رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل گزارش داد که نیمی از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه به دنبال صدور حکم بازداشت مسئولان این رژیم هستند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه اسرائیلی «کان»، دادگاه لاهه همچنین به دنبال صدور حکم توقف جنگ در غزه قبل از آغاز حمله به شهر رفح است. پیش ... رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, لیبی, نسل‌کشی, هلند

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

فرماندهان ارتش اشغالگر اعلام کردند بنیامین نتانیاهو جان صهیونیست‌ها و سربازان ارتش را به خطر انداخته است، هرتزی هالوی نیز تاکید کرد که جنگ غزه بی‌فایده است. به گزارش ایسنا، طبق گزارش کانال ۱۳ عبری زبان، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دلیل جنگی که ارتش در غزه به ... رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی شنبه شب با برگزاری تظاهراتی در تل آویو خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شدند. به گزارش ایرنا از الجزیره، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در این تظاهرات، گفتند: نتانیاهو کابینه را به سمت شکست کامل سوق می‌دهد و هنوز استراتژی روشنی برای جنگ وجود ندارد. آنها افزودند: اگر بخواهیم اسرا را ... خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلی سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای ... توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, فلسطین, گزارش

استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

وزیر امور خارجه استرالیا به دنبال رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین، اعلام کرد که کانبرا می‌تواند پیش از تکمیل فرایند صلح، کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه ای‌بی‌سی، پنی وونگ امروز (شنبه) در یک نشست خبری در آدلاید گفت: آنچه ما می‌گوییم، این ... استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

ادامه

آمریکا, استرالیا, اندونزی, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کره جنوبی, نیوزلند

با استقبال سوری‌ها؛ یگان‌های ارتش سوریه در ۱۱ روستای جدید در محور حسکه-حلب مستقر شدند

همزمان با استقرار یگان‌های ارتش سوریه در حومه شمالی حسکه، دیگر یگان‌های این ارتش نیروهای خود را در حومه حسکه افزایش داده و وارد چند روستای جدید در محور بین‌المللی حسکه-قامشلی تا ورودی‌های استان رقه شدند.

 

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، این یگان‌ها صبح روز سه‌شنبه در میان استقبال مردم وارد روستاهای الکوزلیه شویش، النوفلیه، المحل، البدران، الحزام، کهفه المراطی، الضبیب، شویش، العلقانه، ام اللبن و الواسطه واقع در حومه شمال غربی حسکه شدند. عملیات استقرار نیروهای ارتش در بیش از ۶۰ کیلومتر در محور بین‌المللی حسکه-حلب در غرب تل تمر تا ورودی‌های مرزهای اداری دو استان حسکه و رقه انجام شد.

 

یکی از سربازان ارتش سوریه در گفت‌وگو با سانا ضمن تاکید بر اینکه ارتش برای تامین امنیت مسیر بین‌المللی حلب-حسکه، مقابله با ترکیه و دفاع از ساکنان تلاش می‌کند، گفت: یگان‌های این ارتش حرکت خود را از منطقه تل تمر آغاز کرده و در امتداد مسیر بین‌المللی حلب-حسکه ادامه دادند، این یگان‌ها به پیشروی خود ادامه می‌دهند تا به دیگر یگان‌هایی که از استان رقه پیشروی می‌کنند، برسند.

 

ساکنان این مناطق به استقبال یگان‌های ارتش رفته و خرسندی خود را از ورود آنها ابراز کردند.

 

ارتش سوریه روز سه‌شنبه نیز یگان‌هایی را در برخی روستاها و شهرک‌های واقع در حومه منبج در شمال شرق حلب مستقر کرد تا در شمال با عملیات ترکیه مقابله کرده و از ساکنان آنجا حفاظت کنند.

 

یگان‌های ارتش سوریه از ۱۳ اکتبر جاری وارد شهرک تل تمر، برخی روستاها در حومه حسکه، دو شهر منبج و عین العرب (کوبانی) در حومه شمال شرقی حلب، شهرک عین عیسی، شهر الطبقه و فرودگاه نظامی آن در حومه رقه شدند.

 

همچنین خبرگزاری سانا اعلام کرد، ۴۰ تن از سربازان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی از کانتون “الجزیره” (شرق فرات) خارج شده به وسیله یک هواپیمای نظامی از فرودگاه رحیبه در حومه مالکیه به عراق منتقل شدند. همزمان کاروانی از ده‌ها خودروی زرهی و نظامی نیروهای آمریکایی از قامشلی به مرزهای عراق منتقل شدند.

 

پیشتر نزدیک ۳۰ تن از سربازان آمریکایی و فرانسوی با یک شناور از منطقه خربه عدنان در حومه مالکیه به عراق عقب‌نشینی کردند.

 

سانا همچنین اعلام کرد، سربازان آمریکایی ۱۳۵ تن از همسران داعشی‌ها را با شناور از اردوگاه الهول در حومه حسکه به عراق منتقل کردند.

 

این نیروها در چند روز اخیر همزمان با انتقال صدها داعشی و همسران آنها از شرق فرات به عراق، پایگاه‌های السعیدیه، عون الدادات و ام میال در اطراف منبج در حومه حلب، دو پایگاه خراب عشق و صرین در اطراف عین العرب، الجلابیه در حومه حلب، عین عیسی، تل السمن و الطبقه در حومه رقه، تل تمر و جبل عبدالعزیر در حومه حسکه را تخلیه کردند.

 

سازمان ملل در بیانیه‌ای تاکید کرد، عملیات ترکیه علیه شمال سوریه به آوارگی حدود ۱۸۰ هزار غیرنظامی از جمله ۸۰ هزار کودک منجر شده و خسارات مالی گسترده‌ای را به زیرساخت‌ها و مراکز خدماتی مهمی از جمله تصفیه‌خانه‌ها و نیروگاه‌ها وارد کرد.

 

طبق این بیانیه، عملیات ترکیه که از نهم اکتبر جاری آغاز شد، تاثیر منفی بر شرایط انسانی سوریه گذاشت و خساراتی را به تصفیه‌خانه اصلی شهر العلوک و خطوط برق و نیز چهار مرکز درمانی وارد آورد.

 

بر اساس بیانیه یاد شده، تیم‌های هلال احمر سوریه با همکاری شرکت آب و برق تصفیه‌خانه علوک را که در پی عملیات ترکیه از ۱۰ روز قبل تعطیل شده بود، تعمیر کردند.

 

عمران رضا، هماهنگ‌کننده امور انسانی سوریه در بازگشت از مناطق شمال شرقی سوریه به دمشق تاکید کرد: سازمان ملل تمام تلاش خود را برای کمک به جنگ‌زده‌ها و ارائه کمک‌های انسانی به آنها به ویژه گروه‌های ضعیف‌تر انجام می‌دهد.

ایسنا

پیشگامی چین در مبارزه با تغییرهای زیانبار آب‌وهوایی

جمهوری خلق چین از راه اقدام‌هایی مثل برقی کردن همهٔ اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهر شِنژن و جنگل‌کاری در زمین‌هایی به وسعت کشور ایرلند، الگویی بی‌رقیب برای نجات و حفظ محیط‌زیست در جهان شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, جهان, چین, خاورمیانه, فرانسه, محیط زیست

چین؛ آمریکا با تحریم ایران بر معیشت مردم تاثیر گذاشته است

رادیو بین‌المللی چین در تحلیلی ضمن انتقاد از «مدیریت درازدستانه» آمریکا در حوزه های مختلف نوشت آمریکا در حالی چین را به مدیریت دراز دستانه و سرقت مالکیت معنوی متهم می‌کند که این کشور سال ها است با اعمال تحریم و فشار بر ایران، بر وضعیت اقتصاد و معیشت مردم این کشور تاثیر فراوانی گذاشته ... چین؛ آمریکا با تحریم ایران بر معیشت مردم تاثیر گذاشته است

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, مالزی