رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

در حمله به‌پایگاه آمریکا درعراق ۳ نظامی کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند

ائتلاف به رهبری آمریکا اعلام کرد که در جریان حمله به پایگاه «التاجی» در عراق که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند، سه نظامی کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

 

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، ائتلاف به رهبری آمریکا اعلام کرد که در جریان حمله به پایگاه «التاجی» سه نفر شامل دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته شده و ۱۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

 

ستاد عملیات بغداد اعلام کرده است که شماری راکت کاتیوشا به پایگاه التاجی در عراق که نیروهای آمریکایی در آن حضور داشتند، اصابت کرد.

 

ارتش آمریکا اصابت ۱۵ راکت کاتیوشا به این پایگاه را تایید کرده است.

 

«مایلز کاگینز» سخنگوی مرکز فرماندهی ائتلاف به رهبری آمریکا اعلام کرد که تحقیقات درباره این حادثه و میزان خسارات وارده آغاز شده است.

 

انگلیس کشته شدن یک نیروی خود در حمله به پایگاه «التاجی» را تایید کرد

 

وزارت دفاع انگلیس کشته شدن یک نیروی این کشور در جریان حمله راکتی به پایگاه «التاجی» را تایید کرد.

 

به گزارش راشا تودی، وزارت دفاع انگلیس کشته شدن یک نیروی این کشور در جریان حمله راکتی به پایگاه «التاجی» را تایید کرد.

 

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در بیانیه‌ای با تایید کشته شدن یک نیروی این کشور در حمله راکتی به پایگاه «التاجی» در عراق، آن را حمله‌ای «بزدلانه» خواند.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حمله راکتی به پایگاه «التاجی» در عراق را محکوم کرد.

 

«مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حمله راکتی روز چهارشنبه به پایگاه «التاجی» در عراق که نیروهای آمریکایی در آن حضور داشتند را محکوم کرد.

 

وی گفت که این حمله «تلفاتی از آمریکا، بریتانیا و کشورهای دیگر» در پی داشته است.

 

اورتگاس همچنین در بیانیه‌ای توئیتری اعلام کرد که وزرای خارجه آمریکا و بریتانیا، شامگاه چهارشنبه تلفنی در این‌باره با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

 

حمله به پایگاه «التاجی» تحمل نخواهد شد

 

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی با «دومینیک راب» همتای آمریکایی خود در پی به حمله راکتی به اردوگاه «التاجی» گفت که این حمله تحمل نخواهد شد.

 

وی در توئیتر خود نوشت: «حمله مرگبار امروز به پایگاه نظامی التاجی در عراق را تحمل نخواهیم کرد. دومینیک راب و من هر دو بر سر این مساله اتفاق نظر داریم که مسئولان این حمله باید پاسخگو باشند».

“حمله تلافی‌جویانه” آمریکا به مواضع ایران در سوریه

خبرگزاری آناتولی می‌گوید جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا “سه موضع نظامی متعلق به ایران” در سوریه را بمباران کردند. ظاهرا این اقدام در واکنش به پرتاب موشک به یک پایگاه محل استقرار نیروهای ائتلاف در عراق انجام شده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

رأی الیوم: ائتلاف سه‌گانه سوریه، مصر و الجزائر اتحادیه عرب را احیا می‎کند

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم تشکیل ائتلاف سه گانه مصر، الجزائر و سوریه به منظور احیای اتحادیه عرب و همکاری مشترک عربی در برابر مداخلات خارجی را پیش بینی کرد و اولین ثمره آن را بازگشت سوریه به اتحادیه عرب دانست.

ادامه

اسراییل, البانی, امارات, ترکیه, تونس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق, کویت, لبنان, لیبی, مصر

هشدار آمریکا به شرکت‌های کشتیرانی درباره حمل‌و‌نقل نفت ایران

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه گفت که دولت آمریکا به زودی هشدارهایی را درباره همکاری شرکت‌های حمل‌و‌نقل دریایی و بیمه‌ای با ایران اعلام می‌کند. به کشتی‌ها توصیه می‌شود دستگاه‌های ردیاب خود را خاموش نکنند.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر