عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

پنتاگون تجهیزات نظامی بیشتری به میادین نفتی سوریه می‌فرستد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: به منظور حفاظت از نفت سوریه جنگ‌افزارهای بیشتری به آن منطقه اعزام می‌کند.

 

به گزارش بامداد جمعه خبرگزاری فرانسه، یک مقام وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای آمریکا و شرکای ما در مبارزه با داعش، به دست آوردن کنترل بر میادین نفتی در شرق سوریه بود که یک منبع درآمد حیاتی برای داعش بود.

 

این مقام که نامش فاش نشده است، افزود: آمریکا متعهد است که در همکاری با نیروهای سوریه دموکراتیک، مواضع خود را تقویت کرده و با تجهیزات نظامی بیشتر از افتادن دوباره آن میادین نفتی به دست داعش و یا سایر بازیگران بی‌ثبات‌کننده جلوگیری کند.

 

وی همچنین گفت: ما باید مانع از دستیابی داعش به این جریان درآمدی شویم تا از عدم بازگشت آن اطمینان حاصل شود.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که نیروهای این کشور از شمال شرق سوریه خارج می‌شود اما وی روز چهارشنبه خبر داد که تعدادی از نظامیان آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند.

 

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در توئیتی خطاب به نیروهای کُرد شمال سوریه، نوشت: زمان آن فرا رسیده است که کُردها به منطقه‌ای در سوریه بروند که میادین نفتی وجود دارد.

 

ترامپ همچنین نوشت: آمریکا هرگز به داعش اجازه نخواهد داد تا دوباره بر این میادین نفتی کنترل پیدا کند.

 

پیش‌تر «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود که پنتاگون در نظر دارد شماری از نظامیان آمریکایی را برای محافظت از میادین نفتی در شمال شرق سوریه مستقر کند تا نفت به دست نیروهای داعش و گروه‌های دیگر نیفتد.

ایرنا

ترکیه خواستار استرداد فرمانده کل نیروهای دمکراتیک سوریه شد

وزارت دادگستری ترکیه روز جمعه از آمریکا خواست که به محض ورود “مظلوم عبدی” فرمانده کل نیروهای دمکراتیک سوریه (پ. ی.گ) به واشنگتن، وی را به ترکیه تحویل دهد.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, فرانسه

کرملین: هدف نهایی خروج تمامی نظامیان خارجی از سوریه است

سخنگوی کرملین در واکنش به تصمیم آمریکا برای حفظ بخشی از نظامیانش در سوریه گفت: تمامی نیروهای نظامی خارجی که به طور غیرقانونی در سوریه هستند، باید این کشور را ترک کنند و این مسئله بعد از حل و فصل کامل اوضاع سیاسی، در اولویت قرار خواهد گرفت.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

نگرانی شدید گزارشگر ویژه حقوق بشر از اعدام‌ نوجوانان در ایران

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران از دست‌کم ۱۷۳ مورد اعدام در سال جاری خبر داده است. گفته می‌شود دو نفر از اعدام شدگان ۱۷ سال سن داشته‌اند. رحمان از نقض حقوق اقلیت‌ها در ایران انتقاد کرده است.

ادامه

ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس