توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلی سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای ... توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, فلسطین, گزارش

استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

وزیر امور خارجه استرالیا به دنبال رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین، اعلام کرد که کانبرا می‌تواند پیش از تکمیل فرایند صلح، کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه ای‌بی‌سی، پنی وونگ امروز (شنبه) در یک نشست خبری در آدلاید گفت: آنچه ما می‌گوییم، این ... استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

ادامه

آمریکا, استرالیا, اندونزی, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کره جنوبی, نیوزلند

بلژیک: کشور‌های اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند

وزیر کابینه بلژیک اعلام کرد که کشور‌های اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کرده و به غزه کمک بشردوستانه کنند. «کارولین گنز» وزیر توسعه همکاری بلژیک امروز چهارشنبه از کشور‌های اروپایی خواسته تا صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند. این مقام بلژیکی بر لزوم افزایش کمک بشردوستانه به غزه تاکید کرد و از ... بلژیک: کشور‌های اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند

ادامه

اروپا, اسراییل, اشغالگری, بلژیک, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, مصر

۵ کشور اروپایی به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

منابع خبری اعلام کردند، برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله ایرلند و اسپانیا در حال بررسی به رسمیت شناختن کشور فلسطین در روز ۲۱ ماه مه هستند. به گزارش ایسنا، تماس‌ها میان ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین افزایش یافته است. شبکه رادیویی و تلویزیونی ایرلند گزارش کرد، ... ۵ کشور اروپایی به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسلواکی, اسلوونی, ایرلند, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, خبر, رومانی, سوئد, فلسطین, قبرس, لهستان, مالت, مجارستان, نروژ

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

صدها هزار نفر از شهروندان ترکیه به طرح معامله قرن اعتراض کردند

صدها هزار نفر از مردم ترکیه روز یکشنبه در اعتراض به طرح ضدفلسطینی «معامله قرن» آمریکا در استانبول و سایر شهرهای این کشور راهپیمایی برگزار کردند.

 

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، هزاران نفر از شهروندان ترک و اقلیت‌های فلسطینی مقیم ترکیه در استانبول و سایر شهرهای این کشور علیه معامله قرن به خیابان‌ها امدند.

 

معترضان با در دست داشتن پرچم فلسطین، شعارهایی علیه معامله قرن سر دادند و بر حقوق مشروع فلسطینی‌ها در وطن‌شان و اهمیت رهایی آن از دست اشغالگران اسرائیلی تاکید کردند.

 

معترضان در این راهپیمایی‌ها تاکید کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هرگز نمی‌توانند نقشه‌های خود را در یهودی‌سازی بیت‌المقدس و سرزمین فلسطین اجرا کنند.

 

در چند روز گذشته نیز هزاران نفر از مردم ترکیه با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در آنکارا و سرکنسولگری این کشور در استانبول، این طرح دولت ترامپ را «دروغ قرن» خواندند.

 

علی ارباش رئیس سازمان امور دیانت ترکیه هم در سخنانی ضمن مخالفت با طرح معامله قرن ترامپ گفت: یک دیدگاه بی‌پروا در تلاش است که بیت‌المقدس را پایتخت اسرائیل اعلام کند ولی همگان این را بدانند که بیت‌المقدس پایتخت ابدی فلسطین است.

 

طرحی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای حل و فصل قضیه فلسطین موسوم به معامله قرن مطرح کرده، شهر بیت‌المقدس شرقی را از اراضی فلسطین مستثنا کرده و به جای آن پیشنهاد تشکیل پایتخت فلسطین را در یکی از روستاهای نزدیک بیت‌المقدس اشغالی مطرح کرده است.

 

در این طرح حق بازگشت آوارگان به وطن مادری خود سلب و بر اسکان دایم آنان در کشورهایی مانند سوریه، اردن و لبنان تاکید شده است.

 

طرح ضدفلسطینی معامله قرن با مخالفت‌های شدید منطقه ای روبه رو شده است.

ارتش سوریه: ۶۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشور را آزاد کردیم

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که نیروهای ارتش حاضر در استان‌های ادلب و حلب همچنان به پیشروی‌ها و به عملیات علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهند و طی چند روز اخیر حدود ۶۰۰ کیلومتر مربع از خاک سوریه را از چنگال تروریست‌ها آزاد کردند.

ادامه

تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

بریتبارت: بخشی از نیروهای آمریکایی خاورمیانه را ترک می‌کنند

برخی منابع مطلع از خروج بخشی از نیروهای آمریکا که در قالب نیروهای واکنش سریع این کشور در بحبوحه تنش با ایران عازم غرب آسیا شده بودند، خبر می‌دهند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر

بورل: اروپا به ایران برای برخورداری از مزایای برجام اطمینان دهد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه دیپلماسی بدون پشتوانه عمل و اقدام راه به جایی نخواهد برد، گفت: اگر بخواهیم برجام زنده بماند، باید اطمینان حاصل کنیم که ایران به‌ازای بازگشت به اجرای کامل این توافق، از مزایای آن برخوردار شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, فلسطین, لیبی