عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

ارتش سوریه در آستانه تصرف یک منطقه کلیدی دیگر در ادلب/ بیش از ۴۰ درصد از استان ادلب آزاد شد

نیروهای ارتش سوریه در آستانه تصرف یک منطقه کلیدی در شمال غرب این کشور هستند.

 

به گزارش منابع محلی درگیری‌های شدید میان نیروهای دولتی و شورشیان در استان ادلب و مناطق همجوار آن طی یک هفته گذشته بیش از ۴۰۰ کشته برجای گذاشته است.

 

به گزارش یورونیوز؛ دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نهادی غیردولتی که بواسطه دسترسی به منابع گسترده محلی مناقشه داخلی در سوریه را رصد می‌کند، روز جمعه ۱۱ بهمن اعلام کرد نیروهای ارتش و نظامیان وفادار به دولت بشار اسد پس از تحت کنترل درآوردن شهر استراتژیک معره النعمان واقع در جنوب استان ادلب، اینک به دو کیلومتری سراقب، دیگر شهر کلیدی منطقه رسیده و در آستانه تصرف آن قرار دارند.

 

به گزارش این نهاد غیردولتی آگاه از تحولات سوریه، نبردها میان دو طرف در مناطق اطراف شهر سراقب همچنان ادامه دارد. سراقب از شهرهای همجوار معره النعمان است که در پی بمباران‌های شدید دو هفته گذشته تقریبا از سکنه خالی شده است.

 

تصرف قریب الوقوع سراقب ضربه سخت دیگری برای گروه‌های مخالف و شبه نظامیانی است که هفته‌هاست با حملات شدید نیروهای دولتی در مناطق شمال غرب این کشور مقابله می‌کنند. نبردهای اخیر که با زیرپا گذاشته شدن توافقنامه‌های آتش‌بس و ترک مخاصمه در مناطق کاهش تنش صورت گرفته، با پیروزی‌هایی برای نیروهای دولتی همراه بوده است.

 

ارتش سوریه اینک بیش از ۴۰ درصد از مناطق استان ادلب را که از آن به عنوان آخرین پایگاه شورشیان سوری یاد می‌شود به تصرف خود درآورده‌ و در صورت تصرف سراقب به پیروزی بزرگ دیگری در این منطقه دست پیدا خواهد کرد.

 

سراقب در محل تلاقی دو محور بزگرراهی کلیدی در شمال غرب سوریه قرار دارد و نیروهای دولتی برای برچیدن آخرین پایگاه‌های شورشیان و پایان دادن به مناقشه داخلی این کشور در صدد تصرف کامل آن هستند.

 

یکی از این دو بزرگراه کلیدی یعنی ام۵ حلب، دومین شهر بزرگ سوریه و یکی از ریه‌های اقتصادی این کشور را به دمشق،‌ پایتخت متصل می‌کند و دیگری یعنی ام۴ حلب را به شهر ساحلی لاذقیه پیوند می‌دهد.

 

بیش از نیمی از استان ادلب و مناطق همجوار آن در استان‌‌های حلب، حماء و لاذقیه همچنان از کنترل نیروهای دولتی خارج است و تحت تصرف شورشیان و اعضای گروه جهادی هیئت تحریر شام، شاخه سابق القاعده در سوریه قرار دارد.

 

این منطقه که سه میلیون نفر از جمعیت سوریه را در خود جای داده همچنین به عنوان آخرین سنگر مقاومت برای دیگر گروه‌های جهادی و مخالفان مسلح سوری به شمارمی‌رود.

حزب کمونیست پاکستان؛ اجازه ندهید ایالات متحده از این کشور برای حمله به ایران استفاده کند

حزب کمونیست پاکستان بیانیه ای به این شرح صادر کرده است؛  اقدام بی‌شرمانه آقای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در به‌قتل رساندن ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی و همراهانش از طریق حمله هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در بغداد، عراق، بسیار هولناک و ناقض همه قوانین بین‌المللی و حاکمیت ملی این کشور است که رژیم بی‌خرد ایران ... حزب کمونیست پاکستان؛ اجازه ندهید ایالات متحده از این کشور برای حمله به ایران استفاده کند

ادامه

افغانستان, امریکا, ایران, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر

مخالفت ۱۳۳ نماینده انگلیس با طرح «معامله قرن»

۱۳۳ نماینده پارلمان انگلیس در نامه‌ای به نخست وزیر این کشور بر لزوم مخالفت دولت لندن با طرح ادعایی رئیس جمهوری آمریکا برای صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» تاکید کردند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, فلسطین