برای مقامات آمریکایی بدل گشته است.

 

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان روز دوشنبه گزارش داد: هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در میان نیروهای پلیس نیویورک رو به افزایش نهاده و سه نفر نیز برابتلا به این ویروس جان باخته‌اند، یک افسر پلیس و دو کارمند اداره پلیس نیویورک از جمله این نیروها هستند.

 

سی‌ان‌ان با اشاره به اینکه نیویورک بیشترین نیروی پلیس نسبت به سایر نقاط آمریکا را دارد افزود: تاکنون پنج هزار نفر از نیروهای این شهر اظهار کسالت کرده‌اند که این تعداد یعنی ۱۲ درصد از کل پرسنل ادراه پلیس نیویورک می‌شود.

 

این شبکه خبری ادامه داد: ۹۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا نیز به تازگی در میان نیروهای پلیس نیویورک تایید شده که تاکنون ۲۹ نفر از آنها به علت ابتلا به این ویروس در بیمارستان بستری و وضعیت یک نفر وخیم گزارش شده است.

 

قرنطینه ۴۰۰ پلیس در دیترویت

 

این رسانه تصویری آمریکایی درادامه گزارش داد: در دیگر شهرهای آمریکا همچون «دیترویت» بزرگترین شهر ایالت میشیگان تنها ۴۰۰ افسر پلیس قرنطینه شدند که از جواب ابتلای ۳۹ نفر از افسران پلیس ازجمله رئیس پلیس دیترویت به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.

 

شیکاگو بیش از ۲۱ پلیس مبتلا به کرونا

 

این گزارش می‌افزاید: بیش از ۲۱ نیروی اداره پلیس شهر شیکاگو (ایالت ایلینوی) به ویروس کرونا مبتلا شدند.

 

لس آنجلس بیش از ۲۴ مورد ابتلا به کرونا

 

سی‌ان‌ان افزود: اداره پلیس شهر لس آنجلس نیز از تایید آلوده بودن بیش از ۲۴ نفر از نیروهای خود به کرونا خبر داد، درهمین حال نیروهای پلیس در ایالت های «ویسکانسین» و «کنتیکت» نیز در معرض ابتلا به این ویروس بوده که با اقدامات پیشگیرانه تلاش دارند از مبتلا شدن به آن پرهیز کنند.

 

کرونا ۲۳۵ مامور آتش نشان در نیویورک را مبتلا کرد

 

این رسانه تصویری گزارش داد: اداره آتش نشانی نیویورک نیز از مثبت بودن جواب آزمایش ۲۳۵ از نیروهای خود به ویروس کرونا خبر داد.

 

«بیل دی بلاسیو» شهردار نیویورک با وخیم خواندن شیوع ویروس کرونا در این مرکز تجاری جهان هشدار داده که این تازه شروع بحران است و شرایط وخیم‌تر خواهد شد.

 

شهردار نیویورک درمصاحبه ای با سی ا ان گفته بود: وضعیت دراین هفته «بد» و در روزها و هفته‌های بعد وخیم‌تر خواهد شد، بگذارید صادقانه این را به شهروندان نیویورکی و آمریکایی بگویم که این تازه آغاز (بحران) است و انتظار نمی‌رود این اپیدمی تا ماه آوریل و حتی ماه مه از میان برود.

 

ایالت نیویورک با بیش از ۵۹ هزار نفر مبتلا به کرونا، بیشترین آمار مبتلایان در آمریکا را به خود اختصاص داده است؛ تاکنون ۹۶۶ نفر در این ایالت جان خود را در اثر ابتلا به کووید۱۹ از دست داده‌اند.

 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر آمریکا نیز به بیش از ۱۴۲ هزار مورد و جانباختگان آن نیز نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

قصد پنهانی پمپئو از سیاه نمایی چین در شرایط شیوع شدید کرونا در آمریکا

بن رودز معاون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا چندی پیش از بی‌اعتبارسازی و لکه دار کردن چین از سوی برخی سیاستبازان آمریکایی که مایک پمپئو وزیر خارجه نماینده آنان است، انتقاد کرد و اظهار داشت، هیچ کشوری در دنیا ویروس کرونای جدید را ویروس چین یا ویروس ووهان نمی‌خواند. این یک استراتژی ژئوپلتیکی نیست.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا

ترامپ: مرگ ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر نشان‌دهنده عملکرد خیلی خوب ما خواهد بود

آمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در کشورهای جهان تا به امروز از ۳۳ هزار و شمار مبتلایان از ۷۲۲ هزار نفر فراتر رفته است. از این تعداد حال بیش از ۱۵۰ هزار نفر بهبود یافته است.

ادامه

اسپانیا, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایتالیا, ایران, برزیل, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, فرانسه

سندرز: مرگ آمریکایی‌ها به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمانی یک رسوایی بین‌المللی است

یکی از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، مراجعه نکردن آمریکایی‌ها به بیمارستان برای دریافت خدمات درمانی به دلیل ترس از هزینه‌های گزاف را یک رسوایی بین‌المللی برای کشورش خواند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر