افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

حزب کمونیست پاکستان؛ اجازه ندهید ایالات متحده از این کشور برای حمله به ایران استفاده کند

حزب کمونیست پاکستان بیانیه ای به این شرح صادر کرده است؛  اقدام بی‌شرمانه آقای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در به‌قتل رساندن ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی و همراهانش از طریق حمله هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در بغداد، عراق، بسیار هولناک و ناقض همه قوانین بین‌المللی و حاکمیت ملی این کشور است که رژیم بی‌خرد ایران با پرتاب (شلیک) چند موشک به پایگاه نظامی آمریکا در خاک عراق به آن پاسخ داد.

 

انگیزه اصلی آقای ترامپ شعله‌ور کردن جنگ ویرانگر دیگری در خاورمیانه بود. حزب کمونیست پاکستان این جنون تحریک و برانگیختن جنگ از سوی امپریالیسم آمریکا و حاکمان افراط‌گرای مذهبی ایران را به‌شدت محکوم می‌کند.

 

ما بر این باوریم که این تحولات شوم، موجی از تشنج و وحشت را در تمامی منطقه از خلیج‌فارس گرفته تا پاکستان و افغانستان به‌حرکت درآورده است. بسیار مهم است که اکنون همه گروه‌های صلح‌طلب جامعه در کل منطقه باید بر ضد این آشوب قریب‌الوقوع اعتراض نشان دهند.

 

درحال‌حاضر، مردم ایران متأسفانه مجبورند بهای بیشتری برای سیاست‌های ناکام رژیم مذهبی حاکم در سرزمین‌شان بپردازند. تحریم‌های پیشنهادی اقتصادی جدید ایالات متحده، دشواری‌های معیشتی مردم ایران را عمیق‌تر خواهند ساخت زیرا بیکاری و تورم به‌شدت افزایش می‌یابند و راه برای غارتگران و استثمار سیستم امپریالیستی هموارتر می‌شود.

 

درصورت وقوع جنگ در منطقه، بیشترین فایده از آنِ مجتمع‌های تولیدی نظامی خواهد بود که با هزینه و زیان برای مردم زحمتکش منطقه پرداخت خواهد شد.

 

سیاست‌های رژیم حاکم در ایران، مردم این کشور را به‌رغم داشتن ثروت فراوان نفت، در بحران فقر و فلاکتی عمیق و شدید قرار داده است. موج جدید تحریم‌های ایالات متحده، رنج بیشتر مردم ایران را موجب خواهد شد. مردم ایران و آمریکا باید علیه رژیم‌های کشور خود به‌خاطر صلح، دموکراسی، و سوسیالیسم برخیزند.

 

حزب کمونیست پاکستان از ژنرال‌های نظامی پاکستان می‌خواهد که اجازه ندهند ایالات متحده و سلاطین فاشیست مذهبی عربستان سعودی از پاکستان برای حمله به ایران استفاده کنند. حزب کمونیست پاکستان راهپیمایی مسالمت‌آمیزی در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۰/ ۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۸ در همبستگی با مردم ایران برگزار کرد.

هیئت سیاسی حزب کمونیست پاکستان

نامه مردم

مخالفت ۱۳۳ نماینده انگلیس با طرح «معامله قرن»

۱۳۳ نماینده پارلمان انگلیس در نامه‌ای به نخست وزیر این کشور بر لزوم مخالفت دولت لندن با طرح ادعایی رئیس جمهوری آمریکا برای صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» تاکید کردند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, فلسطین