مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

سناتور آمریکایی ترور سردار سلیمانی را مرگ دیپلماسی با ایران دانست

عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا آمریکا ضمن تأکید بر اینکه ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، یک «اقدام جنگی» بوده گفت که شهادت این سردار ایرانی، مرگ دیپلماسی با ایران است.

 

«رند پال» سناتور ایالت کنتاکی و عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» ضمن انتقاد از ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد که این یک «اقدام جنگی» بوده است.

 

او تأکید کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای تصمیم خود در ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران، «مشاوره بدی» دریافت کرد.

 

این سناتور ایالت کنتاکی در خصوص پیامدهای ترور سپهبد سلیمانی هشدار داد و گفت «هم‌اکنون، قطعاً» حملات انتقام‌جویانه بیشتری علیه آمریکا صورت خواهد گرفت.

 

رند پال ضمن ابراز تأسف به دلیل از دست رفتن شانس دیپلماسی با ایران با این اقدام تروریستی واشنگتن، گفت: «ناراحت کننده است. منظورم این است که به نظر من مرگ سلیمانی، مرگ دیپلماسی با ایران است. راه خروجی (از این اوضاع) نمی‌بینم. راهی برای بیرون آمدن از این اوضاع نمی‌بینم».

 

عضو کمیته روابط خارجی سنا آمریکا در آمریکا تأکید کرد که «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا پشت تلاش‌ها برای ترور سلیمانی بوده است و ترامپ «مشاوره بدی» دریافت کرده است.

 

پال همچنین تأکید کرد که ترور این فرمانده ایرانی یک اقدام جنگی بوده که نیازمند مجوز کنگره می‌بوده است و سپس به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» اشاره کرد که در آن آمده بود که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، ایده ترور سلیمانی را ارائه داده است و در این خصوص توضیح داد که قصد ندارد نیات او را زیر سؤال ببرد اما ای کاش دولت ترامپ، پیامدهای ترور فرمانده نیروی قدس را در نظر می‌گرفت.

 

پال توضیح داد: «باید دچار مرگ مغزی شده باشیم که فکر کنیم که با پاره کرده توافق، وضع تحریم‌ها (علیه ایران) و کشتن فرمانده ارشد ایران، انتظار داشته باشیم که آنها به میز مذاکره بازگردند و بگویند: “آمریکا چه می‌خواهی؟»

 

او درباره واکنش احتمالی ایران به ترور سلیمانی گفت که گرچه «هیچ چیز اقدام نظامی آنها را توجیه نمی‌کند» اما این اقدام «قابل پیش‌بینی است.»

اعتمادآنلاین

سندرز: تمام تلاش خود را بکنیم تا از جنگ با ایران جلوگیری کنیم

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ارتباط با ترور سردار سلیمانی تأکید کرد: دولت عراق در تلاش است آمریکا را اخراج کند؛ باید در مقابل ترامپ بایستیم.  

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

آلمان تعدادی از نیروهایش را از عراق خارج می‌کند

خبرگزاری آلمان روز سه‌شنبه گزارش داد: آلمان قصد دارد در بحبوحه تنش در روابط ایران و آمریکا، بخشی از نیروهای خود را از عراق خارج کرده و به کویت و اردن اعزام کند.

ادامه

اردن, المان, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, غرب اروپا

دبیرکل ناتو از آمادگی برای ازسرگیری ماموریت آموزشی در عراق خبر داد

مقام‌های ارشد ناتو امروز (دوشنبه) برای بررسی آینده عملیات این ائتلاف در عراق، با بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه تشکیل جلسه دادند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, فرانسه