رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

کرملین: هدف نهایی خروج تمامی نظامیان خارجی از سوریه است

سخنگوی کرملین در واکنش به تصمیم آمریکا برای حفظ بخشی از نظامیانش در سوریه گفت: تمامی نیروهای نظامی خارجی که به طور غیرقانونی در سوریه هستند، باید این کشور را ترک کنند و این مسئله بعد از حل و فصل کامل اوضاع سیاسی، در اولویت قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در تفسیر سخنان دونالد ترامپ درباره حفظ بخشی از نظامیان آمریکایی در سوریه، اعلام کرد: «در رابطه با حضور نیروهای نظامی آمریکایی در خاک سوریه، مواضع ما برای همه به خوبی روشن است: تنها نیروهای نظامی روسیه به طور قانونی و به درخواست رسمی دولت سوریه در این کشور حضور دارند و تمامی نظامیان خارجی که حضورشان در سوریه غیرقانونی است، باید این کشور را ترک کنند.»

 

پسکوف تاکید کرد: مسلماً هدف نهایی آن است که تمامی نیروهای نظامی خارجی که در سوریه حضور دارند، به طور کامل از جمهوری عربی سوریه خارج شوند. این موضع گیری است که مقامات مسکو و دمشق درباره آن اتفاق نظر دارند و این هدف در نهایت و پس از حل و فصل کامل اوضاع سیاسی در سوریه در اولویت اقدامات قرار خواهد گرفت.

 

سخنگوی کرملین همچنین گفت که در زمان حل و فصل مسائل مربوط به اعتماد یا عدم اعتماد طرفین به یکدیگر در روند حل و فصل اوضاع در سوریه لازم است روی واقعیت‌های حاضر در سوریه توجه کرد. وضعیت پیرامون کردهای سوری گویای این مسئله است که نتوانستند به وعده‌های نزدیکترین متحد خود برای دفاع از خود اعتماد کنند.

 

سخنگوی کرملین روز گذشته یادآور شده بود، ایالات متحده طی چند سال اخیر نزدیکترین متحد کردها بود، ولی در نهایت آنها را رها کرده، در واقع به آنها خیانت کرد و کردهای سوری در مقابل نظامیان ترکیه تنها ماندند.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته تصمیم واشنگتن برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را تایید کرده و گفت: « بگذارید دیگران برای شن‌های به خون آغشته شده بجنگند.» ترامپ همچنین اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد تاسیسات نفتی در شمال شرق سوریه را تحت کنترل خود نگهدارد و سپس تصمیم خواهد گرفت که با آنها چه کار کند.

ایسنا

ترکیه خواستار استرداد فرمانده کل نیروهای دمکراتیک سوریه شد

وزارت دادگستری ترکیه روز جمعه از آمریکا خواست که به محض ورود “مظلوم عبدی” فرمانده کل نیروهای دمکراتیک سوریه (پ. ی.گ) به واشنگتن، وی را به ترکیه تحویل دهد.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, فرانسه

نگرانی شدید گزارشگر ویژه حقوق بشر از اعدام‌ نوجوانان در ایران

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران از دست‌کم ۱۷۳ مورد اعدام در سال جاری خبر داده است. گفته می‌شود دو نفر از اعدام شدگان ۱۷ سال سن داشته‌اند. رحمان از نقض حقوق اقلیت‌ها در ایران انتقاد کرده است.

ادامه

ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس