جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

عملیات ترکیه ۷۰۰ هزار تن را در شمال سوریه آواره کرده است

یک مسئول برجسته کرد در شمال شرق سوریه از سازمان ملل خواست مکانیزمی را برای بازگشت آوارگان و استقرار نیروهای بین‌المللی مستقل که تضمینی برای بازگشت آوارگان باشد، ایجاد کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، جیا کرد بدران، معاون ریاست مشترک شورای اجرایی کانتون کردها گفت: مهاجران شهر عفرین به ۴۰۰ هزار تن رسیده‌اند که نیمی از آن‌ها در اردوگاه‌ الشهباء در حلب در چند کیلومتری زادگاهشان ساکن هستند. همچنین ۳۰۰ هزار تن از شهرهای رأس العین در حسکه و تل ابیض در رقه کوچ کرده‌اند.

 

وی افزود: آن‌ها به مناطق مجاور تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) رفته یا در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند. این‌ها، ترکیه و گروه‌های مسلح را اصل مشکل می‌دانند پس چگونه این طرف‌ها نقش ضامن را برای بازگشتشان بازی می‌کنند.

 

ترکیه و شورشیان تحت حمایتش سه عملیات نظامی را انجام داده‌اند و طی این عملیات‌ها شهر عفرین و شهرهای رأس العین و تل ابیض و نوارمرزی به طول ۱۲۰ کیلومتر در مجاورت با ترکیه را اشغال کرده‌اند.

 

جیاکرد، ترکیه و گروه‌های مورد حمایتش را به تغییر ساختار ساکنان منطقه متهم کرد و گفت: مهاجرانی از مناطق دیگر را در مناطق و زمین‌های ساکنان عفرین، تل ابیض و سری کانیه با هدف تغییر بافت جمعیتی آن اسکان می‌دهند. این مناطق کاملا از سایر مناطق سوریه جدا شده‌اند و گروه‌های تندرو مرتبط با النصره و القاعده و تعدادی از عناصر داعش در آنجا حکمرانی می‌کنند. این شهرها نقطه اصلی برای عضوگیری و ملحق شدن به نیروهای سوری است که در جنگ لیبی شرکت می‌کنند.

 

بدران کرد تأکید کرد که آنکارا از مسکو و دمشق خواسته حملات به ادلب را متوقف کنند اما خودش اجازه حمله گروه‌های تحت حمایتش به شهرک تل تمر را می‌دهد.

 

بدران کرد درباره توافق‌نامه “شورای ملی کردها” و ائتلاف مخالفان سوریه برای تشکیل یک هیئت عالی و سه کمیته فرعی مشترک در کاهش نقض‌ها و ارتباط با آوارگان در شهرهای عفرین، رأس العین و تل ابیض گفت: ترکیه و ائتلاف قادر به ایفای نقش ضامن و نظارت بر هر توافقی برای بازگشت آوارگان نیستند چراکه اصل مشکل هستند. در عملیات نظامی شرکت کردند و به ربودن و بازداشت می‌پردازند و مرتکب جنایت می‌شوند.

 

وی درباره نقش شورای کرد گفت: این شورا شریک سیاسی ائتلاف مخالفان است و بخشی از مشکل است.

 

جیا کرد از سازمان ملل و شورای امنیت و ائتلاف بین‌المللی خواست مکانیزم واضحی برای بازگشت آوارگان و استقرار نیروهای بین‌المللی مستقل که تضمینی برای بازگشت آوارگان باشد، ارائه کنند.

 

وی از ترکیه و ائتلاف مخالفان و شورای کردها خواسته به کمیته‌های حقوقی و طرف‌های بین‌المللی اجازه دهند به بررسی نقض‌هایی بپردازند که علیه غیرنظامیان صورت گرفته است.

ایران: اوکراین نمی‌بایست فایل صوتی محرمانه را منتشر می‌کرد

فایل صوتی مکالمه خلبان پرواز آسمان با برج مراقبت حکایت از اطلاع مسئولان ایران از حمله موشکی به هواپیمای اوکراینی دارد. مسئولان جمهوری اسلامی نزدیک به سه روز نسبت به علت اصلی سقوط هواپیما ابراز بی اطلاعی می‌کردند.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, حوادث, خاورمیانه, خبر

وزیر سابق اسرائیلی: به فلسطینی‌ها توصیه نمی‌کنم معامله قرن را بپذیرند

وزیر سابق اسرائیلی اعلام کرد، به رغم وعده‌های رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر این که طرحش به اختلاف فلسطین و اسرائیل پایان می‌دهد، درگیری‌ها میان دو طرف همچنان ادامه دارد و طرح معامله قرن ترامپ محکوم به شکست است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

فاش‌ شدن‌ فایل‌ صوتی‌ برج‌ مراقبت‌ تهران‌ توسط‌ اوکراینی‌ها + فیلم

یک رسانه اوکراینی (یونیان اوکراین) فایلی صوتی منتشر کرده که گفت‌وگوی میان برج مراقبت فرودگاه است با خلبان یک هواپیمای مسافری شرکت آسمان در لحظه سقوط هواپیمای اوکراینی که موشک‌خورده است.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, حقوق بشر, حوادث, خاورمیانه, خبر

اتحادیه اروپا: معامله قرن آمریکا حقوق بین‌الملل را به چالش می‌کشد

به گزارش روزنامه جروزالم پست، جوسپ بورل در دیدار با «ایمن الصفدی» وزیر امورخارجه اردن گفت: توافقنامه صلح خاورمیانه دونالد ترامپ بسیاری از پارامترهای مورد توافق بین‌المللی از جمله مرزهای ۱۹۶۷ را به چالش می‌کشد. مرز ۱۹۶۷ که مورد توافق طرفین است و اسرائیل و فلسطین را به عنوان دو دولت مستقل می‌شناسد و دو ... اتحادیه اروپا: معامله قرن آمریکا حقوق بین‌الملل را به چالش می‌کشد

ادامه

اتحادیه اروپا, اردن, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین