هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

چین اقدام ترامپ در حمایت از معترضان هنگ‌کنگ را محکوم کرد

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اقدام آمریکا در تصویب قوانینی در حمایت از معترضان هنگ‌کنگی را محکوم و واشنگتن را تهدید به اقدام متقابل کرد.

 

شبکه روسی راشاتودی بامداد پنجشنبه گزارش داد، وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای دخالت آمریکا در امور داخلی هنگ‌کنگ را “محکوم به شکست” دانست و تهدید به “اقدامات متقابل قاطعانه” کرد.

 

کاخ سفید ساعاتی پیش اعلام کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دو قانون مصوب کنگره این کشور در حمایت از معترضان هنگ‌کنگ را امضا کرده است.

 

وزارت خارجه چین در این بیانیه تاکید کرد که واشنگتن “واقعیت‌ها را نادیده انگاشته” و “آشکارا از افراطی‌های خشن در هنگ‌کنگ که مخالف حکومت قانون هستند حمایت می‌کند”.

 

براساس این بیانیه، هدف آمریکا از چنین اقداماتی آسیب زدن به اصل «یک کشور، دو نظام» و مسیر جوان‌سازی ملی چین است، اما این اقدام در واقع باعث می‌شود که خلق چین از جمله مردم هنگ‌کنگ از نیت‌های شیطانی و ماهیت امپریالیستی آمریکا آگاه شوند.

 

دولت هنگ‌کنگ نیز امضای دو قانون جدید در آمریکا را باعث تخریب روابط دوجانبه و ارسال پیام اشتباه به معترضان دانست و مخالفت شدید خود را با این اقدام واشنگتن ابراز کرد.

 

ترامپ در بیانیه‌ای گفت که این دو قانون را برای “احترام به رییس جمهوری شی [جین‌پینگ]، چین و مردم هنگ‌کنگ” امضا کرده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که رهبران و نمایندگان چین و هنگ‌کنگ بتوانند اختلاف خود را به صورت دوستانه حل کرده و به صلح و موفقیت پایدار برسند.

 

کنگره آمریکا این لایحه‌ها را پس از تصویب آن‌ها با رای اکثریت در هر دو شاخه قانونگذاری، هفته گذشته برای امضای ترامپ به کاخ سفید فرستاد.

 

قانون اول وزارت خارجه آمریکا را ملزم می‌دارد که هر سال یک بار اعلام کند که آیا هنگ‌کنگ برای داشتن رابطه تجاری با واشنگتن به اندازه کافی از خودمختاری برخوردار است یا خیر. براساس این قانون، تعرفه‌های تجاری که علیه چین اعمال شده، شامل حال هنگ‌کنگ نمی‌شود.

 

این قانون همچنین زمینه را برای تحریم کسانی که به زعم واشنگتن حقوق بشر را در هنگ‌کنگ نقض می‌کنند، آماده کرده است.

 

قانون دوم فروش تجهیزات نظامی همچون گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی به پلیس هنگ‌کنگ را ممنوع می‌کند.

 

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین هفته گذشته گفت که طرح کنگره آمریکا با نادیده گرفتن کامل واقعیات و رفاه اصلی شهروندان هنگ‌کنگی، با هدف پنهانی و سیاسی خود، عملیات خشونت آمیز آشوب‌گران در آتش‌سوزی، حمله به شهروندان بی‌گناه و محاصره دانشگاه‌ها را با “دستیابی به حقوق بشر و دموکراسی” آراسته و هدف اصلی آن پشتیبانی از نیروهای افراطی، تخریب صلح و شکوفایی منطقه و مانع‌سازی در مسیر توسعه چین است.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه گفت: رفتار بدخواهانه آمریکا نه تنها منافع چین، بلکه منافع خود این کشور در هنگ کنگ را هم به شدت به خطر انداخته است.

 

گنگ شوانگ با تاکید بر اینکه هرگونه توطئه آمریکا برای دخالت در امور داخلی چین و مانع سازی برای توسعه چین بی‌نتیجه خواهد ماند، هشدار داد هنگ‌کنگ بخشی از سرزمین چین است و امور این منطقه از جمله امور داخلی چین به شمار می‌رود.

 

او از آمریکا خواست با آشنایی صحیح با واقعیات، با در پیش گرفتن تدابیری از قانونی شدن این طرح جلوگیری کرده و بی‌درنگ از دخالت در امور هنگ‌کنگ و امور داخلی چین دست بردارد.

ایرنا

درحمله‌ای شدید به آمریکا؛ چین واشنگتن را مهمترین عامل بی‌ثباتی در جهان نامید

مقام‌های ارشد چینی عمومی از انتقاد صریح از آمریکا خودداری می‌کنند، اما این رویه در روزهای اخیر تغییر کرده و بعد از «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین که گفت پکن آماده جنگ تجاری با واشنگتن است، این بار «وانگ یی» وزیر خارجه این کشور واشنگتن را مهمترین عامل بی‌ثباتی در جهان توصیف کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا, هنگ کنگ

پکن: دنبال جنگ با آمریکا نیستیم اما ترسی هم نداریم

رئیس جمهور چین امروز جمعه گفت: پکن از تلاش برای منعقد کردن توافق تجاری با آمریکا حمایت می‌کند اما در عین حال ابایی از جنگیدن متقابل برای محافظت از منافعش را ندارد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا