دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

اهالی روستایی در شمال شرق سوریه مانع عبور نیروهای آمریکایی شدند

اهالی روستای «هامو» در حومه شهر «قامشلی» در شمال شرق سوریه همگام با نیروهای ارتش سوریه مستقر در این روستا روز دوشنبه مانع از ورود نیروهای آمریکایی شدند و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

 

به گزارش ایرنا؛ خبرگزاری سوریه ( سانا ) روز دوشنبه گزارش داد که نیروهای آمریکایی در قالب کاروانی متشکل از ۱۱ وسیله نقلیه و خودروی زرهی قصد عبور از روستای هامو را داشتند که مردم این روستا همراه با نیروهای ارتش سوریه ضمن جلوگیری از ورود آنها، نیروهای نظامی آمریکا را مجبور به عقب‌نشینی از این منطقه کردند.

 

مناطقی از شمال شرق سوریه از جمله شرق فرات در گذشته شاهد تردد نیروهای آمریکایی بوده است که اعتراض و راهپیمایی ساکنان منطقه را به همراه داشته است.

 

در پی این اعتراض‌ها دهها نفر از ساکنان غیر نظامی در این منطقه توسط سازمان «قسد» که از حمایت آمریکا برخوردار است کشته و زخمی شده‌اند.

 

قامشلی شهری کردنشین در شمال شرقی‌ترین نقطه سوریه و نزدیک مرزهای این کشور با ترکیه و عراق است.

 

آمریکا پیشتر بیش از ۷ هزار نیروی نظامی در سوریه به صورت غیرقانونی وارد و در ۱۹ پایگاه نظامی در مناطق مرزی شرق سوریه با اردن و عراق تا مرزهای سوریه با ترکیه مستقر کرده بود.

 

فرانسه و انگلیس نیز مانند امریکا اقدام به وارد کردن شماری از نیروهای نظامی خود به این مناطق کرده بودند که با بر خلاف خواست دولت سوریه و قوانین بین المللی بود.

 

در سال گذشته «دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا از تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهای مزبور است سوریه خبر داد ولی بلافاصله این تصمیم به کاهش نیرو تبدیل شد و قرار بر این بود تا ۶۰۰ نیروی نظامی امریکا که به صورت غیرقانونی وارد سوریه شده اند، در اطراف حوزه های نفتی باقی بمانند.

 

آمریکا از سال ۱۳۹۴ به دنبال تحرکات تروریست‌های داعشی و تکفیری با استقرار نیروهای نظامی به صورت غیرقانونی و بدون مجوز و درخواست دولت سوریه بخش هایی از این کشور را اشغال و حتی بر اساس اعلام برخی منابع کمک‌های نظامی و آموزشی به تروریست‌ها ارایه کرده است.

 

در زمان ورود نیروهای ترکیه در اواسط مهر ماه ۱۳۹۸ به بخش های شمالی سوریه نیروهای امریکایی مستقر در این مناطق اقدام به تخلیه پایگاه‌های خود کرده و شماری از این نیروها به پایگاه امریکا در مناطق غربی عراق و همجوار با سوریه منتقل شدند.

 

دولت سوریه بارها خواستار خروج نیروهای نظامی از این کشور شده است که به صورت غیرقانونی و بدون درخواست وارد این کشور شده‌اند.

آمریکا برای استقرار سامانه پاتریوت پایگاه جدید در عراق می سازد

یک مقام سیاسی در الانبار (غرب عراق) امروز (دوشنبه) فاش کرد که نیروهای آمریکایی برای استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در عراق، تصمیم به ایجاد پایگاه نظامی جدید در غرب این استان گرفتند و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به منظور آغاز ساخت پایگاه، در این منطقه کاوش کرده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

نیویورک تایمز ترور سردار سلیمانی را شکست راهبردی آمریکا خواند

روزنامه نیویورک تایمز شامگاه روز شنبه با توجه به حملات راکتی اخیر به پایگاه‌های آمریکا در عراق نوشت که مقامات کاخ سفید بعد از ماه‌ها پی برده‌اند که ترور سردار سلیمانی «شکست راهبردی برای آمریکا» بوده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

آمریکا به بهانه کرونا از پایگاه‌های کرکوک و القیاره فرار می‌کند

یک منبع نظامی عالی‌رتبه عراق از قصد آمریکایی‌ها برای تخلیه پایگاه‌های خود در کرکوک و القیاره پس از پایگاه القائم به بهانه شیوع کرونا خبر داد.

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق