سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

وزیر دفاع آمریکا: چین، چالش راهبردی ماست

وزیر دفاع آمریکا، چین را چالش راهبردی برای کشورش دانست و گفت: ما باید از آن پیشی بگیریم.

 

نشست دو روزه سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به میزبانی لندن از دیروز سه‌شنبه (۱۳ آذر) آغاز به کار کرد و عصر امروز چهارشنبه به کار خود پایان می‌دهد.

 

خبرگزاری رویترز در خبری با یادآوری این نشست نوشت:‌ با گذشت ۷۰ سال از بنیانگذاری این سازمان در دوره جنگ سرد به عنوان ائتلاف کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس با تمرکز بر مسکو، ناتو توجه خود را بر چالش فزاینده و نیرومند چین متمرکز می‌کند.

 

اما حتی برای دیپلمات‌های این ائتلاف نظامی دارای ۲۹ عضو مشخص نیست که برای اجرای این وظیفه، آمادگی داشته باشد؛ به ویژه در هنگامی که اختلاف شدید داخلی و تنش در نشست جاری آشکار بود و دیده می‌شد.

 

واشنگتن ماموریت تمرکز بیشتر بر چین را راهبری می‌کند و اطمینان دارد که بیشتر کشورهای اروپایی به ویژه به دلیل نگرانی از قدرت فزاینده اقتصادی چین، از آن حمایت و پیروی می‌کنند.

 

در همین رابطه رویتز در مصاحبه‌ای با « مایک اسپر » وزیر دفاع آمریکا، به نقل از او نوشت:‌ درک و مفاهمه فزاینده‌ای در اروپا درباره چالش‌های ناشی از «قدرت به سرعت گسترش یابنده چین» وجود دارد که همه موارد از تسلیحات ماوراء صوت تا ناوهای هواپیمابر را در برمی‌گیرد. پکن چالش راهبردی ما به شمار می رود و ما باید از آن پیشی گیریم.

 

وزیر دفاع ایالات متحده افزود: این بدان معنا نیست که چین اکنون دشمن ماست، بلکه ما باید برای شکل‌دهیِ گروهی یک ائتلاف، همکاری کنیم و و آماده پیشامدهای ناخواسته باشیم.

 

در ادامه گزارش رویترز آمده است: اعضای ناتو در نشانه‌ای از تلاش در این زمینه در نشست اخیر، راهبرد تازه‌ای را برای نظارت بر فعالیت‌های نظامی فزاینده چین تصویب کردند.

 

« ینس استولتنبرگ » دبیرکل ناتو در نشست لندن گفت که چین دومین هزینه عمده نظامی در جهان را پس از ایالات متحده دارد. او با یادآوری فعالیت‌های (نظامی) چین در شمالگان و آفریقا و سرمایه‌گذاری‌های سنگین آن در بخش زیرساخت‌های کشورهای اروپایی، افزود: این سخن به معنی انتقال نیروهای ناتو به حوزه دریای جنوبی چین نیست، بلکه توجه به این واقعیت است که چین به ما نزدیک می‌شود.

 

رویترز در ادامه نوشت: آمریکا به ویژه از همپیمانان اروپایی خود خواستار تحریم خرید و کاربرد تجهیزات مخابراتی ساخت شرکت مخابراتی « هوآوی » چین به علت احتمال استفاده از آنها برای جاسوسی است.

 

اسپر در بخش دیگری از این گفت‌وگو، اختلافات درونی ناتو را کم اهمیت ارزیابی کرد و گفت: به یاد نمی‌آورم زمانی درجه‌ای از ناهماهنگی از سوی یک عضو وجود نداشته باشد، این غیرمعمول نیست. اما اگر این بار این موضوع اندکی برجسته شده، به نظرم به این دلیل است که ما در حال گذار از دوره انتقالی هستیم تا اطمینان یابیم این ائتلاف بر آینده متمرکز شده است.

ایرنا

نگرانی مشترک اعضای ناتو؛ افزایش قدرت چین و خصومت دیرینه با روسیه

کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) با وجود اختلافات گسترده درمورد مسائل مختلف، نگرانی‌های مشترکی نظیر قدرت فزاینده چین و تداوم روابط سرد با روسیه دارند و برای فائق آمدن بر این نگرانی‌ها، ناچار به حفظ اتحاد نصفه و نیمه خود هستند.

ادامه

اتحاد شوروی, السالوادور, امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, روسیه, فرانسه, کانادا, ناتو

فارن پالیسی؛ جنگ‌های آینده به خاک آمریکا نیز کشانده می‌شود

پیشرفت‌های صورت گرفته در دنیای امروز جنگ‌افزارهای نظامی، فناوری‌های جدیدی را در اختیار چین و روسیه قرار داده که می‌تواند پایگاه‌ها و شبکه لجستیک نظامی آمریکا را، حتی بخش‌هایی که در داخل خاک این کشور است، به نابودی بکشاند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی, ناتو