انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

یک نماینده آمریکایی در مجلس نمایندگان این کشور به شدت از سیاست‌های اسرائیل در نوار غزه انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، الکساندر کورتز، نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به سیاست‌های اسرائیل گفت: ۱.۱ میلیون انسان بی‌گناه در غزه در معرض خطر قحطی قرار دارند. قحطی‌ای که عامدانه از طریق ممانعت رهبران اسرائیل برای ورود ... انتقادات تند نماینده کنگره آمریکا در صحن مجلس نمایندگان از اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی

واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

یک روزنامه آمریکایی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشتی نوشته است که اوکراین بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند جلوی پیشروی نیروهای روسیه را بگیرد. واشنگتن پست علام کرد که کی‌یف بدون کمک ایالات متحده نمی‌تواند مانع ... واشنگتن پست: اوکراین مانند افغانستان تبدیل به شکست سیاست خارجی آمریکا می‌شود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

«اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفت حمله تروریستی در مسکو شبیه به اقدامات داعش نیست و گمانه‌زنی‌ها را به سوی اوکراین و سازمان سیا سوق داد. به گزارش ایسنا، مقامات روسیه در پی حمله تروریستی در مسکو با اشاره به بیانیه منتسب به داعش که مسؤولیت ... افسر سابق آمریکا: اوکراین و سیا احتمالا پشت حمله تروریستی در مسکو هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را که بند‌های آن به‌ صورت یک‌طرفه به نفع اسرائیل بود، وتو کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره غزه را وتو کرد. نبنزیا در سخنرانی خود پیش از رأی‌گیری گفت پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا در‌ها را ... روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه را وتو کردند/ الجزایر: پیش‌نویس قطعنامه اجازه کشتار غیرنظامیان است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, الجزایر, چین, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, صلح, فلسطین

ترامپ: مرگ ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر نشان‌دهنده عملکرد خیلی خوب ما خواهد بود

آمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در کشورهای جهان تا به امروز از ۳۳ هزار و شمار مبتلایان از ۷۲۲ هزار نفر فراتر رفته است. از این تعداد حال بیش از ۱۵۰ هزار نفر بهبود یافته است.

 

به گزارش یورونیوز؛ این در حالی است که کشورهای مختلف برای مقابله با شیوع ویروس راهکارهای متفاوتی را دنبال می کنند. برای مثال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که پیش از این از بازگشت به وضعیت عادی در این کشور در زمان عید پاک سخن گفته بود روز یکشنبه دستورالعمل رعایت فاصله اجتماعی در ایالات متحده را تا روز ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) تمدید کرد. اما، ژائیر بولسونارو، همتای برزیلی وی ضمن انتقاد از سیاست قرنطینه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا روز یکشنبه ویدئویی از حضور خود در میان هوادارانش بدون رعایت فاصله اجتماعی را در این کشور ۲۰۰ میلیون نفری در شبکه اجتماعی توئیتر به اشتراک گذاشت.

 

آخرین آمار از شیوع ویروس کرونا در سطح جهان تا پایان روز دوشنبه ۱۱ فروردین (۳۰ مارس) را می توانید در این صفحه دنبال کنید.

 

آخرین آمار جهانی بیماری همه گیر «کووید ۱۹»

 

ایالات متحده تاکنون با ثبت ۲۴۸۵ مورد مرگ و بیش از ۱۴۰ هزار مورد ابتلا به این ویروس شاهد بیشترین موارد ابتلا در میان کشورهای جهان بوده است. اما بیشترین آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا، با ۱۰۷۷۹ مورد، در ایتالیا ثبت شده است. در این کشور و تا به امروز ۹۷۶۸۹ نفر به این ویروس آلوده شده اند. در چین، اولین کانون شیوع ویروس جدید کرونا، تاکنون ۳۳۰۴ نفر قربانی بیماری «کووید ۱۹» و ۸۱۴۷۰ نفر مبتلا شده‌اند. در اسپانیا شمار مبتلایان ۸۰۱۱۰ نفر و شمار جان باختگان ۶۸۰۳ نفر است. در آلمان که تست ابتلا به کرونا به شکلی گسترده تر از دیگر کشورهای اروپایی انجام می شود ۶۲۴۳۵ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۵۴۱ نفر جان باخته‌اند. فرانسه که ظرفیت انجام تست کمتری از آلمان دارد تاکنون از ابتلای ۴۰۱۷۴ نفر و مرگ ۲۶۰۶ نفر خبر داده است. شمار کل جان باختگان در ایران ۲۶۴۰ نفر و تعداد مبتلایان به طور رسمی ۳۸۳۰۹ نفر اعلام شده است. در بریتانیا تاکنون ۱۹۵۲۲ نفر ار جمله بوریس جانسون، نخست وزیر و شاهزاده چارلز، ولیعهد این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده و ۱۲۲۸ نفر جان باخته‌اند.

 

ترامپ: مرگ ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر نشان‌دهنده عملکرد خیلی خوب ما خواهد بود

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ضمن تمدید دستورالعمل رعایت فاصله اجتماعی در این کشور تا پایان ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) اعلام کرد که شیوع ویروس جدید کرونا می تواند جان بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر را در این کشور بگیرد. وی با این حال تاکید کرد که این آمار می تواند به مراتب بیشتر از این باشد و در صورت جان باختن تنها ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر «همه ما به همراه یکدیگر عملکرد بسیار خوبی» داشته ایم.

 

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنانش پیش بینی کرد که آمریکا «احتمالا» تا دو هفته دیگر به پیک (زمان اوج) شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» خواهد رسید.

 

سخنان رئیس جمهوری ایالات متحده در حالی بیان می شود که تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در ایالت نیویورک از هزار نفر فراتر رفته است. ایالت نیویورک و به طور خاص شهر نیویورک کانون اصلی شیوع نوع جدید ویروس کرونا در آمریکا است.

سی‌ان‌ان؛ پنج هزار نفر از نیروهای پلیس نیویورک مشکوک به کرونا

درحالیکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا رو به فزونی نهاده و آمار آن در صدر دیگر کشورهای جهان قرارگرفته است، موضوع ابتلای نیروهای پلیس در این کشور پس از وضعیت پرستاران و پزشکان به ویروس کرونا به زنگ خطری برای مقامات آمریکایی بدل گشته است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

قصد پنهانی پمپئو از سیاه نمایی چین در شرایط شیوع شدید کرونا در آمریکا

بن رودز معاون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا چندی پیش از بی‌اعتبارسازی و لکه دار کردن چین از سوی برخی سیاستبازان آمریکایی که مایک پمپئو وزیر خارجه نماینده آنان است، انتقاد کرد و اظهار داشت، هیچ کشوری در دنیا ویروس کرونای جدید را ویروس چین یا ویروس ووهان نمی‌خواند. این یک استراتژی ژئوپلتیکی نیست.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا

سندرز: مرگ آمریکایی‌ها به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمانی یک رسوایی بین‌المللی است

یکی از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، مراجعه نکردن آمریکایی‌ها به بیمارستان برای دریافت خدمات درمانی به دلیل ترس از هزینه‌های گزاف را یک رسوایی بین‌المللی برای کشورش خواند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر