چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

سی‌ان‌ان؛ پنج هزار نفر از نیروهای پلیس نیویورک مشکوک به کرونا

درحالیکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا رو به فزونی نهاده و آمار آن در صدر دیگر کشورهای جهان قرارگرفته است، موضوع ابتلای نیروهای پلیس در این کشور پس از وضعیت پرستاران و پزشکان به ویروس کرونا به زنگ خطری برای مقامات آمریکایی بدل گشته است.

 

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان روز دوشنبه گزارش داد: هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در میان نیروهای پلیس نیویورک رو به افزایش نهاده و سه نفر نیز برابتلا به این ویروس جان باخته‌اند، یک افسر پلیس و دو کارمند اداره پلیس نیویورک از جمله این نیروها هستند.

 

سی‌ان‌ان با اشاره به اینکه نیویورک بیشترین نیروی پلیس نسبت به سایر نقاط آمریکا را دارد افزود: تاکنون پنج هزار نفر از نیروهای این شهر اظهار کسالت کرده‌اند که این تعداد یعنی ۱۲ درصد از کل پرسنل ادراه پلیس نیویورک می‌شود.

 

این شبکه خبری ادامه داد: ۹۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا نیز به تازگی در میان نیروهای پلیس نیویورک تایید شده که تاکنون ۲۹ نفر از آنها به علت ابتلا به این ویروس در بیمارستان بستری و وضعیت یک نفر وخیم گزارش شده است.

 

قرنطینه ۴۰۰ پلیس در دیترویت

 

این رسانه تصویری آمریکایی درادامه گزارش داد: در دیگر شهرهای آمریکا همچون «دیترویت» بزرگترین شهر ایالت میشیگان تنها ۴۰۰ افسر پلیس قرنطینه شدند که از جواب ابتلای ۳۹ نفر از افسران پلیس ازجمله رئیس پلیس دیترویت به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.

 

شیکاگو بیش از ۲۱ پلیس مبتلا به کرونا

 

این گزارش می‌افزاید: بیش از ۲۱ نیروی اداره پلیس شهر شیکاگو (ایالت ایلینوی) به ویروس کرونا مبتلا شدند.

 

لس آنجلس بیش از ۲۴ مورد ابتلا به کرونا

 

سی‌ان‌ان افزود: اداره پلیس شهر لس آنجلس نیز از تایید آلوده بودن بیش از ۲۴ نفر از نیروهای خود به کرونا خبر داد، درهمین حال نیروهای پلیس در ایالت های «ویسکانسین» و «کنتیکت» نیز در معرض ابتلا به این ویروس بوده که با اقدامات پیشگیرانه تلاش دارند از مبتلا شدن به آن پرهیز کنند.

 

کرونا ۲۳۵ مامور آتش نشان در نیویورک را مبتلا کرد

 

این رسانه تصویری گزارش داد: اداره آتش نشانی نیویورک نیز از مثبت بودن جواب آزمایش ۲۳۵ از نیروهای خود به ویروس کرونا خبر داد.

 

«بیل دی بلاسیو» شهردار نیویورک با وخیم خواندن شیوع ویروس کرونا در این مرکز تجاری جهان هشدار داده که این تازه شروع بحران است و شرایط وخیم‌تر خواهد شد.

 

شهردار نیویورک درمصاحبه ای با سی ا ان گفته بود: وضعیت دراین هفته «بد» و در روزها و هفته‌های بعد وخیم‌تر خواهد شد، بگذارید صادقانه این را به شهروندان نیویورکی و آمریکایی بگویم که این تازه آغاز (بحران) است و انتظار نمی‌رود این اپیدمی تا ماه آوریل و حتی ماه مه از میان برود.

 

ایالت نیویورک با بیش از ۵۹ هزار نفر مبتلا به کرونا، بیشترین آمار مبتلایان در آمریکا را به خود اختصاص داده است؛ تاکنون ۹۶۶ نفر در این ایالت جان خود را در اثر ابتلا به کووید۱۹ از دست داده‌اند.

 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر آمریکا نیز به بیش از ۱۴۲ هزار مورد و جانباختگان آن نیز نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

قصد پنهانی پمپئو از سیاه نمایی چین در شرایط شیوع شدید کرونا در آمریکا

بن رودز معاون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا چندی پیش از بی‌اعتبارسازی و لکه دار کردن چین از سوی برخی سیاستبازان آمریکایی که مایک پمپئو وزیر خارجه نماینده آنان است، انتقاد کرد و اظهار داشت، هیچ کشوری در دنیا ویروس کرونای جدید را ویروس چین یا ویروس ووهان نمی‌خواند. این یک استراتژی ژئوپلتیکی نیست.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا

ترامپ: مرگ ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر نشان‌دهنده عملکرد خیلی خوب ما خواهد بود

آمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در کشورهای جهان تا به امروز از ۳۳ هزار و شمار مبتلایان از ۷۲۲ هزار نفر فراتر رفته است. از این تعداد حال بیش از ۱۵۰ هزار نفر بهبود یافته است.

ادامه

اسپانیا, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایتالیا, ایران, برزیل, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, فرانسه

سندرز: مرگ آمریکایی‌ها به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمانی یک رسوایی بین‌المللی است

یکی از نامزدهای احتمالی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، مراجعه نکردن آمریکایی‌ها به بیمارستان برای دریافت خدمات درمانی به دلیل ترس از هزینه‌های گزاف را یک رسوایی بین‌المللی برای کشورش خواند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر