مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل را رد کرد

یک منبع عالی‌رتبه مصری روز شنبه، تأکید کرد که این کشور هرگز از تصمیم خود برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل صرف‌نظر نخواهد کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «القاهره الإخباریه» یک منابع عالی‌رتبه مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل مبنی بر منصرف شدن قاهره از پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل ... مصر شایعات رسانه‌های اسرائیل را رد کرد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, مصر, نسل‌کشی

برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

سناتور مستقل سنای آمریکا از تصمیم دادستانی دادگاه لاهه برای درخواست صدور حکم جلب مقام‌های اسرائیل حمایت و بر ضرورت رعایت قوانین بین‌المللی تاکید کرد. به گزارش ایرنا، تارنمای هیل نوشت که برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت دیشب (۳۱ اردیبهشت) در موضعی متفاوت از رهبر اکثریت دموکرات سنا، از درخواست صدور حکم جلب دادگاه ... برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

دیوان کیفری لاهه حکم بازداشت نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را صادر کرد

دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد که به دنبال بازداشت مقامات ارشد اسرائیل به دلیل اتهامات مختلف از جمله هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان است. به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی گفت که این دادگاه حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را صادر ... دیوان کیفری لاهه حکم بازداشت نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را صادر کرد

ادامه

اسراییل, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گرسنگی

شکست ائتلاف آمریکایی/ عملیات‌ جدید ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل

نیروی دریایی ارتش یمن طی ساعات گذشته حملاتی را در دریای سرخ علیه کشتی‌های تجاری که مقصد آنها بنادر اراضی اشغالی فلسطین اعلام شده است، انجام داد. به گزارش ایسنا، بعد از اینکه اسرائیل هشدارهای ارتش یمن را نادیده گرفت و درخواست حمایت از یگان‌های نظامی آمریکا برای حفاظت از کشتی‌ها در دریای سرخ کرد، ... شکست ائتلاف آمریکایی/ عملیات‌ جدید ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل

ادامه

آمریکا, اسراییل, پاناما, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, دریای سرخ, یمن, یونان

پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

یک رادیوی فرانسوی فاش کرد ارتش فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید متشکل از نیروهای پیشاهنگ «فوق مخفی» با این ماموریت است که از حملات ارتش اوکراین حمایت کنند. به گزارش ایسنا، شبکه رادیویی «آر.تی.ال» نوشت نیروهای مسلح فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید پیشاهنگ‌ها در کشور استونی هستند با این ماموریت که ... پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استونی, اوکراین, بالتیک, جنگ نیابتی, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, لیتوانی, ناتو

معترضان جنوب عراق تهدید به محاصره منطقه امنیتی بغداد کردند

معترضان در استان‌های جنوب عراق تهدید کردند که برای انجام راهپیمایی میلیونی پیاده راهی بغداد خواهند شد و منطقه سبز امنیتی پایتخت را محاصره می‌کنند.

 

«علاء الرکابی» یکی از سخنگویان معترضان استان “ذی قار” امروز (یکشنبه) در ویدیویی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، گفت که معترضان جنوب عراق عهد کرده اند که راهپیمایی بزرگی را برای محاصره منطقه سبز بغداد انجام دهند و از قوه قضاییه خواستار نخست وزیر جدید می‌شوند.

 

تظاهرکنندگان در استان ذی قار پس از آنچه کشتار توسط نیروهای امنیتی علیه آنها در بزرگراه بین المللی غرب شهر “ناصریه” این استان نامیدند، عهد کرده اند که راهپیمایی بزرگی را از استان های جنوبی تا بغداد برای محاصره منطقه امنیتی سبز انجام دهند.

 

الرکابی همچنین در این ویدیو گفته است که سرتیپ «ناصر الاسدی» رئیس پلیس ذی قار به دستور نظامی مبنی بر عدم برخورد با معترضان خیانت و به آنان حمله کرده است.

 

وی افزود که ما دیروز از او (الاسدی) خواستیم مهلت دهد تا معترضان به طرز مسالمت آمیز از پل “فهد” در بزرگراه بین المللی ذی قار بیرون روند، اما او خودداری کرد و تصمیم گرفت از زور در مواجهه با تظاهرات کنندگان استفاده کند.

 

معترضان در ذی قار از چند روز پیش با آتش زدن لاستیک و ایجاد انواع موانع فیزیکی جاده اصلی و مهم این استان به بغداد و دیگر استان های جنوبی عراق را بستند و دیروز پلیس موفق به بازگشایی آن شد.

 

به گفته الرکابی، فرمانده عملیات “رافدین” ​​سرلشکر «جبار نعیمه» کنترل نیروها و افسران زیر امر خود را از دست داده و این مساله اکنون وضعیت ناگواری بر کشور حاکم کرده‌اند.

 

وی اضافه کرد که گام بعدی در این زمینه راهپیمایی بزرگی است که از جنوبی ترین نقطه کشور یعنی استان بصره آغاز می شود تا بتواند منطقه سبز را به شکلی مناسب برای تمکین به خواست معترضان محاصره کند.

 

الرکابی از نیروهای امنیتی و فرمانده ارتش عراق خواست که امنیت کسانی که به سمت بغداد حرکت می‌کنند را تامین کنند.

 

وی به زمان این راهپیمایی اشاره ای نکرده است.

 

استان ذی قار به مرکزیت شهر ناصریه در جنوب عراق از مناطق اصلی و عمده اعتراض های چند ماه اخیر این کشور به شمار می‌رود.

 

از زمان آغاز اعتراض های عراق در اول اکتبر ۲۰۱۹ (دهم مهر ۹۸) شدیدترین اعتراض ها مربوط به این استان بوده به طوری که در این مدت بسیاری از مدارس، دانشگاه ها، ادارات و برخی دیگر از خدمات و فعالیت های عمومی تعطیل شده است.

 

گفته می شود در دور تازه اعتراض های عراق که از ۱۰ روز پیش آغاز شده، دستکم شش نفر در ذی قار کشته و دهها نفر نیز مجروح شده‌اند.

کره‌جنوبی: در صورت درگیری با ایران در هیچ عملیات مشترکی با آمریکا شرکت نمی‌کنیم

وزیر دفاع کره جنوبی تأکید کرد که نظامیان این کشور مستقر در تنگه هرمز در هیچ عملیات مشترکی با آمریکا شرکت نمی‌کنند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی

۱۰ تدبیر آمریکا برای مرزهای سوریه و عراق

“همزمان با فشارها در بغداد برای تعیین آینده وضعیت حضور آمریکا در عراق و فشارهای روسیه برای تقویت حضور نظامی در شرق فرات، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دلایل مختلف به دنبال تقویت حضور نظامی خود در مرزهای سوریه و عراق است.”

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روزنامه نگاران, سوریه, عراق, فرانسه